کد خبر: ۶۸۶۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۷
تعداد بازدید: ۸۸۶
با دستگیری محمد امامی به اتهام فساد مالی تعدادی از آثار سینمایی در اکران و توزیع در شبکه نمایش خانگی دچار مشکلاتی خواهند شد.
دردسر دستگیری تهیه کننده «شهرزاد» برای سینماگرانبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرگزاری فارس: محمد امامی مدتی است به عنوان سرمایه گذار در سینمای ایران مشغول به فعالیت است و با دستگیری او به اتهام فساد مالی برخی از فیلم ها و آثار در اکران سینماها و شبکه های مجازی دچار مشکل خواهد شد.

او  او در پروژه‌ای چون «ابد و یک روز» حق مالکیت اثر را با توجه به سرمایه گذاری در این فیلم از وزارت ارشاد کسب کرده است. براساس پیگیری های خبرنگار سینمایی فارس فیلم  «خوب بد جلف» ساخته پیمان قاسم‌خانی نیز با سرمایه گذاری او به تهیه کنندگی محسن چگینی ساخته شده است و کیانوش عیاری نیز فیلم «کاناپه» را با سرمایه گذاری او جلوی دوربین برده است.

محمد امامی علاوه بر فعالیت در تولید آثار سینمایی در بخش شبکه نمایش خانگی نیز فعالیتی بیش از پیش داشت. او بعد از ساخت فیلم‌های «نهنگ عنبر2» و «گشت 2» نیز وارد مذاکره برای خرید رایت فیلم ها شد و شنیده می شود رایت نمایش خانگی این دو فیلم را نیز خریداری کرده است . فیلم‌های «فروشنده»، «محمدرسول‌الله»، «دراکولا» نیز از دیگر فیلم هایی است که رایت شبکه نمایش خانگی آن ها توسط او خریداری شد. حال باید دید این آثار با دستگیری محمد امامی با چه سرنوشتی مواجه خواهد شد.

سرمایه گذاری فصل دوم شهرزاد نیز توسط محمد امامی صورت گرفته باید دید با قراردادهایی که این مجموعه با عوامل بسته است آیا بخش خصوصی و تصویر گستر پاساردگاد توان پرداخت هزینه های تولید فیلم را خواهد داشت و این اثر به سرانجام می رسد.

سینمای ایران از نوع فعالیت این نوع افراد و پولشویی در حوزه فرهنگ دچار آسیب هایی شد. اما فعالیت بابک زنجانی درس عبرت نشد و  محمد امامی پا را فراتر گذاشته و  همزمان با تولید فیلم به سراغ خرید رایت نمایش خانگی آثار رفت و با پولی که در اختیار داشت مبالغ خرید فیلم ها در شبکه خانگی را  بالاتر از مبلغ مرسوم پرداخت کرد. تهیه کنندگان سینمای ایران پیش از این با نوع فعالیت بابک زنجانی در این حوزه و پولشویی  به سبک فرهنگی آشنا بودند چگونه با این مبالغ نامتعارف مشکوک نشده و اجازه فعالیت برای محمد امامی را بیش از پیش فراهم کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: