کد خبر: ۶۸۳۲۲۱
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳
تعداد بازدید: ۷۰۷
جواد امام:
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه کمتر مجلس مذهبی می‌بینیم که به محتوا بپردازند، گفت: البته برخی از این مداحان امروزی مدعی هستند که از مراسم مذهبی بهره‌برداری سیاسی نمی‌کنند اما تکلیف خود می‌دانند و به خود اجازه می‌دهند که رقبا را تحت هر عنوان و روشی که شده به بی‌دینی متهم کرده و هر دروغ و تهمت ناروایی را به آن‌ها نسبت دهند.
چرا شاهد هتاکی‌های برخی مداحان از تریبون‌های مذهبی هستیم؟/نتیجه آن چیست؟جواد امام با اشاره به اینکه یکی از اهداف امام(ره)، تاکید بر عامل معنویت به عنوان یکی از اهداف عمده انقلاب اسلامی بوده است، اظهار کرد: امام مقصد نهضت را ترویج اخلاق و آداب اسلامی، انسان‌سازی و تربیت نسل آینده و اصلاح فرهنگ‌، تحقق ارزش‌های اسلامی - انسانی و خارج کردن مردم از اسارت نفس می‌دانستند و معتقد بودند هدف معنوی انقلاب اسلامی مبارزه با فساد و فحشاء، قطع ریشه‌های فساد، منع انواع کجروی‌ها و تحقق ارزش‌های اخلاقی است‌.

به گزارش خبرداغ به نقل از آفتاب‌نیوز؛ این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: یکی دیگر از اهداف انقلاب علاوه بر جلوگیری از فساد و تباهی جامعه و هدایت جامعه به‌سوی موازین عقلانی و عدل و انصاف، کار فرهنگی با مبانی اسلام ناب -و نه اسلامی که داعش، تحجر و واپس‌گرائی نتیجه‌اش باشد-، بوده است اما متاسفانه به‌جای اینکه در این سال‌ها به فرهنگ پرداخته شود و آن را غنی کنیم، شاهد رفتارهایی هستیم که به اسم دین و با بهره‌برداری از فرصت‌ها، امکانات و بلندگوهایی که وظیفه آن‌ها ارتباط با علاقه‌مندان به حقیت و آشنائی با اسلام است، انجام می‌شود و هیچ شباهتی هم با اصل دین و فرامین الهی ندارد. تازه خود را هم مدعی تابعیت محض از ولایت می‌دانند. اما کدام یک از این رفتارها و فحاشی، تهمت و دروغ و ناسزاهایی که برخی به‌عنوان مداح و ذاکر اهل بیت به افراد و گروه‌هایی که مخالف آن‌ها باشند نسبت می‌دهند با  سیره ائمه و اهل بیت سازگاری دارد؟! چگونه خود را مجاز دانسته ادبیات توهین‌آمیز و الفاظی همچون زنا‌زاده، پفیوز و.. را به افراد مسلمان و شناخته‌شده برای جامعه و خصوصاً متدین نسبت دهند؟! امیرالمومنین‌ می‌فرمایند که سنت و منش انسان‌های پست‌، بدگويی و بد‌زبانی است‌. اولا اینجاست که باید گفت که این نوع رفتار نه تنها هیچ ارتباطی با دین و سیره معصومین نداشته و ندارد بلکه جز تخریب و زیان برای جامعه و ضربه به دین، نتیجه‌ ‌دیگری دربرنخواهد داشت و می‌شود آنچه امروز همه ما در جامعه شاهد آن هستیم!

امام با طرح  پرسش‌هایی مبنی‌براینکه "باید دید که ما در راستای اصلاح فرهنگ جامعه حرکت کرده‌ایم و یا ضدآن‌؟ و چقدر با آرمان‌هایی که برای آن انقلاب کرده‌ایم فاصله گرفته‌ایم‌؟، افزود: اکنون یکی از اشکالات اساسی مجالس مذهبی ما پرداختن به فرعیات (مستحبات) و فاصله گرفتن از واجبات است. در مجالس مذهبی ما قبل از انقلاب کسانی مانند آیت‌الله مکارم‌شیرازی و فلسفی و.. بوده‌اند اما اکنون چه کسانی جایگزین آن‌ها شده‌اند؟

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز فقط ما مداح تکثیر کرده‌ایم، مداحانی که سبک و سیاق آن‌ها هم آهنگ‌های غربی است که دائماً با همین روش، عده کثیری را متهم می‌‌کنند. سابقا مجلس مذهبی را بنام دانشمندان، محققین‌ و مبلغین مذهبی می‌شناختند ولی امروز به قول معروف مداح‌محور شده‌اند! در واقع شاهد هستیم که خوراک فرهنگی لازم برای مردم خصوصاً نسل جوان امروز تهیه نشده است و فقط عوام‌فریبی و پرداختن به ظواهر رواج یافته و در نتیجه از اصل دین و آشناشدن با جوهره اصلی آن فاصله گرفته‌ایم و از اعتقادات مردم و تعصبی که نسبت به دین و اهل بیت(ع) وجود دارد، سوءاستفاده می‌شود.

مدیر‌عامل بنیاد باران در پاسخ به این سوال که چرا شاهد هتاکی‌های برخی مداحان هستیم، اظهار کرد: آن‌ها اولا سلایق سیاسی خود را به‌وسیله امکانات و فرصت‌هایی که در اختیارشان می‌باشد مطرح می‌کنند و چون توان پاسخ درست و منطقی به مسائل را ندارند، بی‌منطقی کرده و فحاشی می‌کنند در حالی که اگر بتوانند منطقی جواب دهند که فحاشی نمی‌کنند. 

وی با بیان اینکه "این روزها کمتر مجلس مذهبی در تهران می‌بینیم که در آن به محتوا پرداخته شود"، تصریح کرد: اشکال کار این است که مداحان معروف شده‌اند و به‌جای آنکه وعاظ و مبلغین واقعی به اصل دین پرداخته و دین را آنطور که هست تبیین و تبلیغ نمایند، مداحان میدان‌دار شده‌اند. 

جواد امام افزود: در واقع تازه آن‌ها مدعی هستند که از مراسم مذهبی بهره‌برداری سیاسی نمی‌کنند اما تکلیف خود می‌دانند که رقبا را تحت هر عنوان به بی‌دینی متهم کنند و هرنوع تهمت و دروغی که بتوان با استفاده از آن جامعه را تحریک کنند، به مخالفان خود نسبت می‌دهند. در نتیجه این رفتارها موجب شده که نه تنها برای عده‌ای از مردم علامت سئوال‌های جدی ایجاد شود بلکه جوانان نیز رفته‌رفته از مشارکت در مناسبت‌های مذهبی فاصله بگیرند؛ در صورتی‌که این نوع رفتارها هیچ ربطی به دین ندارند. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان یادآور شد: بداخلاقی‌ها و هتاکی‌های امروز در جامعه، نتیجه تحریف دین و عدم توجه به رسالت بزرگ پیامبران و ائمه معصومین بوده است. مهم‌ترين رسالت پيامبر اكرم(ص) ابلاغ دستورات الهی و دگرگون‌كردن اخلاق انسان‌ها برای تکمیل مكارم اخلاقی بوده است. پس استفاده سیاسی از تریبون‌های دینی و تغییر ظواهر فرهنگی و بی‌توجهی به تقیدات مذهبی و دین‌گریزی نسل امروز بخشی از آثار و تبعات مخرب این‌ نوع رفتارهای ناصواب از تریبون‌ها و مجالس مذهبی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: