کد خبر: ۶۸۷۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱
تعداد بازدید: ۳۱۹
عضو فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی هدف از طرح «گفت‌وگوی ملی» را کمک به حل مشکلات مردم و تعالی نظام عنوان کرد و گفت: گفت‌وگو چاره دردهای مزمن فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی ایران است.

به گزارش خبرداغ ،حجت‌الاسلام احمد مازنی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با تاکید بر این‌که تعارضات و اختلاف‌های حاکم بر فضای سیاسی کشور مهمترین مشکل کشور است، اعلام کرد: فضای سیاسی کشور به گونه‌ای است که گویی چنان تقسیم‌کار شده که برخی مقام‌ها و نهادها کار می‌کنند و گروهی نیز با رفتار شبه‌اپوزیسیون صرفاً مشغول انتقادهای مغرضانه و حتی تخریب دولت هستند و این رویه منجر به ایجاد حس یاس و ناامیدی در جامعه می‌شود.

پیشنهاد طرح «گفت‌وگوی ملی» برای حل مشکلات سیاسی

او بر اهمیت گفت‌وگو و مذاکره برای خروج از مشکلات سیاسی کشور تاکید کرد و گفت: برای ایجاد یکپارچگی و هماهنگی در حاکمیت و دستیابی به منافع ملی و کارآمدی بیشتر نظام جمهوری‌اسلامی‌ایران و همچنین به‌منظور مقابله جدی با فساد سازمان‌یافته، فقر، فاصله شدید طبقاتی، بحران لجام‌گسیخته بیکاری، محیط زیست، قاچاق کالا، معضلات فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی، تنش‌های موجود در روابط با قدرت‌های بین‌المللی و منطقه‌ای، هماهنگی و همدلی میان اقوام و مذاهب ایرانی در جهت انسجام ملی، هم‌افزایی بین حوزه‌های مختلف سرمایه انسانی و اجتماعی، پیشگیری از مخالفت‌های مدنی جوانان و نوجوانان نیاز به گفتگو داریم.

بجای تقابل از طریق تریبون‌ها با هم گفتگو کنیم

عضو فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: گفت‌وگو چاره دردهای مزمن فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی ایران است، بنابراین از آنجا که مجلس شورای اسلامی مظهر حاکمیت ملی و محل حضور نمایندگان جناح های مختلف، اقوام و مذاهب گوناگون است، باید طرح«گفت‌وگوی ملی» در پارلمان را کلید بزنیم و از مجلس به سایر بخش‌های جامعه تسری دهیم و بجای تقابل از طریق تریبون‌ها با هم گفتگو کنیم.

هدف «گفت‌وگوی ملی»؛ کمک به حل مشکلات مردم و تعالی نظام

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دهم، مبانی طرح «گفت‌وگوی ملی» را قانون اساسی، اندیشه امام راحل و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری دانست و با بیان این‌که درصورت موافقت هیأت رییسه مجلس، پیش‌نویس این طرح را تقدیم مجلس خواهد کرد، اعلام کرد: هدف از این طرح شناسایی موارد اختلاف و اشتراک نظر در نحوه اداره کشور از دیدگاه نحله‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و کمک به حل مشکلات مردم و پیشرفت و تعالی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

دولت لایحه جامع انتخاباتی را تقدیم مجلس کند

مازنی همچنین با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی انتخابات ازسوی مقام معظم رهبری، از دولت و رییس‌جمهور درخواست کرد که هرچه سریع‌تر لایحه نظام جامع انتخاباتی را در چارچوب این سیاست‌ها و بر اساس اصل انتفاع همگانی و پرهیز از تفسیرهای ناصواب تقدیم مجلس کند تا بتوانیم با همراهی و همکاری نهادهای ذی‌ربط نظام معیوب انتخابات کشور را اصلاح کنیم.

لزوم ترمیم تیم اقتصادی و اقدام در راستای جوان‌سازی کابینه

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به سوالی درباره استفعای وزرای کابینه و گزینه‌های جایگزین یادآور شد: انتظار داریم رییس‌جمهور روند اصلاح و ترمیم کابینه را در جهت جوان‌سازی و تبدیل نیروهای پروسه‌ای به پروژه‌ای، هرچه سریع‌تر به انجام رسانده و این ترمیم را به‌ویژه در بخش‌های اقتصادی انجام دهد.

رییس قوه قضاییه نقش تاریخی خود را درجهت انسجام ملی ایفا کند

حجت‌الاسلام مازنی همچنین در راستای طرح «گفت‌وگوی ملی» اعلام کرد: انتظار داریم رییس قوه قضائیه با رأفت اسلامی در جهت کاهش مشکلات زندانیان امنیتی اقدام، و نقشی تاریخی خود را در جهت هم‌گرایی و انسجام ملی ایفا کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: