کد خبر: ۶۹۳۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۷
تعداد بازدید: ۴۱۳
مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیجار از کشف خمره‌ای 700 ساله در این شهرستان خبر داد.
کشف خمره ای 700 ساله در بیجاربه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین ،مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیجار از کشف خمره‌ای 700 ساله در این شهرستان خبر داد.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیجار در گفتگویی گفت: خمره‌ای در امامزاده عقیل شهرستان بیجار کشف شده که احتمال می‌رود این خمره متعلق به دوره‌های میانی اسلامی باشد و قدمت آن بین قرن‌های هفتم تا هشتم هجری قمری تخمین زده شده است.

محمد ابراهیم الیاسوند افزود: قدمت بنای امامزاده عقیل که خمره در آنجا کشف شده به دوره سلجوقی می‌رسد که قسمتی از محدوده تاریخی آن توسط اهالی ساکن در منطقه به عنوان قبرستان مورد استفاده قرار می گیرد.

وی ادامه داد: محل کشف شده این خمره نیز بخشی از قبرستانی بوده که اهالی به منظور حفر قبر یک متوفی آن را کشف و موضوع را به میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیجار اطلاع داده‌اند.

الیاسوند بیان کرد: ماموران و کارشناسان پس از حضور در آن محل، خمره را از دل خاک بیرون آورده و جهت بررسی بیشتر به محل اداره میراث فرهنگی بیجار انتقال داده‌اند.

وی تصریح کرد: خمره‌های مختلفی از دوره‌های تاریخی متعدد پیش از تاریخ، تاریخ، دوره‌های اسلامی در بیجار کشف شده که نشان از قدمت زندگی و تمدن در این شهرستان دارد.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیجار خاطرنشان کرد: محوطه یاسوکند و امامزاده عقیل مربوط به دوره سلجوقیان است و در حسن‌آباد یاسوکند، حاشیه جنوبی شهر واقع شده است. این اثر در تاریخ 12 مهر 1376 با شماره ثبت 1931 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: