کد خبر: ۶۸۶۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳
تعداد بازدید: ۷۸۶
نامزد جمهوریخواهان آمریکا بار دیگر به موضوع پرداخت پول از سوی واشنگتن به تهران اشاره کرده و به نوعی اقدام به هوچی گری کرده در حالیکه به اذعان رسانه های غربی این اظهارات نادرست هستند.
به گزارش خبرداغ به نقل از خبرگزاری مهر: موضوع پرداخت از سوی آمریکا به ایران که بعد از توافق جامع هسته ای (برجام) مطرح شد همواره یکی از مواردی بوده که جمهوریخواهان آمریکایی درباره آن گرافه گویی می کنند.

برای مثال «دونالد ترامپ» تا کنون چندین بار در این رابطه اظهار نظر کرده و این در حالی است که هم مقامات و هم رسانه های غربی بارها اعلام کره اند که نقطه نظرات نامزد جمهوریخواهان آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری، در خصوص پرداخت پول به ایران نادرست است.

در همین رابطه واشنگتن پست در مطلبی جدید می نویسد: نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، همواره تلاش می‌کند درباره نتایج توافق هسته‌ای ایران مبالغه کرده و آن را معامله‌ای یک‌طرفه و کاملا به سود ایران جلوه دهد.

ترامپ بارها مدعی شده است به موجب توافق هسته‌ای، ۱۵۰ میلیارد دلار پول به دولت ایران تحویل داده می‌شود. نامزد جنجالی حزب جمهوری‌خواه در سخنانی گستاخانه مدعی شد آمریکا نباید این حجم پول را در اختیار کشوری که به ظن او حامی تروریست است، قرار دهد.

واشنگتن پست در ادامه این گزارش نوشت: ترامپ درمورد پولی که قرار است به ایران بازگردانده شود همیشه بزرگنمایی کرده است. به دلیل لغو تحریم‌های اقتصادی علیه ایران، میلیاردها دلار از اموال و دارایی‌های مسدود شده این کشور آزاد می‌شود؛ اما وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد موانعی وجود دارد که فقط واگذاری ۵۵ میلیارد دلار از این دارایی‌ها را به ایران ممکن می‌کند. بخش قابل توجهی از دارایی‌های ایران در پروژه‌های کشور چین سرمایه‌گذاری شده و غیرقابل برداشت هستند.

 بعد از نخستین مناظره اول ترامپ و کلینتون نیز وب‌سایت ای‌بی‌سی نیوز نوشت: ادعای ترامپ مبنی بر پرداخت ۱۵۰ میلیارد دلار به ایران اشتباه است. توافق هسته‌ای به ایران اجازه داد تا دارایی‌های بلوکه شده خودش در آمریکا را باز پس‌گیرد. این دارایی‌ها حدود ۱۰۰ میلیارد دلار تخمین زده شدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: