کد خبر: ۶۸۴۰۵۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۲
تعداد بازدید: ۷۸۹
گروه کُر آوای ماهان با اجرای آوازهای رمانتیک در تالار رودکی به روی صحنه می‌رود.
گروه کُر آوای ماهان با اجرای آوازهای رمانتیک در تالار رودکی به روی صحنه می‌رود.

به گزارش خبرداغ، به نقل از بنیاد رودکی، این گروه قطعاتی از آهنگسازان دوره رمانتیک و معاصر (قرن ۱۹ و ۲۰ میلادی) را به صورت آواز گروهی، تک خوانی و دوئت با همراهی پیانو اجرا می‌کند.

به گفته نیما فاتحی رهبر گروه، کلیه قطعات گروه کُر به صورت آکاپلا (بدون همراهی ساز) هستند که اجرای آنها را نیازمند مهارت بیشتر می‌کند و در دوئت‌ها پیانو خوانندگان را همراهی می‌کند.

اکثر قطعات در این اجرا که جمعه ۹ مهرماه ساعت ۲۰  به روی صحنه می‌رود به زبان انگلیسی هستند، با این حال چند قطعه نیز به زبانهای آلمانی و فرانسه خواهد بود.

در بین آهنگسازان منتخب این اجرا نام افراد سرشناسی چون آنتون دورژاک، ادوارد الگار، رالف وگان ویلیامز، لئو دلیب و سرگئی راخمانینف در کنار برخی دیگر از آهنگسازانی همچون آرتور فوته، ارلند فاگرتون، ادوراد مک داول و چارلز استنفورد وجود دارد که قطعات آنها به ندرت در ایران به روی صحنه‌ی اجرا رفته است.

قطعات دوره رمانتیک دارای کنتراست‌های زیاد در نوانس و سرعت و تنوع در انتخاب آکوردها هستند که باعث جذابیت آنها می‌شود.

این قطعات اگر متون مذهبی نداشته باشند (که به آنها قطعات سکولار اطلاق می شود) غالبا در مورد مضامینی همچون طبیعت، عشق و یا مرثیه هستند که منعکس کننده روحیات و عواطف آهنگساز در آن زمینه‌اند. بنیانگذار مکتب رمانتیسم را لودویگ وان بتهوون می‌دانند که خاستگاه موسیقی را از سفارش‌های درباری به گرایشات روحی آهنگساز تغییر داد و پس از او این مکتب توسط آهنگسازان با ذوقی همچون فردریک شوپن، فلیکس مندلسون، فرانتس لیست، پیتر چایکوفسکی، ادوارد الگار، گوستاو مالر و بسیاری دیگر پرورانده شد.

بنا بر این گزارش، گروه کُر آوای ماهان در سال ۸۶ به سرپرستی نیما فاتحی تشکیل شده و اجراها و افتخارات گوناگونی را تجربه کرده است که از آن جمله می توان به رتبه نخست جشنواره موسیقی فجر در سال ۹۳ و رتبه دوم همین جشنواره در سال ۹۰، کسب دیپلم های افتخار نقره و برنز در فستیوال کانتا آل مار اسپانیا، شرکت در فستیوال کوروفست استانبول بعنوان نماینده ایران، اجرای آوازهای رمانتیک (۱) و ترانه های قدیمی (اولد سانگز) اشاره کرد.

در این اجرا محمد حقیقی، پرنیان روحانی، علیرضا بهروزی، آزاده اسدی، سید پیام حسینی، فرناز ساحری، بهزاد مظهری، رابعه فشارکی، علی باقری، شیدا شریف پور، صدف بهرام جاویدی، امیر خلیقی، گلنوش اکبری، حانیه آملی، مهراوه موسوی، امیر یوسفیها، نهال فلاحتی، آرش حق گو، دانیال محبوبیان، آتنا بالایی، میشکا داورپناه و نگین آقامحمدی به عنوان خواننده حضور دارند و میرارشک و امیراشکان میرپور نوازنده پیانو در دوئت ها و تکخوانی‌ها هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: