کد خبر: ۶۸۳۴۰۸
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۳
تعداد بازدید: ۱۰۱۱
مسئولان یک پارک حیات وحش در ایالت براندنبورگ در شرق آلمان برای مداوای یک خرس قهوه‌ای دست به دامان یک تیم دندانپزشکی شدند. این خرس قهوه‌ای به نام ایگور ۲۵۰ کیلو وزن دارد و در سال‌های اولیه زندگی در قفس بزرگ شده است
به گزارش خبرداغ به نقل از وبسایت فرادید: تیمی از دندانپزشکان و کارشناسان حیات وحش یک روز را صرف معالجه دندان‌های خرسی غول‌پیکر در یکی از پارک‌های ملی آلمان کردند. پوسیدگی دندان ایگور، خرس قهوه‌ای ۲۵۰ کیلویی، به دلیل گذراندن طفولیت در قفس ایجاد شده بود.

عمل جراحی دندان خرس 250 کیلویی
مسئولان یک پارک حیات وحش در ایالت براندنبورگ در شرق آلمان برای مداوای یک خرس قهوه‌ای دست به دامان یک تیم دندانپزشکی شدند. این خرس قهوه‌ای به نام ایگور ۲۵۰ کیلو وزن دارد و در سال‌های اولیه زندگی در قفس بزرگ شده است.

نخستین اقدام پزشکان برای معالجه بیمار، بیهوش کردن او بود. ایگور سپس با کمک جمعی از داوطلبان روی تخت مداوا قرار داده شد.

عمل جراحی دندان خرس 250 کیلویی
در حالی که دهان ایگور با کمک ابزار ویژه باز نگاه داشته شده و زبانش بیرون افتاده بود، پزشکان کار مداوای دندان‌ها و لثه عفونی این خرس ۲۱ ساله را آغاز کردند. تجهیزاتی که برای معالجه ایگور به کار گرفته شده، درست همان تجهیزاتی بودند که برای انسان‌ها به کار می‌روند، فقط در اندازه‌ای بزرگتر.

عمل جراحی ایگور چندین ساعت به طول انجامید. پس از ایگور قرار بود یک خرس دیگر نیز تحت عمل جراحی مشابهی قرار بگیرد، اما این عمل به تعویق افتاد.

عمل جراحی دندان خرس 250 کیلویی
یولیان دورش، مدیر این پارک حیات‌وحش، بر این باور است که جویدن میله‌های قفس آهنی به دلیل "سر رفتن حوصله" ایگور موجب شده تا دندان‌هایش دچار مشکل شوند.

عمل جراحی دندان خرس 250 کیلویی
نکته قابل توجه در این ماجرا این است که پزشکان در اصل فراخوانده شده بودند تا دریابند چرا ایگور به طرزی غیرعادی راه می‌رود.

آنها به هنگام معاینه مفصل ران ایگور، به طور ناگهانی متوجه پوسیدگی دندان‌هایش شدند. به گفته پزشکان، حال ایگور خوب است و انتظار می‌رود که او دوران نقاهت هر دو مشکل جسمانی‌اش را به زودی سپری کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: