کد خبر: ۶۸۴۴۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵
تعداد بازدید: ۷۴۵
دیروز شیخ سلمان رئیس بحرینی کنفدراسیون فوتبال آسیا و رؤسای فدراسیون‌های ملی فوتبال در شهر گوای هند گردهم آمدند.
همه گفتند «نه»، فدراسیون فوتبال ایران هم گفت «نه»! به گزارش خبرداغ ،یکی از بهانه‌های برگزاری این گردهمایی انتخابات برای تعیین سه نامزد آسیایی بود به منظور حضور در شورای اجرایی فیفا اما در کمال تعجب ۴۲ کشور به برگزاری این انتخابات رأی منفی دادند و تنها یکی از کشورها موافق بود که این انتخابات برگزار شود. 


شهر گوا این روزها محل برگزاری رقابت‌های فوتبال قهرمانی زیر ۱۶ سال آسیاست. شهری که سال آینده مسابقات جام جهانی‌ زیر ۱۷ سال را برگزار می‌کند و ایران هم یکی از تیم‌های شرکت‌کننده در این بازی‌هاست. ایران این شانس را دارد با پیروزی برابر کره‌شمالی در روز پنج‌شنبه به دیدار پایانی مسابقات صعود کند. 


مهدی تاج، علیرضا اسدی، علی کفاشیان و امید جمالی به این بهانه به هند سفر کرده‌اند. آن‌ها پیش از حضور در اجلاس کنفدراسیون فوتبال آسیا در اردوی تیم ملی نوجوانان حاضر شدند. علی کفاشیان یکی از نامزدهای عضویت در شورای فیفا بود. بعد از اینکه انتخابات از دستور جلسه حذف شد شیخ سلمان گفت: «اگرچه صبح پرحادثه‌ای را پشت‌ سر گذاشتیم اما اتحاد ما در نوع خود مثال‌زدنی است. ما در روزهای آینده این انتخابات را برگزار خواهیم کرد.»


لغو این انتخابات پشت پرده‌ای هم داشت. یکی از نامزدهای حضور در شورای اجرایی فیفا نماینده قطر بود اما این نماینده به تازگی از سوی فیفا محروم شده است. دلیل هم این بوده که فیفا می‌گوید گردش‌های مالی فدراسیون فوتبال قطر با ابهاماتی مواجه است و تا زمانی که این ابهامات برطرف نشود نماینده قطر حق حضور در انتخابات شورای فیفا در منطقه آسیا را ندارد. 


با لابی قطری‌ها که میزبان جام جهانی‌ ۲۰۲۰ هستند همه فدراسیون‌های ملی به برگزاری این انتخابات در این برهه از زمان رأی منفی دادند. گویی شیخ سلمان و فدراسیون فوتبال قطر می‌خواهند در روزهای آتی فیفا را متقاعد به رفع مشکلات نماینده قطر نمایند تا انتخابات با حضور وی برگزار شود. 


جالب اینکه رأی فدراسیون فوتبال ایران هم به برگزاری این انتخابات منفی بود. البته هیچ‌گونه لابی‌ای با ایرانی‌ها صورت نگرفته بود اما مهدی تاج وقتی دید همه با برگزاری این انتخابات مخالف هستند نماینده فدراسیون فوتبال هم تابلوی «NO» را بالا برد. 


احتمال می‌رود در خلال برگزاری بازی جام ملت‌های جوانان آسیا در بحرین شاهد برگزاری این انتخابات باشیم. بازی‌های جوانان جام ملت‌های آسیا از ۲۳ مهر در بحرین آغاز می‌شود. با اتفاقی که دیروز رخ داد انتخاب علی کفاشیان به عنوان یکی از سه نامزد کنفدراسیون فوتبال آسیا برای حضور در شورای فیفا به تعویق افتاد.

خبرورزشی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: