کد خبر: ۶۸۵۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰
تعداد بازدید: ۶۴۹
طی دو روز گذشته اخباری در فضای مجازی مبنی بر اعتصاب اتوبوسرانان منتشر شده بود، در حالی که مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد در پاسخ به ایسنا، گفت: نه در میان اتوبوسرانان بخش دولتی و نه در میان اتوبوسرانان بخش خصوصی اعتصابی نداشتیم.
به گزارش خبرداغ به نقل از ماجرای اعتصاب اتوبوسرانان مشهدی چه بود؟خبرگزاری ایسنا: طی دو روز گذشته اخباری در فضای مجازی مبنی بر اعتصاب اتوبوسرانان منتشر شده بود، در حالی که مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد در پاسخ به ایسنا، گفت: نه در میان اتوبوسرانان بخش دولتی و نه در میان اتوبوسرانان بخش خصوصی اعتصابی نداشتیم، اما تعدادی از اتوبوسرانان بخش خصوصی نسبت به نحوه محاسبه و پرداخت حقوقشان اعتراضاتی داشتند.
 
علی‌اصغر نیشابوری با اشاره به گزارشاتی مبنی بر اعتصاب اتوبوسرانان در روز گذشته، اظهار کرد: نه در میان اتوبوسرانان بخش دولتی و نه در میان اتوبوسرانان بخش خصوصی اعتصابی نداشته‌ایم، اما تعدادی از اتوبوسرانان بخش خصوصی نسبت به نحوه محاسبه و پرداخت حقوقشان اعتراضاتی داشتند که طی دو روز گذشته این موضوع در حوزه بخش خصوصی سازمان اتوبوسرانی مطرح و جلسات مشترکی با حضور مدیریت آن شرکت خصوصی برای پیگیری این موضوع برگزار شد تا مشکلات اصلاح شود.
 
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد ادامه داد: این شرکت برای برخی تخلفات اتوبوس‌رانان جرائمی را تعیین کرده بود و به نوعی خساراتی را از آن‌ها دریافت می‌کرده که در حال بررسی این موضوع هستیم، اگر این‌ها در حدود اختیارات شرکت نیست حتما بازنگری شود که اگر تضییع حقوق اتوبوسرانان انجام شده است شرکت مکلف به جبران آن خواهد بود.
نیشابوری با بیان اینکه هم بخشی از اعتراضات اتوبوسرانان درست است، هم بخشی از صحبت‌های شرکت، تصریح کرد: نه می‌توانیم بگوییم اعتراضات اتوبوسرانان کاملا به حق است نه گفته شرکت کاملا درست است.

وی با اشاره به اینکه منشا این اختلافات به موضوع دریافت نقدی بهای خدمات برمی‌گردد، خاطرنشان کرد: اینکه می‌گویم بخشی از صحبت‌های شرکت خصوصی درست است به این دلیل است که طبق قانون بعد از دریافت نقدی کرایه، راننده مکلف است به مسافر رسید داده و با استفاده از من کارت شخصی‌سازی شده خود یک تراکنش ثبت کند، اما متاسفانه تعداد معدودی از اتوبوسرانان بخش خصوصی بر خلاف قانون این کار را نمی کنند یعنی نه به مسافر رسید می‌دهند و نه تراکنش ثبت می‌کنند.

نیشابوری افزود: با توجه به اینکه این یک تخلف محرز است و ما نمی‌توانیم برخوردی با اتوبوسران بخش خصوصی داشته باشیم، سیستم نظارتی سازمان اتوبوسرانی در صورت مشاهده موارد، شرکت‌ها را بازخواست و جریمه می‌کند و خود شرکت‌ها با اتوبوسران خود برخورد می‌کنند.

نیشابوری خاطرنشان کرد: همچنین بعضی از اتوبوسرانان به جای استفاده از من کارت شخصی‌سازی شده که در اختیارشان است، از من کارت عادی استفاده می‌کردند که این نیز خلاف قانون است و باید با آن برخورد شود.

وی با اشاره به اینکه ما به عنوان سازمان اتوبوسرانی نمی‌توانیم برخوردی با اتوبوسرانان بخش خصوصی داشته باشیم و طبق قرارداد وظیفه برخورد با تخلفات با شرکت بوده و همین نحوه برخورد عامل اعتراض اتوبوسرانان شده است، افزود: در حال حاضر اتوبوسرانان به نحوه برخورد شرکت‌ها با تخلفات آنان و تناسب نداشتن برخورد شرکت تخلفات معترض هستند.

وی با بیان اینکه همکاران ما در حال بررسی این موضوع هستند، اظهار کرد: در صورتی که شرکت تخلفی از حیث برخورد با اتوبوسرانان انجام داده باشد نحوه برخوردها اصلاح و با شرکت نیز برخورد خواهیم کرد.

نیشابوری با تاکید بر اینکه اصل تخلف اتوبوسرانان محرز و مشخص است، گفت: این رفتار حتما باید اصلاح شود و اینگونه نیست که در صورت تغییر برخورد و دریافت خسارت این روند همچنان ادامه پیدا کند.

وی با رد این ادعا که دو روز گذشته حدود 80 دستگاه اتوبوس در خطوط سه بی.آر.تی ، خط 831  و 12 برای ساعاتی برای اعتراض دست از کار کشیده و اعتصاب کردند، تصریح کرد: اینگونه نبوده و آن‌ها اعتراض کرده‌اند، اما کار را تعطیل نکردند و طی دو روز گذشته نیز فعالیت داشته‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: