کد خبر: ۶۸۶۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۶
تعداد بازدید: ۶۲۲
دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل متحد در سومالی امروز (شنبه) در گزارشی از وضعیت نامناسب انسانی در مناطق مختلف این کشور ابراز نگرانی شدید کرد.
ابراز نگرانی سازمان ملل از وضعیت نامناسب انسانی در سومالیبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرگزاری فرانسه، گزارش دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل متحد تاکید کرده است: درگیری های هفته گذشته میان دو منطقه نیمه خودمختار سومالی موجب کشته شدن دستکم 11 نفر و بی خانمان شدن حدود 50 هزار تن شده است.
نیروهای طرفدار مناطق نیمه خودمختار «پانتلند» و «گالموداگ» در هفته گذشته در شهر 'گالکایو' در این منطقه درگیر شدند.
افراد منتسب به قبیله گالموداگ بر این باورند که برخی افراد با دادن اطلاعات غلط به نیروی هوایی آمریکا برای حمله به مواضع الشباب، دلیل کشته و یا زخمی شدن 140 تن از ساکنان این منطقه در دسامبر سال گذشته شد.
گروه تروریستی الشباب که پنج سال قبل از موگادیشو (پایتخت) بیرون رانده شد، همچنان به حمله به مواضع دولت، ارتش، غیرنظامیان و اهداف خارجی برای سرنگون کردن دولت سومالی ادامه می دهد.
این در حالی است که خشونت های مسلحانه باعث بدتر شدن وضعیت انسانی افراد بی خانمان و آواره که در شرایط اسفباری زندگی می کنند، شده است.
گزارش این نهاد بین المللی تاکید کرده است: تنها در ماه اکتبر، یازده شهروند این مناطق در این درگیری ها کشته شده اند.
سومالی به مدت 25 سال شاهد جنگ داخلی بود و درگیری میان شبه نظامیان طایفه محور که کنترل بیشتر بخش های کشور را در دست دارند، امری مرسوم و رایج است.
پیشتر« پیتر دو کلرک» هماهنگ کننده ارشد سازمان ملل در سومالی در بیانیه ای، تاکید کرده بود: در صورت عدم انجام اقدامات فوری در این زمینه، ما شاهد وخیم تر شدن اوضاع در سومالی خواهیم بود و حقیقت آن است که در ماه های آینده میزان خشکسالی در این منطقه افرایش پیدا خواهد کرد.
این بیانیه تصریح می کند: سازمان ملل به دنبال تخصیص کمک 105 میلیون دلاری برای کمک به بیش از یک میلیون آسیب دیده در سومالی است.
نبود ثبات و امنیت سیاسی و خشک سالی های پی در پی و طغیان آب رودخانه ها و سیلاب ها موجب شده که حدود پنج میلیون سومالیایی (حدود نیمی از جمعیت این کشور) نیاز مبرم به یکی از انواع کمک های انسانی داشته باشند.
پیشتر« فرانچسکو مادیرا» نماینده ویژه اتحادیه آفریقا در سومالی در بیانیه ای اعلام کرده بود: از زمان اعزام هیأت اتحادیه آفریقا به سومالی در سال 2007 موفقیت های زیادی با همکاری نیروهای سومالیایی در برقراری امنیت و ثبات در کشور حاصل شده است.
99.8 درصد مردم سومالی، مسلمان هستند، با این حال گروه تروریستی الشباب با حمله به مناطق مسکونی و روستایی، موجی از ترس و وحشت را در میان مردم سومالی برانگیخته است.
کشور ساحلی سومالی در شرق قاره آفریقا واقع شده است. جمعیت این کشور آفریقایی حدود 12 میلیون و چهارصدهزار نفر برآورد شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: