کد خبر: ۶۸۴۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۶
تعداد بازدید: ۶۶۴

دولت با تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان برخورد کندرئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم پیش بینی احکام مناسب در برنامه ششم در مورد فرهنگیان همچنین خواستار برخورد با آنچه تخلفات صورت گرفته در صندوق ذخیره فرهنگیان می‌خواند، شد.

به گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا، محمد مهدی زاهدی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی صبح امروز یک شنبه مجلس با تبریک هفته دفاع مقدس اظهار کرد:‌یاد و خاطره همه شهدای انقلاب اسلامی به ویژه دفاع مقدس را گرامی داشته و اعلام می‌کنیم که خود را مدیون رشادت‌های آنان می‌دانیم  که با بذل جان خود نهال جمهوری اسلامی را تبدیل به درخت تنومندی کردند  که هر چه زمان می‌گذرد بر اقتدار و تاثیر گذاری آن در صحنه‌های بین‌المللی افزوده می‌شود و در مقابل طوفان‌های سیاسی و امنیتی و نظامی، اقتصادی، بین‌المللی و منطقه‌ای محکم و استوار ایستادگی می‌کند.

وی افزود: ما قدردان ایثارگران و جانبازان و خانواده‌های آنان هستیم که آنهاهم نقش به سزایی در تنومندی این نظام مقدس  ایفا کردند. همچنین از رزمندگان جبهه مقاومت قدردانی می‌کنیم  که با جریانات وابسته به استکبار و تحجر به ویژه جریانات تکفیری و داعشی مقابله می‌کنند و از خداوند پیروزی عاجل برای آنان را آرزو داریم و ضمن افتخار به سردار  سلیمانی که سنبل این مقاومت اسلامی در منطقه است آرزوی عزت بیشتر تا نابودی این جریانات را برای ایشان و همه همرزمانشان در منطقه داریم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات با تبریک آغاز سال تحصیلی به فرهنگیان و دانشگاهیان  و روحانیون حوزه‌های علمیه گفت: ضمن تشکر از نطق ریاست جمهوری در سازمان ملل که انعکاس دهنده مطالبات و نگاه ملت ایران به مسائل جهانی و منطقه‌ای بود انتظار داشتیم در آستانه سال جدید تحصیلی ایشان به مسائل مهمی مثل سند تحول بنیادین، آموزش و پرورش، رتبه بندی فرهنگیان و مسائل این چنینی اشاره می‌کردند و به جای این که موضوع خشونت را به عنوان سوال مهر سال جاری مطرح کینند از امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی یا اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی سخن می‌گفتند.

زاهدی ادامه داد: از دولت تدبیر و امید انتظار می‌رفت در لایحه برنامه ششم احکام مناسبی برای آموش و پرورش ارائه می‌کرد از جمله در مورد وضعیت اقتصادی و معیشتی فرهنگیان، اعم از شاغل و بازنشسته یا بازسازی و بهسازی  120 هزار کلاس درس که در معرض تخریب قرار دارد، صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه که از مسائل حساسی است که فرهنگیان انتظار داشتند دولت و وزارت آموزش و پرورش نسبت به آن حساسیت به خرج داده و نسبت به تخلفات در آنجا برخورد جدی شود. چطور می‌شود تصور کرد حق و حقوق فرهنگیان آن گونه که در رسانه‌ها بیان شده دچار حیف و میل شده و دریغ از یک آه از مسئولین مرتبط .

وی همچنین گفت: از وزارت علوم ، بهداشت و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور انتظار است تمام هم و غم خود را بر توسعه شرکت‌های دانش بنیان و توجه به اقتصاد مبتنی بر دانش گذاشته ضمن آنکه موضوع اسلامی شدن دانشگاه  و آمایش سرزمینی در حوزه‌ی آموزش عالی را جزو اولویت‌های خود قرار دهند. متاسفانه وزارت علوم درگیر مسائل فرهنگی و سیاسی شده که غالب آنها حاشیه دارند و با توجه به اینکه فضای انتخاباتی سال آینده را در پیش رو داریم، این حاشیه سازی‌ها می‌تواند اثرات مخربی در فضای سیاسی کشور که نیاز به آرامش دارد داشته باشد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد:‌موضوع جایابی بورسیه‌ها که اکثر آنها از جوانان مستعد و خلاق و  نخبه هستند تعیین نشده و هر روز در این زمینه مراجعه کننده داریم چرا وزارت علوم با سرنوشت این جوانان نخبه این گونه بازی می‌کند. سیاسی بازی را کنار بگذارید و عقلانیت و درایت را ملاک عمل قرار دهید.

زاهدی با اشاره به در پیش بودن ماههای محرم و صفر یاد آور شد: اقتصاد مقاومتی ، سبک زندگی و جریان‌های ضد اسلام که به اسم اسلام فعالیت می‌کنند همچون اسلام امریکایی و شیعه انگلیسی می‌تواند در اولویت مباحث علما قرار بگیرد. شناساندن این دو جریان که ساخته و پرداخته استکبار هستند و موجب اختلاف انگیزی شدیدی بین امت اسلامی هستند از اهمیت والایی برخوردارند. به ویژه شیعه انگلیسی تمام تلاش خود را در این دو ماه بر تشدید اختلاف بین شیعه و سنی متمرکز می‌کند که باید با این توطئه مقابله کرد و بهترین راه حضور علما و آگاهی بخشی توسط آنان است.

وی خواستار پیگیری حقوق شهدای منا از سوی دولت شد و گفت: همچنین جهان اسلام باید برای عدم صلاحیت رژیم سعودی برای خادم‌آلحرمین بودن تلاش کند تا این دو حرم امن الهی توسط شورایی از کشورهای اسلامی اداره شود.

نماینده مردم کرمان در مجلس  ابراز امیدواری کرد که درمورد FATF به گونه‌ای عمل شود که دچار خودتحریمی و تحریم خودی نشویم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فرهاد اقاجانی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
0
0
اینا برن کسی دیگه جیب دراز تر میاد اماده خوردن میشه بذارین همین هایی که هستن بخورن فربه بشن پس هیچ فرقی به حال فرهنگیان نداره کسی دیگه بیاد ٭ با یک سفارش وضع یک میلیون معلم را از این رو به ان رو میکنند
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: