کد خبر: ۶۸۵۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳
تعداد بازدید: ۶۷۶
پخش سریال‌های تکراری در روزهای اخیر نمود بیشتری پیدا کرده تا مطمئن شویم تلویزیون در ایام محرم در برهوت کامل به سر می‌برد.
به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین،برخلاف سال‌های گذشته که تلویزیون از چند ماه قبل برای ایام ماه محرم هم مثل دیگر مناسبت‌هایش برنامه‌ریزی می‌کرد ظاهرا در سال‌های اخیر بیشتر پخش سریال‌ها و برنامه‌های تکراری در دستور کار رسانه ملی قرار گرفته است و دیگر نه خبری از مجموعه‌های تاریخی وسریال‌هایی با قصه‌های دینی است و نه برنامه‌های مذهبی که ساختار و محتوای جدیدی برای ارائه داشته باشند. این اتفاق در سال‌های اخیر نمود بیشتری پیدا کرده تا مطمئن شویم تلویزیون در ایام محرم در برهوت کامل به سر می‌برد.

البته که به نظر می‌رسد با توجه به حجم زیاد انتقادها نسبت به عملکرد ضعیف رسانه ملی در ایام محرم به خصوص در دو- سه سال اخیر امسال چند شبکه تکانی به خود داده‌اند و هر کدام  یکی دو مجموعه جدید برای پخش آماده کرده‌اند. گرچه بی‌نظمی در کنداکتور شبکه‌ها همچنان هم به چشم می‌خورد و حتی با شروع ایام محرم و صفر نیز تکلیف چند سریال مشخص نشده و همچنان هم معلوم نیست برخی از آنها چه زمانی رنگ آنتن را به خود ببینند.

از بحث بی‌برنامگی پخش سریال‌ها و برنامه‌های که بگذریم کیفیت و محتوای سریال‌های امسال هم جای نقد فراوان دارند. در میان همین چند اثر تازه تولید سیما نه تنها کاری با یک پروداکشن قوی و ساختار منسجم به چشم نمی‌خورد بلکه همین چند مجموعه انگشت شمار جدید هم به لحاظ محتوا و حتی بصری نیز چنگی به دل نمی‌زنند و مخاطب عام تلویزیون با دیدن تنها چند قسمت از این سریال‌ها به ضعفی که در آنها مشهود است پی خواهد برد، تکلیف مخاطب خاص هم که دیگر معلوم است.

حضور بازیگران چهره که یکی دیگر از عوامل جذب مخاطب است در مجموعه‌های مناسبتی امسال چندان به چشم نمی‌خورد و در میان خیل کسانی که جلوی دوربین این سریال‌ها رفتند تنها چند نام انگشت‌شمار که مخاطب از آنها خاطره ذهنی پررنگ دارد دیده می‌شود.

بازار پخش تکراری سریال‌ها و البته برنامه‌های مناسبتی ماه محرم امسال هم همچون گذشته داغ است و چند سریال تکراری طبق روال هر سال روی آنتن می‌رود. «مختارنامه» داود میرباقری که دیگر کم‌کم رکوددار پخش تکراری در مناسب‌هاست اما از شاهکارهای جدید تلویزیون بازپخش سریال نه چندان پرطرفدار «معمای شاه» آن هم از قسمت اولش در ایام ماه محرم به صورت هر شبی است. پیش از این مخاطبان شبکه یک، 41 قسمت از این سریال را تماشا کرده بودند و حالا نیز شاهد تکرار این مجموعه از قسمت اولش هستند تا خالی بودن کنداکتور شبکه یک از سریال جدید این بار بیش از گذشته به چشم نیاید.

خبر آنلاین در گزارشی نگاهی کوتاه به سریال‌های مختلفی که امسال به مناسبت ماه محرم از شبکه‌های مختلف پخش می‌شوند داشته که در ادامه می‌خوانید.

شبکه

ساعت پخش

نام سریال

کارگردان

توضیحات

بازیگران

یک

هر شب تا 19 مهر ساعت 22:20

گشت ویژه

مهدی رحمانی

«گشت ویژه» سریال مناسبتی شبکه یک است که نه به مناسبت شروع ماه محرم بلکه به دلیل همزمانی این ایام با هفته پلیس به روی آنتن شبکه یک رفته. البته در چند سکانس از این سریال صحنه‌هایی مربوط به عزاداری در ماه محرم نیز به چشم می‌خورد. این سریال همانطور که از نامش نیز پیداست درباره عملیات ویژه‌ای است که تیم پلیس هر بار با آن رو به رو می‌شود و سعی در حل مشکلات به وجود آمده دارند. پخش «گشت ویژه» از دهم مهر ماه شروع شد و مثل همیشه با پخش همان چند قسمت اولش مخاطب متوجه شد با یک سریال پلیسی دم دستی رو به رو است. به نظر می‌رسد تلویزیون با روانه کردن این آثار به روی آنتن بیش از اینکه به فکر جذب رضایت مخاطب باشد تنها به انجام وظیفه فکر می‌کند، اینکه باید در ایام و مناسبت‌های ویژه کاری مرتبط با آن ایام ساخته و از شبکه‌های مختلف پخش شود.

حمید گودرزی، شاهد احمدلو، محمود پاک نیت، پدرام شریفی،امیر کاظمی، داریوش اسدزاده، آزیتا لاچینی،حسین سلیمانی، سوگل طهماسبی و...

دو

هر شب ساعت ۲۱:۳۰

در قصه ها زندگی می کنند

داود بیدل

پخش سریال «در قصه‌ها» زودتر از دیگر ساخته‌های مناسبتی ماه محرم شروع شد با این حال مخاطبان کمتری پای تماشای این سریال اپیزودیک که بازیگران زیادی هم در آن به ایفای نقش پرداختند، نشستند. قصه‌های مختلفی در این مجموعه تلویزیونی روایت م‌شود که همه به نوعی مفاهیمی مثبت چون صداقت، امانتداری، نیکی کردن و ... را به مخاطب منتقل می‌کنند.

جمشید مشایخی، فرخ نعمتی، حسن جوهرچی، امید زندگانی، شهرام عبدلی، سروش جمشیدی، نسیم ادبی، نیلوفر شهیدی، شهرزاد کمال زاده، سپیده خداوردی، بهار ارجمند و...

دو

نامعلوم

علمدار

شهرزاد سالمی و جعفر موحد

هنوز زمان پخش قطعی سریال «علمدار» مشخص نشده است، اما با توجه به موضوع این مجموعه تلویزیونی که درباره شهدای مدافع حرم است به نظر می‌رسد بعد از پایان پخش مجموعه «در قصه‌ها زندگی می‌کنند» این سریال در جدول پخش شبکه دو سیما قرار بگیرد. علمدار از ابتدا نیز برای پخش در ماه محرم ساخته شد و به احتمال زیاد در همین ایام هم از شبکه دو پخش می‌شود.

قهرمان‌های اصلی این سریال نوجوانانی هستند که با عشق به امام حسین و ائمه اطهار (ع) جای خالی پدران شهید مدافع حرم خود را پر کرده و درجهت برگزاری تعزیه در محرم تلاش می‌کنند تا پرچم پدرانشان را برافراشته نگه دارند.

عنایت بخشی، حشمت آرمیده، سید جواد هاشمی، میرطاهر مظلومی، فلور نظری، مهران رجبی، گلناز خالصی، مینا نوروزی، مرتضی اکبری

پنج

 

بوی تاک

سعید پورشعبانی

شبکه 5 امسال نیز تدارک ویژه‌ای برای مناسبت محرم ندیده و به جای پخش اپیزودهای مذهبی «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» به پخش یک سریال ساخته مرکز همدان بسنده کرده است. «بوی تاک» تولید همدان است و خیلی هم خبری از موضوعات تناسب با ماه محرم در قصه‌اش نیست. داستان این مجموعه تلویزیونی درباره مردی به نام اصغر است که با بحرانی شدید در زندگی‌اش مواجه می‌شود و سعی دارد از طرق مختلف مشکل به وجود آمده را حل و فصل کند.

نکته قابل ذکر درباره این سریال این است که به صورت فول اچ دی ساخته شده است.

محمود جعفری، امیر غفارمنش، شیوا خسرو مهر، و...

افق

هر شب ساعت 23

معصومیت از دست رفته

داوود میرباقری

سریال «معصومیت از دست رفته» هم از آن دسته سریال‌هایی است که تا به حال چندین بار در مناسبت‌های مذهبی مختلف از تلویزیون پخش شده و این بار هم شبکه افق آن را در جدول پخش ماه محرم‌اش قرار داده است. این اثر داود میرباقری که به سده نخست هجری می‌پردازد، داستان گرفتار شدن مردی به نام شوذب میان عشق دو زن است. بازی خوب بازیگران این سریال به همراه داستان گیرایش به نظر می‌رسد هنوز هم می‌تواند خیلی‌ها را پای تلویزیون بنشاند.

امین تارخ، سارا خوئینی ها، فریبا کوثری، امین زندگانی، حدیث فولادوند، انوشیروان ارجمند و داریوش فرهنگ

سه

هر شب ساعت 20:45

وفا

محمدحسین لطیفی

«وفا» یکی از پرطرفدار و پرمخاطب‌ترین سریال‌هایی بود که در ایام ماه محرم به روی آنتن رفت. محمدحسین لطیفی کارگردان این سریال بود و چه قبل و چه بعد از پخش این سریال بارها ثابت کرده تا حد زیادی با ذائقه و سلیقه مخاطب تلویزیون آشناست و آثار پرمخاطب دیگر مناسبتی از جمله سریال‌های «صاحبدلان»و ... نیز گواه این مدعاست. شبکه سه امسال سریال تولیدی جدیدی برای ایام ماه محرم نداشت به ناچار برای چندمین بار اقدام به پخش مجموعه «وفا» کرد.

هانیه توسلی، پوریا پورسرخ، فرهاد قائمیان، رضا ایرانمنش و ...


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: