کد خبر: ۶۸۵۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶
تعداد بازدید: ۱۱۲۶
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: رشد ورود گردشگر خارجی به ایران در سه سال گذشته 2 برابر میانگین جهانی است.
به گزارش خبرداغ به نقل از آمار ورود گردشگر خارجی به ایرانخبرگزاری فارس: مسعود سلطانی‌فر صبح امروز در همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری با رویکرد اقتصاد مقاومتی که در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است، اظهار داشت: گردشگری تبدیل به پدیده اجتماعی و فرهنگی در دنیا شده است و در جهانی که از تندروی‌ها و خشونت‌ها رنج می‌برد گردشگری آن را به سمت اعتدال سوق می‌دهد، یکی از مؤثرترین ابزارهای اقتصادی در صنعت گردشگری تأمین سرمایه از طریق سرمایه‌گذاری خارجی است که ایران در این زمینه ظرفیت‌های بالقوه‌ای دارد.
 
سلطانی‌فر با بیان اینکه ایران قابلیت تبدیل شدن به مقصد مهم گردشگری دنیا را دارد، گفت: گردشگری در ایران نه تنها یک مزیت بلکه یک ضرورت است.
 
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تصریح کرد: زیرساخت‌های موجود در ایران باعث شده سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری ایران توجیه‌پذیر باشد. در دولت یازدهم به ویژه پس از برجام، روند رو به رشد ورود گردشگران را به کشور شاهد هستیم به طوری که رشد میانگین ورود گردشگر به ایران در هر سال 10 درصد بوده که این دو برابر میانگین جهانی است.  
 
وی اظهار داشت: کشورها از محل جابه‌جایی یک میلیارد و 200 میلیون گردشگر در سال 2015 یک هزار و 500 میلیارد دلار درآمد داشته‌اند.
 
سلطانی‌فر با بیان اینکه سرمایه‌گذاران امروز برای سرمایه‌گذاری در بخش هتل‌ها امیدوارتر هستند، گفت: هتل‌ها که پیش از این ضریب اشغال تخت پایینی داشته‌اند خوشبختانه برای دو سال آینده رزرو شده‌اند.  
 
رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ادامه داد: برنامه‌ریزی برای ساخت و بهره‌برداری 300 هتل را طی 5 سال آینده در دست اقدام داریم و عملیات اجرایی 170 هتل چهار و پنج ستاره آغاز شده، همچنین ایران برای بهره برداری از 1700 پروژه گردشگری به 16 هزار میلیارد تومان یا 5 میلیارد دلار تسهیلات نیاز دارد که امیدواریم تا 5 سال آینده از محل‌های مختلفی تأمین شود، از این تعداد پروژه 820 پروژه هتل‌های یک تا پنج ستاره و هتل‌ آپارتمان‌ها هستند.
 
معاون رئیس جمهور افزود: 108 پروژه با پیشرفت بالای 50 درصد از طریق جذب منابع مختلف و اختصاص 970 میلیارد تومان تسهیلات عملیات اجرایی‌اش، آغاز شده است.
 
وی درباره اجرای طرح ایجاد 140 هزار شغل نیز، گفت: برای اجرای این طرح از طریق صنعت گردشگری، 4 هزار میلیارد تومان تسهیلات نیازمندیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: