کد خبر: ۶۸۹۴۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰
تعداد بازدید: ۴۹۳
مدیرموزه ملی گفت: دو شیء متعلق به دوره سلجوقی به دلیل نقص فنی در ویترین موزه ملی دچار آسیب شدند.
به گزارش خبرداغ به نقل از خبرگزاری ایلنا: مدیرموزه ملی گفت: دو شیء متعلق به دوره سلجوقی به دلیل نقص فنی در ویترین موزه ملی دچار آسیب شدند.

جبرئیل نوکند گفت: در داخل یکی از ویترین‌های موزه یک شیشه تقسیم‌کننده به ارتفاع ۳۰ سانتی متر بوده که این شیشه به دلایل فنی بر روی دو شیء درون ویترین افتاده است و این دو اثر آسیب دیده‌اند که به  بخش مرمت فرستاده شده‌اند.

وی ادامه داد: این اتفاق در تالار دوران سلجوقی موزه دوران اسلامی رخ داد و ۲ اثر هم برای دوره سلجوقی بوده‌است.

مدیرموزه ملی در مورد علت این اتفاق گفت: کار‌شناسان در حال بررسی فنی مساله هستند.

نوکنده در پاسخ به اینکه بار‌ها کار‌شناسان در مورد استاندارد نبودن ویترین‌های این بخش از موزه ملی هشدار داده بودند، آیا این اتفاق به دلیل عدم رعایت استاندارهای لازم رخ داد و ممکن است؛ دوباره این اتفاق بیفتد؟ توضیح داد: ما تلاش می‌کنیم؛ دوباره این اتفاق نیفتد و از کار‌شناسان مجرب اداره کل موزه‌ها و موزه ملی درخواست کرده‌ایم؛ تمام ویترین‌ها را دوباره مورد معاینه فنی قرار بدهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: