کد خبر: ۶۸۴۶۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۶
تعداد بازدید: ۸۷۰
اواخر شهریور ماه امسال بود که معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ از وقوع دو سرقت مسلحانه از بانکهای تهران خبر داده بود و از شهروندان خواسته بود که عامل این سرقت را شناسایی کنند.
به گزارش خبرداغ به نقل از سرقت‌های سریالی سارقان نقاب دار ادامه داردتیتر شهر: اولین سرقت در روز 22 اسفند ماه سال گذشته از شعبه بانکی در تجریش به کلانتری 101 تجریش اتفاق افتاد که با حضور مأموران کلانتری در محل و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد فردی با صورت پوشیده ، پس از ورود به داخل شعبه بانک و تهدید یک قبضه اسلحه کمری اقدام به سرقت 16 میلیون تومان یکی از باجه های بانک کرده و پس از سرقت به سرعت از داخل بانک متواری شده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت مسلحانه و به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه 34 تهران ، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ با حضور در شعبه بانک محل سرقت به بررسی تصاویر دوربین های مداربسته پرداختند؛ بررسی دوربین های مداربسته نشان داد فردی حدودا 50 ساله از طریق در پارکینگ ساختمان اداری بانک وارد شعبه شده و بدون جلب توجه ، خودش را بالای سر متصدی یکی از باجه‌های بانک رسانده و با تهدید اسلحه کمری اقدام به سرقت وجوه نقد داخل باجه کرده و پس از سرقت به سرعت از همان مسیر پارکینگ ساختمان متواری شده است.

کارمند بانک که سرقت از باجه او انجام شده بود ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفته بود که ظهر روز حادثه در حال انجام کار خود بودم که ناگهان متوجه حضور فردی در پشت باجه شدم، از او سؤال کردم که اینجا چه می خواهد که ناگهان با دست ضربه‌ای به سینه ام کوبید و گفت حرف نزن و به سرعت دست خودش را داخل کشوی میز حاوی چند بسته تراول چک و پول کرد و مجموعا مبلغ 16 میلیون تومان را از داخل کشوی میز برداشت و به سرعت از طریق همان در پشت سرم که از آنجا وارد شده بود ، از بانک خارج شد و از طریق محوطه پارکینگ ساختمان فرار کرد .

او ادامه داده بود:  سارق مسلح در طول انجام سرقت من را با اسلحه کمری تهدید می کرد و اسلحه را با فاصله‌ای کمتر از یک وجب بر روی سینه ام قرار داده بود و همین موضوع باعث شده بود تا بنده در زمان سرقت پول ها قادر به انجام هیچ کاری نباشم.

مدتی بعد نیزدر ساعت 12:30 روز دوازدهم اردیبهشت ماه امسال وقوع یک فقره سرقت مسلحانه در شعبه بانک بلوار شهید اندرزگو به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام شد که با حضور کارآگاهان در محل سرقت ، در همان مراحل اولیه تحقیقات و با بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته بانک ، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که این سرقت نیز همانند سرقت شعبه بانک تجریش توسط یک نفر انجام شده اما این بار سارق مسلح با شلیک چند تیر هوایی بیش از 60 میلیون تومان را سرقت و به سرعت از محل متواری شده بود .

در تحقیقات از رئیس و کارمندان بانک ، آنان در اظهاراتی مشابه گفتند که در ساعت 12:15 فردی با صورت پوشیده و یک قبضه اسلحه کمری وارد قسمت کارکنان شده و با صدای بلند فریاد زده که بروید عقب و سرتان را روی میز بگذارید و در ادامه تهدید کرد اگر آژیر را به صدا در آورده و یا به پلیس زنگ بزنیم به ما شلیک خواهد کرد. این فرد ابتدا پول های باجه اول را برداشت و در ادامه با تهدید اسلحه آنان را مجبور کرده تا در گاوصندوق را برایش باز کنند که ناگهان وی اقدام به شلیک چند تیر هوایی کرده و همزمان با شلیک ، صدای آژیر بانک نیز به صدا در آمد که بلافاصله سارق از بانک خارج و متواری شد.

سرهنگ کارآگاه حمید مکرم ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ گفته بود که کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران در ادامه تحقیقات پلیسی ، در شرایطی موفق به شناسایی تصویر سارق هر دو فقره سرقت مسلحانه از دو شعبه بانکی تجریش و شهید اندرزگو شدند که این شخص در سرقت هایش اقدام به پوشاندن صورت خود کرده بود و عملا از طریق تصاویر دوربین های مداربسته بانکی امکان شناسایی تصویر او وجود نداشت.

حالا بعد از چندماه از وقوع آن دو سرقت امروزحوالی ساعت ۱۱:۲۰ امروز سارقی مسلح در حالی که صورت خود را پوشانده بود با ورود به شعبه بانک کارآفرین در فرماینه و تهدید اسلحه گرم اقدام به سرقت دو میلیون تومان کرده و از محل متواری شد.

سارق که گویا قصد سرقت مبلغ بالاتری داشته، پس از آنکه در رسیدن به هدف خود ناکام ماند با تهدید کارمندان بانک مبلغ دو میلیون تومان وجه نقد را از روی پیشخوان برداشته و پس از شلیک  چند تیر هوایی با یک دستگاه موتورسیکلت از محل متواری شد.

سرقت‌های مشابه هم ذهن را به این سمت می‌برد که آیا ممکن است سارق هر سه بانک یک نفر باشد یا نه؟تحقیقات پلیس ادامه دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: