کد خبر: ۶۸۴۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶
تعداد بازدید: ۹۰۰
کنسرت گروه موسیقی «قول و غزل» به سرپرستی «میلاد پرصبر» و آهنگسازی میلاد پرصبر و حمیدرضا عرب و به خوانندگی فرشاد پرصبر هشتم مهرماه ساعت 20 در تالار رودکی برگزار می‌شود. این اجرا در دو بخش دشتی و شوشتری و با استفاده از اشعاری از مولوی،حافظ، نیما و فخرالدین عراقی است.
«قول و غزل» به تالار رودکی می‌رودبه گزارش خبرداغ به نقل از وب‌سایت موسیقی ما: کنسرت گروه موسیقی «قول و غزل» به سرپرستی «میلاد پرصبر» و آهنگسازی میلاد پرصبر و حمیدرضا عرب و به خوانندگی فرشاد پرصبر هشتم مهرماه ساعت 20 در تالار رودکی برگزار می‌شود. این اجرا در دو بخش دشتی و شوشتری و با استفاده از اشعاری از مولوی،حافظ، نیما و فخرالدین عراقی است.
 
نوازندگان این گروه پرستو قنبری (سنتور)، آرزو قنبری (تنبک)، محسن مختاری (تارباس)، یاور کشمیری (کمانچه)، امیرحسین لطفی (سه تار)، مهدیه ثابت (عود)، علی عرب (نی)، حمیدرضا عرب (نی)، امیرفرهاد پرصبر (سازهای کوبه‌ای) و میلاد پرصبر (تار) هستند.
 
این گروه فعالیت خود را از سال 93 شروع و در دی ماه سال گذشته اولین اجرای خود را در سالن محک انجام داد. در این مجموعه تلاش است با استفاده از مضمون این شعر حافظ: بلبل از فیض گل آموخت سخن ورنه نبود این همه قول و غزل تعبیه در منقارش که در حقیقت به آموخته‌های نسل فعلی این گروه از گذشتگان و بیان فرم و حال و هوای آن دوران به این دوره و با احوالات این زمان آشنا کند که این تجربه در کنسرت سال گذشته با استقبال فراوان از جامعه امروزی جوانان روبه‌رو شد. از ترکیبات سازی این کنسرت می‌توان از استفاده دو ساز نی که در گروه‌های ایرانی معمولا با احتیاط و اعراض یاد می‌شود، نام برد. علاقمندان میتوانند برای تهیه بلیت به سایت ایران کنسرت مراجعه کنند
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: