کد خبر: ۶۸۴۴۰۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸
تعداد بازدید: ۶۰۳
برنامه های احمدی نژاد برای انتخابات آینده به هم ریخت. این امر درگیری میان تندرو ها برای شناسایی کاندیدای مناسب در رقابت با حسن روحانی را گسترش خواهد داد.

فایننشال تایمز: احمدی نژاد از کاندیداتوری انصراف داد، تندروها بیکس شدند / گزینه مقابل روحانی در لحظات آخر رونمایی می شودفایننشال تایمز نوشت: برنامه های احمدی نژاد برای انتخابات آینده به هم ریخت. این امر درگیری میان تندرو ها برای شناسایی کاندیدای مناسب در رقابت با حسن روحانی را گسترش خواهد داد.

به گزارش خبرداغ به نقل از انتخاب؛ احمدی نژاد در هفته های گذشته سفرهای استانی اش را برای جلب حمایت مردم آغاز کرده بود اما اخیرا از انتخابات نهی شد.

تحلیل گران بر این باورند که عدم حضور احمدی نژاد باعث جلوگیری از تحریک رای دهندگان طبقه متوسط می شود. طبقه متوسط از اینکه با بازگشت احمدی نژاد به ریاست جمهوری روابط بین المللی کشورشان خراب خواهد شد و می تواند به افزایش فساد بیانجامد می ترسند.

احمدی نژاد بین سالهای 2005 تا 2013 رییس جمهور ایران بوده است. او یکی از جنجالی ترین چهره های سیاسی ایران است. او یک پوپولیست است که از حمایت طبقه فقیر جامعه سود می برد اما ریاست جمهوری او به واسطه فساد خدشه دار شده بود.

در عوض حسن روحانی که در سال 2013 رقابت های ریاست جمهوری را برنده شد در جهت بهبود روابط با غرب قدم برداشت و در نهایت به توافق تاریخی با قدرت های بزرگ جهانی در مساله هسته ای دست پیدا کرد. در ازای این توافق دولت های غربی و جامعه بین المللی تحریم هایی که به ایران تحمیل شده بود را لغو کردند.

اما تندور ها در ایران که افراطی اند به دولت روحانی حمله میکنند و به دنبال حذف او در انتخابات دور بعد هستند. آنها توافق هسته ای را در ایجاد منافع ملموس اقتصادی برای مردم عادی شکست خورده معرفی میکنند و معتقدند این توافق نتوانسته کمپانی های خارجی را برای سرمایه گذاری در ایران مجاب کند.

نیروهای اعتدال گرا در ایران معتقدند که صادرات نفت ایران که اصلی ترین شریان اقتصادی این کشور است بدون توافق امروز به صفر رسیده بود. آنها میگویند لغو تحریم ها به ثبات ارز و رشد اقتصادی کمک کرده است.

در شرایط فعلی تندرو ها هیچ کاندیدای جدی ای که بتواند رقابت انتخاباتی را برنده شود ندارند در نتیجه تنها گزینه باقی مانده برای آنها حمله به دستاوردهای اقتصادی روحانی است. اما تندرو ها و اصولگرایان ممکن است برنامه ای برای پرده برداری از کاندیدای اصلی شان در لحظات آخر داشته باشند.

حمید رضا ترقی یکی از منتقدان دولت و یک سیاست مدار ارشد در ایران گفته که اصولگرایان 18 کاندیدا را در نظر دارند. او اصرار داشت که توزیع برابر ثروت ملی کماکان اصلی ترین تقاضای ایرانی هاست که این امر بدان معناست که تندرو ها شانس بیشتری برای پیروزی در انتخابات دارند.

ترقی گفته است که نظر سنجی های معتبر نشان میدهد که 80% مردم از توافق هسته ای نا امید شده اند و کاهش محبوبیت روحانی چشم گیر است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: