کد خبر: ۶۸۳۵۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹
تعداد بازدید: ۶۵۷
روز چهارشنبه کاخ سفید تهدید کرد که باراک اوباما لایحه‌ای را که گفته می‌شود با هدف مهار باج دادن به ایران در ازای آزادی زندانیان آمریکایی به تصویب مجلس نمایندگان آمریکا رسیده است را وتو خواهد کرد

به گزارش ایلنا به نقل از واشنگتن‌تایمز، مجلس نمایندگان امریکا روز گذشته لایحه‌ای را تحت عنوان «ماده شفافیت دارایی‌های رهبران ایران» تصویب کرد که طی آن هر نوع پرداخت باج به ایران یا دیگر کشورها که نیازمند افشای عمومی دارایی‌های مقامات بلند‌پایه‌شان هستند را ممنوع کرده است.

کاخ سفید در پی تصویب این لایحه اعلام کرد که این قانون به دنبال حل مشکلی است که وجود ندارد. ایالات متحده هیچ باجی برای بازگرداندن آمریکایی‌ها از ایران پرداخت نکرده و این لایحه بیشتر به سود ایران است نه آمریکا.

دولت آمریکا با بیان اینکه این قانون به مالیات‌دهندگان آمریکایی ضرر خواهد زد، گفت که این محدودیت‌های بی‌سابقه بر اقتدار رییس جمهور، تاثیر منفی بر توانایی ما برای حل و فصل دعاوی دادگاه‌ها به نفع مالیات‌دهندگان آمریکایی خواهد داشت. 

کاخ سفید در بیانیه‌اش مدعی شده ماده شفاف‌سازی دارایی رهبران ایران، تهران را از تامین مالی تروریسم یا پولشویی منع نمی‌کند و تنها مقامات ایرانی را برای مخفی کردن هرچه بیشتر دارایی‌هایشان تشویق می‌کند.

جب هنسیرلینگ نماینده جمهوریخواه اهل تگزاس در رابطه با این قانون جدید گفته که این قانون برای ما نقش حیاتی دارد تا به روشنی از دارایی‌های رهبران ایران باخبر باشیم.

بر اساس قانون، این ماده نیازمند انتشار آنلاین لیستی از دارایی‌های تخمین‌زده شده مقامات و رهبران سیاسی و نظامی ایران در کنار تعریفی از اینکه آنها چطور به این دارایی‌ها دست پیدا کرده‌اند و چطور این دارایی‌ها صرف می‌شوند از سوی وزیر خزانه‌داری آمریکاست.

دولت مدعی شده که چنین گزارشی می‌تواند منابع حیاتی وزارت خزانه‌داری آمریکا برای شناسایی شرکت‌های ایرانی که باید تحت تحریم قرار بگیرند را از دسترس این وزارتخانه خارج خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: