کد خبر: ۶۹۱۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶
تعداد بازدید: ۳۴۷
وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: در سراسر کشور، روحیه ای شاداب در جهت توسعه فناوری و رونق اقتصادی در واحدهای تولیدی و صنعتی مشاهده می شود.
به گزارش  خبرداغ به نقل از ایرنا محمدرضا نعمت زاده شنبه شب در حاشیه بازدید از زیرساخت های تجاری و گردشگری منطقه آزاد انزلی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سرمایه گذاری هایی که بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی انجام شده، در حال گسترش و حرکت به سمت جلو است و شاهد راه اندازی ده ها پروژه دیگر نیز خواهیم بود.
وی ادامه داد: البته برخی از واحدهای قدیمی مانند صنایع بزرگ نساجی متعلق به دوران پیش از پیروزی انقلاب، به دلیل عدم بازسازی و نوسازی، همچنان درگیر مشکلات دیرینه ای هستند که باید برای آنها چاره اندیشی شود.

نعمت زاده در ارتباط با روند توسعه و تکمیل واحدهای صنعتی گیلان خاطرنشان کرد: براساس آمارهای موجود، روند توسعه و تکمیل صنایع در این استان رو به رشد است و می توان شاهد افزایش اشتغال جوانان و راه اندازی طرح ها و تکمیل واحدهای نیمه تمام بود.
به گفته وزیر صنعت ، معدن و تجارت، وظیفه دولت درخصوص مناطق آزاد، پیگیری، تشویق و سیاست گذاری در راستای تبدیل این مناطق به کانون های تولید و صادرات کالا با استفاده از مواد اولیه داخلی و یا تلفیقی است.

نعمت زاده با اظهار رضایتمندی از روند رو به رشد توسعه تولید کالای صادراتی درمنطقه آزاد انزلی اظهار کرد: تولید محصولاتی مثل ورق خام ام.دی.اف و تبدیل آن به محصول نهایی درجهت صادرات آن به خارج از کشور، موجب ایجاد ارزش افزوده و اشتغالزایی بیش از پیش می شود.
وزیر صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به بازدید خود از مجموعه بزرگ تولید پوشاک موسوم به سرزمین شاد در منطقه آزاد انزلی گفت: افزایش دو برابری نیروی انسانی این مجموعه در طول دو سال، جای خوشحالی دارد.

وی اظهار امیدواری کرد که منطقه آزاد انزلی علاوه بر توسعه زیرساخت های گردشگری براساس نیاز جامعه، در بخش تولید نیز پیشگام باشد.
نعمت زاده خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت اشتغال جوانان و تولید محصولات داخلی، انتظار می رود عرصه بیشتری درجهت توسعه واحدهای تولیدی در اختیار سرمایه گذاران قرار بگیرد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه خزر است و کشورهای حاشیه دریای خزر، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی عمده بازارهای صادرات و واردات محصولات از طریق منطقه آزاد انزلی هستند.

صبح امروز (شنبه) نیز با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، گردهمایی مدیران ارشد وزارت صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور در رشت برگزار شد.
همچنین یک شرکت تولید سیم و مفتول مسی عصر امروز با حضور وزیر صنعت٬ معدن و تجارت در شهرک صنعتی سپیدرود رشت افتتاح شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: