کد خبر: ۶۸۵۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵
تعداد بازدید: ۱۴۱۷
این یازده نفر از جهنم تاشکند با امتیاز می‌آیند؟
سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال کشورمان این‌بار خیلی پیشتر از همیشه دستش را برای ترکیب یازده نفره تیمش رو کرده است.
به گزارش خبرداغ،نگاهی به لیست اعلامی بازیکنان تیم ملی برای دو بازی کره و ازبکستان ، نشان می دهد کارلوس کی روش برای ترکیب تیمش غیر از یک پست، تقریبا به قطعیت رسیده و از همین حالا می توان اقلا 9 بازیکن تیمش را از بین بازیکنان دعوت شده برای دو بازی ، در زمین چید.

 

 

* علیرضا بیرانوند:

علیرضا بیرانوند بی شک گلر اول تیم ملی است. او از بین اخباری و حقیقی ، در دروازه می ایستد و مثل دو بازی قبلی ، شماره یک را به تن دارد. دو کلین شیت در دو بازی اول تیم ملی ، کارنامه موفقی از این گلر ثبت کرده که دلیلی نیست تا جایش در ترکیب تغییر کند. بیرانوند امسال در پرسپولیس هم موفقیت بالایی داشته و توانسته رکوردی عالی را از خود ثبت کند.

 

البته کی روش این حق انتخاب را دارد و می تواند حتی مثلث کامل خط دفاعی پرسپولیس را در این بازی ها در زمین داشته باشد چون همین حالا برای دفاع وسط 4 بازیکن را دعوت کرده که محمد انصاری و سید جلال، دو نفر اصلی ترکیب دفاعی پرسپولیس با آمادگی فراوان می توانند در ترکیب باشند اما فعلا بعید است کی روش ریسک بازی دادن به انصاری در اولین بازی ملی اش در چنین رقابت سختی را داشته باشد. او پیشتر هم پورعلی گنجی و علیرضا حقیقی را قبل از فیکس کردن در بازی های بزرگ، در چند بازی نسبتا سخت دوستانه، تست کرده بود.

 

 

* سید جلال حسینی:

جلال ستون دفاعی تیم ملی است. کی روش روی این بازیکن تقریبا جمع بندی دارد و در تمام 5 سال اخیر که مربی تیم بوده ، همیشه جلال را در ترکیب داشته. توانایی حمل توپ و قدرت بازی روی هوا ، تجربه بالا و البته کم حاشیه بودن، همه و همه فاکتورهایی هستند که سبب می شوند کی روش روی جلال مثبت باشد.

 

با توجه به فشار زیادی که تیم ملی در بازی تاشکند تحمل خواهد کرد، تجربه جلال بیش از همه 3 دفاع دیگر تیم به کار سرمربی می آید. او شاید خیلی نزدیک به بیرانوند، خط دفاع تیم ملی را می بندد تا ازبک ها وارد گودال تله گذاری شده کی روش شوند.

 

 

* مرتضی پورعلی گنجی:

بی شک اگر پژمان منتظری مصدوم نبود مدافع ایرانی السد ، بازی ها را روی نیمکت شروع می کرد. دفاع مورد علاقه کی روش، اگرچه با تغییر پستی که مربی پرتغالی در فوتبالش ایجاد کرد، توانست رشد زیادی کند و بازی در کنار ژاوی را تجربه کند اما در قیاس با پژمان به دلیل قدرت کمتر در حمل توپ و بازیسازی از عقب، همیشه و هنوز اولویت دوم محسوب می شود.

 

البته هنوز دیگر بازیکنان تیم ملی هم نتوانستند برای پست دفاعی، در سطحی بازی کنند که خود را بالاتر از دو دفاع وسط 7 ساله اخیر فوتبال ملی یعنی سید جلال و پژمان نشان دهند.

 

 

* رامین رضاییان:

کارلوس مثل همیشه نشان داده وقتی تصمیمی بگیرد، تغییری در آن نمی دهد. او تصمیمش برای دفاع راست را گرفته. می داند که رضاییان را بازی می دهد پس دیگر حتی خسرو به تیم ملی دعوت نمی شود. وریا روی نیمکت خواهد بود و حتی رامین بی آنکه در تیمش بازی کند، به تیم ملی می آید و فیکس بازی می کند.

 

رامین در روز بازی با ازبک باید خیلی بسته تر از همیشه بازی کند. نیاز زیادی به نفوذ ندارد و تنها باید در زمان استارت های انفجاری به جهانبخش اضافه شود و از اندک موقعیت هایی که قرار است در تاشکند داشته باشیم ، نهایت استفاده را ببریم.

 

 

* میلاد محمدی:

میلاد یکی از بازیکنان جوان فوتبال ایران است که خیلی زود توانست توصیه های کارلوس کی روش را گوش کند و حالا یک بازیکن ثابت ملی است. کی روش اعتقاد داشت این جوانان باید بروند به لیگ های اروپایی ، از قید پول زیاد بزنند تا تبدیل به بازیکنان بزرگی شوند.

 

میلاد همین کار را کرد. مسیر سخت فوتبال روسیه را در پیش گرفت و حالا بعد از یکسال توانسته صاحب پیراهن ثابت ملی شود. او بقدری در بازی با چین خوب بود که احسان حاج صفی حالا دیگر شناس بازی در دفاع چپ را ندارد و کی روش به کلی او را برای پست دیگری دعوت کرده و اصلا احسان را برای دفاع چپ نمی خواهد.

 

 

* سعید عزت اللهی:

سعید شماره 6 تیم ملی است. کارلوس کی روش درباره این بازیکن به قطعیت رسیده و بازی های قبلی تیم هم نشان داده است سعید به رغم سن و سال زیر 20، به خوبی جواب اعتماد مرد پرتغالی را داده. قامت مناسب، بازی تک ضرب و توان بالا در تخریب بازیسازی حریف، او را گزینه ای مناسب و ایده آل برای پست شماره 6 کرده است.

 

 

* وحید امیری:

زوج میلاد در بازی با ازبکستان، شاید اگر احسان حاج صفی م شد، قدرت فیزیکی تیم ملی افزایش پیدا می کرد و تیم شباهت بیشتری به تیم خوب ایران در بازی با آرژانتین پیدا می کرد اما لیست نفرات دعوت شده ، نشان می دهد برای پست وینگر چپ، کی روش از بین او و طارمی و شجاعی، نظرش روی وحید خواهد بود که بیشتر بازی های تیم ملی بعد از جام ملت های آسیا را در این پست بازی کرده است و در بازی با چین هم موفق تر از مهدی طارمی بود.

 

 

* علیرضا جهانبخش:

علیرضا جهانبخش در بازی با قطر گلزنی کرده اما در بازی با چین خیلی موفق نبوده اما ستاره اول فوتبال این روزهای ایران در لیگ های اروپایی ، بعید است که بازی را از روی نیمکت شروع کند. او در زمین حضور خواهد داشت و در کنار رامین رضاییان مسئولیت اصلی بار تهاجمی تیم ملی را از سمت راست زمین به دوش می کشد.

 

 

* سردار آزمون:

از بین مهاجمان دیگر تیم ملی تقریبا همه می دانند این سرار است که بازی را از ابتدا شروع می کند. او که روزهای موفقی را در لیگ روسیه و لیگ قهرمانان اروپا سپری می کند. با سرعت خوب، قدرت حمل توپ عالی و توانایی بالای سرزنی، باید در این بازی طلسم گل نزدن هایش در بازی های اخیر را برای تیم ملی بشکند و از اولین موقعیت بدست آمده ، اولین گل را بزند. سردار بیشتر از همه بازیکنان دیگر ایرانی به سبک بازی ازبک ها و فوتبال روسی آشنایی دارد.

 

 

* اشکان دژاگه:

کارلوس کی روش خبر مهمی به هواداران فوتبال ایران داده است. اینکه اشکان آماده شده و به بازی با ازبکستان می رسد. او اگر این ریسک را بپذیرد و اشکان را با آمادگی نسبی به زمین بفرستد، بی شک او نفر اول این پست خواهد بود اما در غیر این صورت، جدی ترین گزینه برای بازی به جای اشکان، مسعود شجاعی است چون در آن پست این نام ها را در ترکیبش قرار داده است. اگرچه مثلا می تواند احسان حاج صفی را هم در این پست به بازی بگیرد.

 

 

* چالش بزرگ: آندو یا امید یا احسان؟

آندو تیموریان در دو بازی قبلی ایران در ترکیب ثابت حضور داشته و به نظر می رسد گزینه اول تیم ملی برای بازی در ازبکستان هم او باشد اما دعوت از احسان حاج صفی برای پست هافبک دفاعی کمی معادلات تیم ملی را به هم ریخته است. همچنان هم امید ابراهیمی بازیکنی در قامت حضور ثابت در ترکیب است.از بین این سه اولویت اول با کاپیتان آندو است و احتمالا او بازی را در پیشانی تیم آغاز می کند.

خبرآنلاین


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: