کد خبر: ۶۹۳۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۳
تعداد بازدید: ۴۶۲
تیم کاوشگری باستان شناسان لهستانی از شناسایی قدیمی ترین اثر انگشت تاریخ بشریت در کویت خبر داد.
شناسایی قدیمی‌ترین اثر انگشت دنیا در کویتبه گزارش خبرداغ به نقل از روزنامه الرای کویت ، تیم های کاوشگری و باستان شناسان اروپایی در ایام مختلف سال با حضور در مناطق صحرایی و قدیمی کویت وهمچنین جزیره فیلکای این کشور که از نظر جغرافیایی در محدوده بین ایران و عراق قرار دارد، به عملیات جست و جو می پردازند و در تازه ترین مورد یک اثر انگشت قدیمی متعلق به هفت هزار و 300 سال پیش را کشف کرده اند که قدیمی ترین مورد در جهان است.

الرای افزود: تیم باستان شناسان لهستانی عملیات گسترده خود را در منطقه 'صبیه' کویت کلید زده و اثر انگشت نادر را بر روی یک قطعه سنگ شناسایی کرده است.

وزارت اطلاع رسانی کویت نیز پس از کشف و شناسایی این اثر نادر٬ رایزنی های خود با را سازمان یونسکو جهت ثبت جهانی این اثر انگشت آغاز کرده است . کویت همچنین به دنبال ثبت جهانی تعداد دیگری از آثار قدیمی خود در بخش های مختلف این کشور است.

از سوی دیگر سرنوشت گنجینه‌های هنری و باستانی کویت که در جنگ اول خلیج فارس در سال 91-1990 توسط نیروهای عراقی به غارت رفته بود٬ هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. 

 بااینکه بیشتر آثاری که از موزه ملی کویت به غارت رفته بود٬ به این کشور عودت داده شده‌است، هنوز مشخص نیست که بر سر آثار و جواهراتی که در طول 6 ماه اشغال از کویتی‌های ثروتمند به یغما برده شده چه آمده است. تنها تعداد معدودی از این آثار که بیشترشان نیز به دوران هنر اسلامی تعلق دارند، در بازارهای بین‌المللی کشف شده‌اند و پس از اشغال عراق در سال 2003 تا کنون نیز هیچ اثری از این اشیا در عراق به دست نیامده است. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: