کد خبر: ۶۸۳۷۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴
تعداد بازدید: ۵۷۵
درخشان؛
مربی با تجربه فوتبال ایران گفت: «بازی در زمین‌های خاکی باعث بالا رفتن کیفیت فوتبالیست‌ها می‌شد.»
به گزارش خبرداغ، حمید درخشان در مقایسه وضعیت کنونی فوتبال ایران با دوران پا به توپ خودش، اظهار داشت: «زمان ما فضای بیشتری برای بازیکنان بود. مثلا در هر محله 5 زمین خاکی بود. باور کنید این مساله خیلی تاثیر گذار بود. بارها می‌شد که یک بازیکن  4 بار در روز درآن زمین ها بازی می‌کرد. بازی در این شرایط باعث می‌شد یک فوتبالیست چیزهای زیادی یاد بگیرد و پیشرفت کند. تکنیکش بهتر می شد، در شوت زنی قوی‌تر می شد و... استعداد های فوتبال در این زمین‌ها شکوفا و شناخته می‌شدند. اما الان اینطور نیست. در مدرسه های فوتبال بیشتر بچه‌هایی را می‌بینید که از نظر اقتصادی قوی هستند. ممکن است بچه‌هایی باشند که استعداد زیادی دارند اما نمی‌توانند در مدارس فوتبال ثبت نام کنند.»

 

وی ادامه داد: «ما در قشر متوسط و رو به پایین جامعه بی‌نهایت استعداد فوتبالی داریم اما آیا آن‌ها می‌توانند برای مثال 500 هزارتومان برای یک ماه حضور کودکشان در مدرسه فوتبال بپردازند؟ من خودم از پایین شهر رشد کردم. در خیابان هلال احمر بودیم و بازیکنان بزرگی مثل حسن فرکی یا علیرضا منصوریان از محلات اطراف و منطقه ما به فوتبال معرفی شدند. هر جمعه در محله نازی آباد، بازیکنان باشگاهی جمع می‌شدند و بازی می‌کردند. همانطور که گفتم در این بازی‌ها خیلی چیزها نصیب یک فوتبالیست می‌شد. از نظر تکنیکی و فنی پیشرفت زیادی پیدا می‌کردیم.»

 

ملی‌پوش اسبق  کشورمان در خصوص شرایط حال حاضر تیم ملی گفت: «به نظرم شرایط خوبی داریم. در بازی اول آنطور که باید انتظارها را برآورده نکردیم اما در بازی دوم بهتر شدیم. معتقدم تیممان متحول شده. جوان گرایی خوبی در این تیم صورت گرفته. این مساله تاثیر مثبتی از جانب کی‌روش بوده. بنده به حضور این تیم در جام‌جهانی خیلی امیدوارم.»

 

درخشان در خصوص اینکه مقابل قطر به مشکل برخوردیم، عنوان کرد: «بازی با قطر بازی اول ما بود. شما ممکن است در شروع یک تورنمنت به مشکل بخورید. این عیب نیست. باید بتوانید در آینده این اشکالات را رفع کنید. به نظرم ما بازی به بازی بهتر خواهیم شد. همانطور که در بازی مقابل چین نسبت به قطر بهتر شدیم. معتقدم روند صعودی خوبی در آینده خواهیم داشت و می‌توانیم در جام جهانی در بین قدرت های برتر فوتبال جهان حاضر شویم.»

 

مربی کشورمان در مورد لیگ و تعطیلی‌های مداوم آن گفت: «لیگ هر زمانی که تداوم داشته جذاب بوده و هر زمان که در آن وقفه افتاده دچار افت کیفی شده. وقتی مسابقات تعطیل می‌شوند تا بخواهیم دوباره آن را به جریان بیندازیم، دو الی سه هفته را از دست می‌دهیم. این ضرر و صدمه است. اگر بازی‌ها به صورت مداوم برگزار شوند مطمئن باشید لیگ پویا و خوبی را خواهیم داشت که از کیفیت آن بهترین بهره را تیم ملی خواهد برد.»

 

وی در خصوص ارزیابیش از برگزاری 16سال لیگ حرفه‌ای، گفت: «در این مدت رشد داشتیم ولی خیلی آهسته جلو می‌رویم. برای شما مثالی می‌زنم. در مسابقات اتومبیل رانی، باید با یک ماشین خوب داشته باشید که به روز باشد، توربو داشته باشد، شتابش بالا باشد و... برای موفقیت در فوتبال هم همین است. باید امکانات شما قوی باشد. امکانات سخت افزاری فوتبال ما خیلی ضعیف است. زمین‌ها کیفیت ندارند. ورزشگاه‌های ما  خوب نیستند و حتی امکانات خبری و فیلمبرداری برای برگزاری مسابقات جالب نیست. اصلا قابل مقایسه حتی با کشورهای آسیایی نیستیم.»

 

درخشان اضافه کرد: «حرفه ای بودن این نیست که بازیکن قرارداد ببندد و برود. در فوتبال حرفه ای بازیکن باید 8 صبح در باشگاه حاضرشود، تمرین کند، دوش بگیرد، غذای خوب و به موقع بخورد و جای مناسب برای استراحت داشته باشد. دوباره عصر سر تمرین حاضر شود و از باشگاه بیرون برود. خب کدام باشگاه ما این امکانات را دارد؟ بازیکن ما صبح تمرین می‌کند، ظهر به خانه می‌رود و بعدازظهر دوباره باید در ترافیک و شلوغی به محل تمرین برگردد و شب هم باید در شلوغی و ترافیک به خانه برود. او باید در آرامش به تمرین بپردازد. خب مشخص است با این وضعیت یک فوتبالیست بازدهی استاندارد را نخواهد داشت. بازیکن باید از صبح در اختیار مربی باشد دو بار در روز تمرین کند، تمرین انفرادی داشته باشد و به عنوان مثال 200 ضربه آزاد بزند که بتواند در مسابقه یک ضربه آزاد را گل کند. این‌ها تفاوت فوتبال ما با فوتبال روز دنیاست. اولین چیزی که ما باید به آن توجه کنیم امکانات حرفه‌ای باشگاه‌هاست. یک بازیکنی که جزو اموال باشگاه محسوب می‌شود چگونه از او مراقبت می‌کنند؟ ما حتی زمین تمرین خوب هم برای تیم‌هایمان نداریم در صورتی که تیم‌های معمولی در اروپا برای هر رده حداقل یک زمین تمرین با کیفیت دارند اما این جا زمین ها به صورت مشترک بین تیم‌ها استفاده می‌شود.»

 

مربی سابق تیم خونه به خونه در مورد علت جداییش از این تیم گفت: «در فوتبال ما اتفاقاتی می افتد که اصلا قابل پیش بینی نیستند. من در تیم خونه به خونه 5-4 بازی روی نیمکت بودم، دیدم اتفاقات عجیبی در زمین می‌افتد. به همین خاطر احساس کردم نباشم بهتر است. زمانی هست که تیم شما بد بازی می کند و می‌بازد. در این شرایط مشخص است که کار شما ضعف دارد. زمانی هم هست که تیم شما در زمین برتری دارد اما دو تا پنالتی هدر می‌رود، بازیکن شما دروازه‌بان حریف را دریبل می کند و توپ را به بیرون می‌زند و... این مسائل آدم را اذیت می‌کند و متوجه می‌شوی که نباید باشی!»

 

وی در پایان، در خصوص برنامه‌اش برای بازگشت به فوتبال گفت: «پیشنهاداتی از لیگ یک داشتم اما چون یکبار آن را تجربه کردم، دیگر به این لیگ برنمی‌گردم. همان یک بار تجربه و درس بزرگی برای من بود! از لیگ برتر هم پیشنهادی داشتم که به توافق نرسیدیم. فعلا برنامه خاصی ندارم اما شاید در آینده پیشنهادی شد و به توافق رسیدیم.»

برنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: