کد خبر: ۶۸۴۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۰
تعداد بازدید: ۷۶۳
میگوپلو از غذاهای جنوبی و بسیار مقرون به صرفه است زیرا در تهیه آن از میگوی ریز استفاده می‌شود که قیمت نسبتاً مناسبی دارد.
به گزارش خبرداغ به نقل از هفته نامه سلامت: میگوپلو از غذاهای جنوبی و بسیار مقرون به صرفه است زیرا در تهیه آن از میگوی ریز استفاده می‌شود که قیمت نسبتاً مناسبی دارد.

مواد لازم:

    میگو     ۳۰۰ گرم    
    پیاز خردشده     ۱ لیوان    
    برنج     ۴ لیوان    
    سیب زمینی متوسط     ۲ عدد     
    کشمش     ۹ قاشق غذاخوری    
    گرد لیمو     به مقدار دلخواه    
    روغن کانولا     ۴ قاشق غذاخوری    
    نمک، زردچوبه و فلفل قرمز     به مقدار دلخواه   


میگو پلوی جنوبی با کشمش

طرز تهیه:

1-ابتدا میگوها را پاک کنید و بشویید و بگذارید آبشان کاملاً برود.

2-در تابه‌ای بزرگ، پیاز را در ۲ قاشق غذاخوری روغن تفت دهید تا طلایی شود. سپس میگوها را به آن بیفزایید و به آن نمک، زردچوبه و فلفل قرمز بزنید.

3-پس از گذشت ۲ تا ۳ دقیقه، کشمش‌ها را اضافه کنید و با میگوها تفت دهید.

4-سیب زمینی ها را نگینی خرد و در ۲ قاشق غذاخوری روغن باقیمانده سرخ کنید و پس از سرخ شدن، مقداری گرد لیمو به آن‌ها بیفزایید.

5-در مرحله دیگر، در قابلمه‌ای برنج را بجوشانید و آبکش کنید و سپس لا به لای برنج از مخلوط میگو و کشمش و سیب‌زمینی سرخ شده بریزید و آن قدر این کار را تکرار کنید تا تمام مواد به پایان برسد. سپس بگذارید برنج ۱۵ تا ۲۰ دقیقه دم بکشد. به این ترتیب غذای شما آماده خوردن خواهد بود.

6-قبل از ریختن سیب‌زمینی در میگوپلو حتماً آن‌ها را در کمی روغن تفت دهید. زیرا در غیر این صورت، هنگام افزودن به غذا له خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: