کد خبر: ۶۹۳۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۶
تعداد بازدید: ۳۵۳
موزاییک های باستان سابقه ای طولانی در کمک به روشن کردن سنت ها و تاریخ فرهنگی غنی دارند. موزاییک کاری از بین النهرین آغاز شد و به فرهنگ های قدرتمند اجازه داد مهارت های هنری و ثروت خود را به نمایش بگذارند.
به گزارش خبرداغ ، موزاییک های باستان سابقه ای طولانی در کمک به روشن کردن سنت ها و تاریخ فرهنگی غنی دارند. موزاییک کاری از بین النهرین آغاز شد و به فرهنگ های قدرتمند اجازه داد مهارت های هنری و ثروت خود را به نمایش بگذارند.

 

باستان شناسان ترکیه موزاییک های باستانی باورنکردنی کشف کردند، از جمله یک نمونه جدید که در جنوب شرقی شهر شانلیاورفه پیدا شده است.

 


کشف موزاییک 1800 ساله در ترکیه!

 

این موزاییک 1800 ساله تصویر دو زن و دو مرد را جاودانه کرده که هر کدام در داخل یک مربع جداگانه قرار دارند و با نوشته های سریالی همراه هستند. تیمی از باستان شناسان که روی قلعه تاریخی یورفا کار می کنند.

 

این پرتره از مرده ها را کشف کرده اند. این پرتره های تدفینی که افراد درگذشته را گرامی می داشتند یک موتیف رایج بودند. به عنوان یک فضای تدفین بزرگ، برای گورستان ها معمول است که حاوی تصاویری باشند که به صورت هنری مرده ها را گرامی می دارد. این تیم تخمین می زنند موزاییک به قرن اول یا دوم بازمی گردد. این موزاییک با رنگ های مات و خطوط ساده افراد دفن شده در گورستان را به تصویر می کشد.

 

هرچند اطلاعات کمی در مورد اینکه تصویر متعلق به چه کسانی است موجود است اما موزاییک به ما می گوید که آن ها بین سال های 132 قبل از میلاد و 639 میلادی زندگی می کرده اند.

 


زمانی که این شهر با نام ادسا شناخته می شد.

 

جام نیوز

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: