کد خبر: ۶۸۳۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۸
تعداد بازدید: ۹۰۱

توضیحات وزیر آموزش و پرورش در رابطه با بررسی تعطیلی مدارس در روزهای آلوده و جلساتش با استیضاح کنندگانوزیر آموزش و پرورش درباره عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار کرد: از اسفندماه سال گذشته در حال ارزیابی عملکرد هیئت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان بودیم و در حال بررسی هستیم و متاسفانه برخی اطلاعات و آمار که برخی افراد اعلام کردند بدون بررسی دقیق بوده و ما هم از نهادهای نظارتی کمک گرفتیم و امید است بتوانیم به جمع بندی نهایی برسیم

به گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا، علی اصغر فانی در ادامه نشست خبری خود که در آستانه بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی 95-96 ، برگزار شد، با بیان اینکه در بودجه سال 95، دولت 4500 میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت مطالبات پایان خدمت بازنشستگان در نظر گرفته است که امیدواریم هرچه زودتر تخصیص یابد گفت: مطالبات بازنشستگان در سال 94، 1500 میلیارد تومان است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: امسال 36 هزار همکار فرهنگی می توانند بازنشسته شوند، البته درخواست کردیم افرادی که امکان ادامه خدمت دارند بازنشسته نشوند و یکسال دیگر با ما همکاری کنند.

سیاست آموزش و پرورش در انتخابات

سازوکار آموزش و پرورش برای جبران کمبود نیرو

وی درباره سیاست وزارت آموزش و پرورش برای حضور در انتخابات آتی گفت: سیاست ما در انتخابات، تقویت حضور مردم در پای صندوق های رای  و نه جانبداری از جریان خاص است.

فانی درباره سازوکار آموزش و پرورش برای جبران کمبود نیرو گفت: کمبود نیروی انسانی را از طریق پرداخت حق التدریس به همکاران شاغل و بکارگیری نیروهای آزاد تامین خواهیم کرد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه از توزیع 25 میلیارد تومان بابت کمک سرانه مدارس، 40 میلیارد تومان بابت یارانه دفترچه تغذیه رایگان در مناطق محروم، 35 میلیارد تومان بابت توسعه فعالیت های تربیت بدنی، 35 میلیارد تومان بابت توسعه کمی و کیفی پیش دبستانی بویژه در مناطق دوزبانه خبر داد و گفت: بودجه مصوب امسال آموزش و پرورش 30 هزارو 500 میلیارد تومان است.

فانی با بیان اینکه میانگین حقوق فرهنگیان قریب به 85 درصد رشد کرده است گفت : همچنان کاهش فاصله دریافتی معلمان با پرسنل دستگاههای دیگر را وظیفه خود می دانیم.

جلسات فانی با نمایندگان استیضاح کننده

فانی درباره سرانجام استیضاحش گفت: استیضاح حق نمایندگان است و تا کنون سه جلسه با نمایندگان استیضاح کننده داشتیم. گلایه از عدم تامین معیشت معلمان مطرح است در حالی که هیچ وزیری از ابتدای انقلاب نتواسته این کار را انجام دهد اما ما در دولت یازدهم حقوق فرهنگیان را تا 85 درصد اضافه کردیم.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی درباره مشکلات پیرامون نقل و انتقالات معلمان گفت: در چندسال اخیر شاهد بودیم که افرادی از مناطق برخوردار از ردیف استخدامی مناطق محروم استفاده می‌کردند و به مناطق کمتر برخوردار می رفتند و پس از چندسال متقاضی بازگشت به زادگاهشان می شدند. طرح استخدام از بوم برای بوم را در پیش گرفتیم اما به هرحال تا وقتی مناطق برخوردار با تورم نیروی انسانی و مناطق کمتر برخوردار با کمبود نیروی انسانی مواجه اند با این مشکلات روبرو هستیم.

بررسی تعطیلی دو هفته‌ای مدارس بدلیل آلودگی هوا امری پیچیده است

به گزارش ایسنا، وزیر آموزش‌ و پرورش در پاسخ به پرسش دیگری منی بر پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای مدارس در فصل پاییز به علت آلودگی هوا اظهار کرد: ما نمی‌توانیم به طور شناور مدارسمان را تعطیل کنیم.

وی افزود: اینکه در چه تاریخ‌هایی وارونگی هوا رخ می‌دهد از ابهامات است اما ما استقبال می‌کنیم و در کمیته مشترکی با محیط زیست موضوع را بررسی می‌کنیم زیرا سلامت دانش‌آموزان برای ما مهم است از سوی دیگر 10 درصد مدارس ما در کل کشور دو شیفته هستند و اگر بخواهیم ساعات مدارس را تغییر دهیم به دانش آموزان لطمه وارد می‌شود. کار ابعاد مختلفی دارد و خیلی ساده نیست.

نمایندگان بدنبال معافیت مدارس از پرداخت قبوض آب، برق و گاز

فانی درباره عدم تخصیص سرانه به مدارس و مشکلاتی نظیر قطع آب و برق به علت کمبود بودجه اظهار کرد: ما با قطعی آب و برق و گاز در برخی مناطق روبه رو بودیم اما با پیگیری‌های صورت گرفته مشکل حل شده است. برخی نمایندگان در مجلس به دنبال معافیت مدارس از پرداخت آب و برق و گاز هستند و ما هم پیگیری می‌کنیم تا مشکل حل شود.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش نیز درباره ساماندهی تعطیلات اظهار کرد: در کمیته ساماندهی تعطیلات نماینده ما نیز شرکت می‌کند و علی رغم اینکه تاکنون چند جلسه پیرامون این موضوع برگزار شده هنوز به نتیجه قاطعی برای ارائه و تصویب طرح جدیدی نرسیده‌اند و حتی یک روز نتوانسته‌اند از تعطیلات سیاسی و مذهبی کشور بکاهند.

وی درباره برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در مدارس گفت: سال گذشته کرسی‌های آزاداندیشی در 10 استان برگزار شد و برای امسال محتوایی پیرامون اقتصاد مقاومتی در 10 محور تولید شده و کتابی را تدوین کرده‌ایم که به دبیرستان‌ها پیشنهاد شده از آن استفاده کنند. امیدواریم امسال در کل کشور نشست‌های آزاداندیشی را از ابتدای مهرماه کلید بزنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابک
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
0
0
بیا بر واسه خودت استراحت کن بی خیال شو
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: