کد خبر: ۶۸۵۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲
تعداد بازدید: ۸۵۹
با نزدیک شدن به ماه محرم و هفته دفاع مقدس، سه فیلم «اروند»، «هیهات» و «کربلا جغرافیای یک تاریخ» به عنوان فیلم‌های مناسبتی این ایام در سینماهای کشور به نمایش درآمده‌اند.
«خشکسالی و دروغ» تحریم نیستبه گزارش خبرداغ به نقل از وب‌سایت آی سینما: با نزدیک شدن به ماه محرم و هفته دفاع مقدس، سه فیلم «اروند»، «هیهات» و «کربلا جغرافیای یک تاریخ» به عنوان فیلم‌های مناسبتی این ایام در سینماهای کشور به نمایش درآمده‌اند. سخنگوی شورای صنفی نمایش در مورد تعطیلی سینماها در روزهای تاسوعا و عاشورا با توجه به اکران این سه فیلم توضیحاتی را به ما ارائه کرد. غلامرضا فرجی همچنین در مورد فیلم «خشکسالی و دروغ» هم می‌گوید که این فیلم از سوی حوزه هنری تحریم نشده و سینماهای این نهاد به دلیل اکران «هیهات» و «کربلا جغرافیای یک تاریخ» جایی خالی برای نمایش فیلم پدرام علیزاده را ندارند.

در روزهای گذشته بحث تحریم اکران فیلم «خشکسالی و دروغ» در سینماهای حوزه هنری باز هم به یکی از سوژه‌های پرحاشیه سینمای ایران تبدیل شد. غلامرضا فرجی مدیر پخش حوزه هنری بحث تحریم فیلم پدرام علیزاده از سوی این نهاد را رد می‌کند و در این باره به ما می‌گوید:« حوزه هنری هم اکنون مسئولیت پخش دو فیلم «هیهات» و «کربلا جغرافیای یک تاریخ» را به عهده گرفته و برای اکران این دوفیلم در سینماهای خود حساب ویژه‌ای باز کرده است و به همین دلیل و به خاطر پر شدن سانس‌‌های سالن‌های سینمایی حوزه، «خشکسالی و دروغ» نتوانسته در سینماهای این نهاد به نمایش درآید و حوزه هنری قصد تحریم این فیلم را ندارد. با پایان زمان نمایش این دو فیلم، ممکن است فیلم «خشکسالی و دروغ» در سینماهای حوزه هنری هم به نمایش درآیند.»

فرجی در حالی این گفته‌ها را مطرح می‌کند که احمد مختاری مدیر پخش «هدایت فیلم» در گفت‌وگو با ما از تحریم قطعی فیلم «خشکسالی و دروغ» توسط حوزه هنری صحبت به میان می‌آورد و اعلام می‌کند که مدیران سینماهای تحت نظر حوزه هنری، از جمله پردیس سینمایی «آزادی» حاضر به عقد قرار داد با این فیلم نشدند.

اما سه فیلم «اروند»، «هیهات» و «کربلا جغرافیای یک تاریخ» به عنوان فیلم‌های مناسبتی هفته دفاع مقدس و ماه محرم به نمایش درآمدند. به همین دلیل از سخنگوی شورای صنفی نمایش پرسیدیم که با توجه به اکران این سه فیلم، آیا سینماهای کشور در روزهای تاسوعا و عاشورا امکان نمایش این فیلم‌ها را خواهند داشت یا خیر که او در جواب گفت:« تعطیلی‌های رسمی در سینماهای کشور توسط وزارت ارشاد به سینماداران ابلاغ می‌شود و این ارشاد است که تعیین می‌کند که چه فیلم‌هایی در روزهای تعطیلی رسمی می‌تواند نمایش داشته باشند. اگر پخش کنندگان این فیلم‌ها قصد دارند که فیلم‌هایشان در روزهای تاسوعا و عاشورا هم به نمایش درآید، می‌توانند درخواست کتبی خود را به ارشاد ارسال کنند.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: