کد خبر: ۶۸۵۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴
تعداد بازدید: ۹۲۳
سحر زکریا به انتقاد از هزینه های مراکز آزمایشگاهی خصوصی می پردازد. او البته می گوید هر وقت به مراکز درمانی مراجعه می کندبا او خوب رفتار می شود.
به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین ، زکریا می گوید هروقت فرصت کند ورزش می کند و در سبد غذایی او چربی و برنج کمتر وجود دارد. مشروح گفتگو با این بازیگر را در ادامه می خوانید؛

شما برای خودتان یا نزدیکان، به مراکز بهداشت و درمان مراجعه دارید؟

بله.

برخورد کادر بهداشت و درمان را چطور ارزیابی می کنید؟

به هر حال چون ما چهره های شناخته شده ای هستیم، با ما خوب برخورد می کنند. من هر وقت به این مراکز مراجعه کردم با من خوب رفتار می کنند. اما فکر می کنم بیمارستان های ما از سطح استانداردهای جهانی پایین تر است. چون از یک طرف در بیمارستان های ما بهداشت خیلی رعایت نمی شود و گاهی هم برخی پزشکان سهل انگاری می کنند. در نظر بگیرید بعد از اینکه برای آقای کیارستمی آن اتفاق افتاد، موضوع پیگیری شد، اما چقدر همین اتفاق ممکن است برای مردم عادی رخ دهد و کسی پیگیر شود؟ البته می گویند قصور پزشکی در همه جای دنیا هست، بله، اما در کشور ما سهل انگاری صورت می گیرد و خیلی مواقع ممکن است این سهل انگاری ها باعث مرگ شود.

خودتان هم مسائل بهداشتی و درمانی را رعایت می کنید؟ چه از بابت تغذیه و چه از بابت چکاپ های مرتب و مستمر.

بله تا جایی که بشود رعایت می کنم. اما یکی از مسائلی که بهداشت و درمان را غیر قابل دسترس کرده، هزینه های بالای آزمایشگاهی است. معمولا در آزمایشگاه های خصوصی حدود ۵۰۰-۶۰۰ هزار تومان هزینه آزمایش می شود. همین چندوقت قبل یک آزمایش ساده خون برای من ۳۸۰ هزار تومان هزینه برداشت. این برای قشر عظیمی از مردم غیرقابل پرداخت است. چون فکرش را بکنید برای خانواده های پر جمعیت یک آزمایش ساده خیلی هزینه برمی دارد.

به نظر شما چقدر طرح تحول سلامت توانسته اوضاع را بهتر کند؟

تا آنجا که می دانم این طرح هم بیشتر شامل حال مراکز درمانی دولتی است و اوضاع را بهبود بخشیده است اما شامل بیمارستان ها یا مراکز تصویربرداری یا آزمایشگاه های خصوصی نمی شود. من به شخصه ترجیح می دهم از مراکز خصوصی درمانی استفاده کنم.

مگر خاطره بدی از مراکز دولتی دارید؟

حدودا ۴ سال قبل سر کار بودم که پایم شکست. زنگ زدند اورژانس و اورژانس هم بیمار را به مراکز دولتی منتقل می کند. آنجا پایم را کچ گرفتند اما کاش این کار را نمی کردند. چون پایم را کج گچ گرفتند.

ورزش هم می کنید؟

تا آنجا که وقت داشته باشم.

رژیم غذایی خاصی دارید؟

سعی می کنم کمتر چربی بخورم. برنج هم کم می خورم.

ولی شما که لاغر هستید.

بله، ولی با بالا رفتن سن، چربی ها دیگر آب نمی شود. باید خیلی مراقب چربی های اضافی بود. بر ای همین من آینده نگری می کنم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: