کد خبر: ۶۸۶۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰
تعداد بازدید: ۷۴۳
بر اساس قوانین فیفا؛
خبرگزاری دویچه وله از احتمال جریمه تیم ملی ایران به دلیل استفاده از نمادهای مذهبی در ورزشگاه آزادی در بازی ایران و کره خبر داد.
به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، خبرگزاری دویچه وله آلمان در گزارشی تصویری از بازی فوتبال ایران و کره جنوبی احتمال تنبیه ایران به دلیل استفاده از «نماد‌های مذهبی» در بازی ایران - کره را مطرح کرد.

این خبرگزاری با بیان اینکه قوانین فیفا کشور‌ها را از کنش‌های سیاسی یا مذهبی در ورزشگاه‌ها منع کرده است، نوشت: ایران در بازی با کره جنوبی به صورتی مدیریت‌شده و کلان، از نشانه‌های مذهبی در استادیوم آزادی استفاده کرده است.

به گزارش ایلنا، بازی اخیر ایران و کره جنوبی در مقدماتی جام جهانی به دلیل همزمانی با شب شهادت امام حسین (ع) با حاشیه‌هایی همراه بود. پیش از این بازی آیت‌الله محمد یزدی، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در سخنلانی اظهار داشت که به دلیل هم‌زمانی بازی فوتبال و عزای امام حسین این بازی باید لغو و به روز دیگری موکول شود.

در ادامه جنجال‌ها علی مطهری نایب رییس مجلس شورای اسلامی و فرزند شهید مطهری در نامه‌ای سرگشاده خطاب به آیت‌الله یزدی نوشت: «به نظر می‌رسد که ابراز حساسیت بیش از حد نسبت به این موضوع، امری ضد تبلیغ دین به شمار می‌رود. فرضا مردم برای گلی که ایران به کره جنوبی بزند خوشحال شوند و عده‌ای ابراز شادی کنند آیا این امر به معنی خوشحالی و شادی برای شهادت امام حسین علیه السلام و هتک حرمت و اهانت به ساحت سیدالشهداست؟»

با وجود تلاش‌های فدراسیون فوتبال جهت رایزنی‌های مختلف اعم از تغییر تاریخ بازی و تلاش برای تغییر لباس تیم ملی کره جنوبی از لباس اولشان که قرمز رنگ است به لباس دوم، در ‌‌نهایت این بازی در تاریخ مقرر شده برگزار شد. قبل از آغاز بازی مراسم عزاداری و نوحه‌خوانی اجرا شد و در سراسر ورزشگاه آزادی پرچم‌های عزای امام شیعیان به چشم می‌خورد.

مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال برگزاری بازی ایران و کره جنوبی را منوط به اجازه مسئولان عالی‌‌رتبه نظام دانسته بود و گفته بود: ما همه هزینه‌ها و جریمه‌های احتمالی برای استفاده از نمادهای مذهبی در ورزشگاه را پرداخت خواهیم کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: