کد خبر: ۶۹۴۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷
تعداد بازدید: ۴۷۲
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: طب سنتی نمی‌تواند جایگزین طب داروئی باشد اما به عنوان مکمل می تواند در ارتقای سلامت جامعه موثر باشد.
طب سنتی نمی‌تواند جایگزین طب داروئی باشدبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا، دکتر حسن هاشمی در حاشیه نشست شورای سیاستگذاری طب سنتی کشور که امروز یکشنبه در شهرک صنعتی داروئی برکت برگزار شد، اظهارکرد: متاسفانه در طول 200 سال گذشته نسب به طب سنتی در کشور کوتاهی شده است هرچند طی 15 سال اخیر اقدامات قابل توجهی در این حوزه صورت گرفته اما این اقدامات در مقایسه با نیاز کشور چندان قابل توجه نبوده است.

وی افزود: خوشبختانه طی چند سال اخیر توجه وزارت بهداشت و شورای عالی انقلاب فرهنگی به این مقوله بیشتر شده است که ایجاد دانشکده طب سنتی و دکترای داروسازی برای ارائه داروهای سنتی از نتایج این توجه به شمار می رود.

وزیر بهداشت در ادامه طب سنتی را مکمل طب داروئی دانست و گفت: طب سنتی نمی تواند جایگزین طب داروئی باشد اما به عنوان مکمل می تواند در ارتقای سلامت جامعه موثر باشد.
هاشمی همچنین به معضلات این حوزه اشاره کرد و افزود: متاسفانه ورود برخی افراد کم اطلاع و سودجو به این عرصه آسیب زده است که این معضل میتواند سلامت مردم را به خطر بیندازد و حسن اعتماد مردم را از بین ببرد.

وزیر بهداشت اظهار کرد: طب سنتی میراث ملی کشور است و سوء استفاده از آن چه در زمینه توزیع داروهای تقلبی و چه در حوزه کمبود دانش و آگاهی به این عرصه آسیب می رساند.
وی تاکید کرد: برای برون رفت از این معضل باید صاحبان سبک، عطاران قدیمی و فارغ التحصیلان طب سنتی با هم آشتی کنند که این مهم یقینا به ساماندهی عطاری ها و افزایش حضور فعال افراد توانمند این حوزه کمک می کند.

هاشمی در ادامه به برگزاری شورای سیاستگذاری طب سنتی کشور اشاره کرد و گفت: تسهیل فعالیت، ایجاد بستر مناسب برای جذب افراد به این رشته، تشویق بخش خصوصی برای فعالیت در این عرصه و ساماندهی افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند از جمله موضوعات مورد بررسی این شوراست که تا کنون مصوبات اثربخشی را به همراه داشته است.
وی در پایان به تعداد فارغ التحصیلات طب سنتی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 300 پزشک در این حوزه فارغ التحصیل شده اند که می توانند به مردم خدمت ارائه کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: