کد خبر: ۶۸۷۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸
تعداد بازدید: ۲۴۵
مبنای تغییر وزیران در دولت یازدهم، توسعه و رشد است
سخنگوی دولت پذیرش استعفای وزیران آموزش و پرورش، ورزش و ارشاد از سوی رئیس جمهوری را تصمیمی کارشناسی و براساس نگاه جمعی دولت اعلام کرد.
به گزارش خبرداغ،محمدباقر نوبخت در برنامه «تیتر امشب» شبکه خبر سیما تغییر و تحول در سطح سه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان را در راستای رشد و توسعه و ارتقاء بهره‌وری این سه وزارتخانه بیان کرد و افزود: دولت یازدهم در برابر مجلس و مطالبات مردم مسئول است.

وی ادامه داد: این بازآرایی در سطح وزیران به منظور تسریع در پاسخگویی مطالبات مردم و نیازهای روز جامعه در اقشار مختلفی همچون جوانان، فرهنگیان، بازنشستگان و سطح فرهنگی جامعه انجام شده است. برای جوابگویی به مطالبات مردم از دولت یازدهم و همچنین ارتقاء‌ بهره‌وری در این سه وزارتخانه نیازمند نیروهای تازه نفس‌تر و جوان‌تر هستیم که البته این تغییر از ارزش‌های وزرای پیشین نمی‌کاهد.

سخنگوی دولت گفت: تمام تلاش دولت این است که رضایت مردم را بیشتر و شفافتر به دست آورد.

وی مبنای تحولات در مدیریت عالی وزارتخانه‌های یاد شده را مغایر با فکر عوامانه برخی عنوان کرد و افزود: ساکت کردن منتقدین و مخالفین هدف رئیس جمهور نبوده است؛ زیرا ما منتقدین دولت یازدهم را به رسمیت می‌شناسیم و برای رشد و اصلاح خود به آنان نیازمندیم. دولت یازدهم در یک حرکت جمعی به جمع‌بندی فعلی دست یافت و اقدام به تغییر وزیران فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان و آموزش و پرورش کرد.

سخنگوی دولت ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک رضایتمندی بیشتری در ذهن مردم پدیدار شود و رشد و توسعه بهتر و به روزتری در عرصه‌های فرهنگی و ورزشی داشته باشیم و گفت: تحلیل ما برای تغییر وزراء یاد شده بر این نبوده که آنان ضعف‌هایی داشته‌اند بلکه ما به اثربخشی بیشتر و تقویت اهرم‌های بالابر سطح بهره‌وری اندیشیده‌ایم.

وی ادامه داد: این تحول، نوعی نگاه فردی نبوده و تلاش دولت بر این است که همه آن‌چه که در سه سال گذشته حاصل شده مبنایی باشد برای آن‌چه می‌تواند به رشد و توسعه کشور در سال‌های پیش رو بیانجامد به این منظور دولت یازدهم برای پاسخگویی به مطالبات فرهنگی و ورزشی مردم و جوانان را مورد توجه قرار داده است. این تغییرات از سوی رئیس‌جمهور بر مبنای مؤلفه‌های گوناگون بوده و تصمیم تک‌بعدی‌ای صورت نگرفته است،‌ این تغییرات از شایستگی‌های افراد مورد تغییر نخواهد کاست.

وی همچنین از تأثیرات وزارت آموزش و پرورش بر همه خانواده‌ها و همکاران فرهنگی گفت و افزود: روا نیست فردی که دو بار مورد استیضاح قرار گرفته برای بار سوم زیر سؤال رود، آقای فانی فردی با تجربه و خبره است و ما برای رشد و ارتقاء سطح علمی و آموزشی جامعه و همچنین پاسخگویی به مطالبات خانواده‌ها و همکاران فرهنگی صلاح دیده شده فردی دیگر جایگزین ایشان شود و آقای فانی در جای دیگری از دولت به ارائه خدمات علمی بپردازند.

نوبخت گفت: نفرات جایگزین این وزراء در حداقل زمان معرفی خواهند شد و اگر تصمیم دیگری هم اتخاذ شود به رسانه ها اعلام خواهد شد. در حال حاضر رئیس‌جمهور تصمیم برای تغییر و تحول دیگری ندارد و همه تلاش و همت دولت یازدهم برای رصد و نظارت بر دستگاه های ذیربط خواهد بود، بدون شک اگر تغییری شکل گرفته که البته هزینه بسیاری هم خواهد داشت رئیس‌جمهور سود و منفعت این تغییر را بیشتر از هزینه دیده است.

به گزارش ایسنا،وی با بیان این‌که «برای همسان‌سازی و ارتقاء‌ سطح معیشت بازنشستگان و فرهنگیان، بهبود وضعیت درآمدی و توان خرید آنان در برنامه ششم توسعه، تدابیری اندیشیده شده که اجرایی خواهد شد» در توضیح ارتقاء سطح معیشت فرهنگیان به افزایش حقوق کارمندان این حوزه از یک میلیون و 200 هزار تومان به دو میلیون و یکصد هزار ریال اشاره کرد و افزود: کاملاً‌ واقفیم که این افزایش کافی نیست و در پی آنیم که این شرایط بهتر شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: