کد خبر: ۶۸۲۹۲۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶
تعداد بازدید: ۷۵۰
تیم ملی والیبال دختران ایران در دیدار با تیم ملی زنان ژاپن متحمل شکست 3 بر یک شد و از رسیدن به مرحله نیمه نهایی مسابقات AVC کاپ زنان آسیا بازماند.
به گزارش خبرداغ به نقل از کاپ، تیم ملی والیبال بانوان ایران امروز با شکست 3 بر یک مقابل تیم ملی والیبال زنان ژاپن، در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات AVC کاپ، از رسیدن به جمع 4 تیم نهایی این مسابقات بازماند.

تیم ملی والیبال بانوان دیدار مقابل ژاپن (تیم اول گروه B) را با ترکیب شبنم علیخانی، فرنوش شیخی، مائده برهانی، سودابه باقرپور، مهسا صابری، نگار کیانی و زینب گیوه آغاز کرد. نخستین امتیاز این ست به تیم ملی ایران رسید. بازیکنان ایران شروع خوبی در این ست داشتند و 4 امتیاز نخست را از آن خود کردند اما در ادامه ژاپنی‌ها اختلاف امتیاز را جبران کردند و در امتیاز 6 برابر دو تیم برابر شدند.

پس از آن دو تیم در امتیاز 8 بر 6 به سود ژاپن به اولین وقت استراحت فنی این ست رفتند. تیم ژاپن بهره بردن از اشتباهات فردی بازیکنان ایران اختلاف امتیاز خود با ایران را زیاد کرد و 11 بر 7 پیش افتاد. تیم ایران با نتیجه 14 بر 11 از ژاپن عقب بود که مایدا تقاضای وقت استراحت کرد. 16 بر 12 امتیاز دو تیم به سود ژاپن در دومین تکنیکال تایم این دیدار بود. در ادامه بازیکنان ایران در تلاش بودند که اختلاف امتیاز را کاهش دهند و در دقایقی از ست موفق به این کار شدند اما در پایان ست اول را با نتیجه 25 بر 21 واگذار کردند.

اولین امتیاز ست دوم این دیدار هم به نام شاگردان مایدا ثبت شد. در ادامه دو تیم پایاپای پیش می‌رفتند و امتیاز کسب می‌کردند. اولین وقت استراحت فنی با برتری 8 بر 7 ژاپن همراه بود. مایدا در ادامه دست به تعویض زد و ندا چملانیان را جانشین مائده برهانی کرد.دومین وقت استراحت فنی این ست اما تیم ایران از حریفش پیش بود و در ادامه 19 بر 16 از ژاپن پیش افتاد. نمایش عالی بازیکنان ایران در این ست منجر شد تا با نتیجه 25 بر 20 به پیروزی برسند و بازی را یک بر یک کنند.

ژاپنی‌ها که ست دوم این دیدار را به ایران واگذار کرده بودند برای پیروزی راهی ست سوم شدند و آغاز طوفانی داشتند هر چند دختران ایران در این ست هم تیم ژاپن را آزار دادند و در تمام طول ست پایاپای پیش می‌رفتند. سرویس‌های بهتر ژاپنی‌ها در این ست و عملکرد سریع تر آن‌ها روی توپ های برگشتی منجر شد تا این تیم در نهایت 25 بر 21 برنده این ست شده و نتیجه ست‌ها را در مجموع 2 بر یک به سود خود کند.

ست چهارم این دیدار با سرویس شبنم علیخانی و امتیازی که مهسا صابری برای ایران کسب کرد، آغاز شد. در ابتدای این ست هر دو تیم اشتباهات فردی زیادی داشتند که درصد این اشتباهات در دریافت دو تیم بیشتر بود. با این حال بازیکنان ژاپن عملکرد بهتری داشتند و در امتیاز 5 بر 8 به سود این تیم راهی نخستین استراحت فنی این ست شدند. برتری بازیکنان ژاپن نسبت به ایران در این ست منجر شد تا مایدا دست به تعویض بزند و مائده برهانی را به جای چملانیان به زمین بازگرداند. ایران با 4 امتیاز اختلاف از ژاپن عقب افتاده بود. نگین شیرتری در ادامه این ست جانشین شبنم علیخانی شد. دو تیم در امتیاز 16 بر 13 به سود ژاپن به دومین وقت استراحت فنی این ست رفتند. در پایان تیم ملی والیبال ژاپن موفق شد با نتیجه 25 بر 21 مقابل ژاپن به پیروزی رسیده و در مجموع 3 بر یک برنده این دیدار شود.

تیم ملی زنان ژاپن با این پیروزی به جمع 4 تیم نهایی مسابقات راه پیدا کرد و تیم ملی والیبال بانوان در ادامه این رقابت‌ها، فردا برای کسب عنوان پنجم تا هشتمی به میدان خواهد رفت.

پنجمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی کنفدراسیون زنان آسیا، از 24 شهریور به میزبانی ویتنام و حضور 8 تیم آغاز شده است و تا 30 شهریور ماه ادامه خواهد داشت. تیم ملی دختران والیبال ایران سال گذشته و در AVC کاپ 2015 به عنوان هشتمی دست پیدا کرده بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: