کد خبر: ۶۸۹۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰
تعداد بازدید: ۲۷۸
وزرای خارجه ایران و روسیه امروز در مسکو آخرین تحولات منطقه به خصوص اوضاع سوریه و عراق را بررسی کردند.
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که به منظور شرکت در نشست سه جانبه با حضور وزرای خارجه روسیه و سوریه درباره تحولات سوریه به مسکو سفر کرده، با سرگئی لاوروف همتای روس خود درباره آخرین تحولات منطقه به ویژه سوریه و عراق به گفت‌وگو پرداخت.
لاوروف در این دیدار به ظریف گفت: امروز بر موضوع سوریه متمرکز می‌شویم. اکنون فرصت خوبی است که تمام جوانب در موضوع سوریه به صورت مفصل مورد بحث قرار گیرد که از آن جمله مبارزه با تروریسم و کمک به حل ابعاد انسانی این بحران است.

سرگئی لاوروف همچنین نشست دوجانبه‌ای نیز با ولید معلم وزیر خارجه سوریه داشت.

ظریف در بدو ورود به مسکو اظهار داشت: ما همواره بر ضرورت برقراری آتش‌بس همه جانبه، کمک رسانی انساندوستانه گسترده و پیدا کردن راه‌حل سیاسی برای موضوع سوریه تاکید کرده‌ایم.

وی عنوان کرد: کشورهایی که خواهان صلح و برخورد با گروه‌های تکفیری در سوریه هستند باید با هماهنگی بیشتر برای گسترش روش‌های صلح‌آمیز با هدف پایان دادن به مخاصمه تلاش کنند و رایزنی‌های امروز مسکو نیز در چارچوب همین رویکرد انجام می‌شود.

وزرای خارجه ایران، روسیه و سوریه قرار است امروز در مسکو آخرین روند تحولات در سوریه را بررسی کنند.
منبع: فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: