کد خبر: ۶۸۲۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۰
تعداد بازدید: ۹۰۳
«نه مایل کانیون» در شرق یوتا در ایالات متحده امریکا یکی از بزرگترین هنرهای صخره ای امریکایی بومی در امریکای شمالی است. بیش از هزار هنر سنگی با حداقل ده هزار حکاکی جداگانه در این منطقه شناسایی شده است اما برخی باستان شناسان احتمال می دهند که تعداد واقعی آن ها ده برابر بیشتر باشد.
به گزارش خبرداغ به نقل از برترین ها: «نه مایل کانیون» در شرق یوتا در ایالات متحده امریکا یکی از بزرگترین هنرهای صخره ای امریکایی بومی در امریکای شمالی است. بیش از هزار هنر سنگی با حداقل ده هزار حکاکی جداگانه در این منطقه شناسایی شده است اما برخی باستان شناسان احتمال می دهند که تعداد واقعی آن ها ده برابر بیشتر باشد. این منطقه طولانی ترین گالری هنری جهان نام دارد.
 
نه مایل کانیون درواقع حدود 64.5 کیلومتر طول دارد. بیشتر حکاکی ها و علائم تصویری که روی دیوارهای کانیون دیده می شوند توسط سرخپوستان فرمونت ایجاد شده اند که از اوایل سال 300 میلادی در اینجا مسکن گزیدند. فرمونت های اولیه کوچ نشین بودند و در جستجوی غذای وحشی و پرورش ذرت از جایی به جای دیگر حرکت می کردند. تا سال 750 میلادی زندگی روستایی زندگی روستایی کم کم توسعه یافت. هنر سنگی بین سال های 950 تا 1250 میلادی در اوج فرهنگ فرمونتی انجام شد. تا سال 1500 میلادی فرهنگ بومی فرمونت از بین رفت. دلایل دقیق این نابودی مشخص نیست. اما اعتقاد بر این است که یوت ها، پایوت ها و شوشونی ها تهاجمی تر بودند و فرمونت ها را از این منطقه بیرون کردند.
 
هنر سنگی نیز مانند سایر آثار باستانی از جمله خانه ها و انبارهای غله سنگی توسط قانون محافظت می شوند، اگر چه هنر سنگی به علت فرسایش طبیعی و گردوغبار و آلودگی ایجاد شده توسط وسایل نقلیه همچنان آسیب پذیر است.
 
طولانی ترین گالری هنری جهان 
 
طولانی ترین گالری هنری جهان 
 
طولانی ترین گالری هنری جهان 
 
 طولانی ترین گالری هنری جهان
 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: