کد خبر: ۶۸۲۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳
تعداد بازدید: ۷۹۷
بازیگر «زیر‌ تیغ» عنوان کرد: در حال حاضر استعدادهایی که در حوزه سینما و تئاتر حضور پیدا کردند، رشته‌های تحصیلی غیر مرتبط با بازیگری دارند.
بازیگر «زیر‌ تیغ»: اکران فیلم‌های خارجی به سینما لطمه می‌زندبه گزارش خبرداغ به نقل از باشگاه خبرنگاران: هوشنگ توکلی بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص نتیجه کاهش گروه‌های تئاتری در مدارس گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، اهالی تئاتر را به تئاتر شهر دعوت کردیم. 57 نفر در این جلسه حضور داشتند اما در حال حاضر 200 هزار نفر فارغ‌التحصیل رشته بازیگری داریم که قابل مقایسه با گذشته نیست. قبل از انقلاب اسلامی، ایران شبیه یک روستای کوچک بود و انقلاب با خود یک ابر‌شهر آورد. دهه اول و دوم انقلاب به سختی گذشت، کم کم عادت کردیم در شهر بزرگ تعامل داشته باشیم. تکنولوژی که پیشرفت کرد، تلویزیون از سال 46 شکل گرفت.

وی ادامه داد: در دهه 40 مردم از طریق «شهر قصه» بیژن مفید با تئاتر آشنا شدند. ما بزرگی مثل مرحوم رضا ژیان را داریم که از دبیرستان معروف شد و جای خود را پیدا کرد. معلم خوبی داشت که آموزه‌های اولیه را بدست آورد و تا دهه 60 افتخارات بسیاری را در حوزه بازیگری کسب کرد.
 
بازیگر «زیر‌ تیغ» عنوان کرد: در حال حاضر استعدادهایی که در حوزه سینما و تئاتر حضور پیدا کردند، رشته‌های تحصیلی غیر مرتبط با بازیگری دارند و به خاطر علاقه‌ به بازیگری جذب شدند. در ضمن تولید کشور ما ضعیف است و جوانان در رشته تحصیلی خود کار نمی کنند.

به خاطر همین جوان انرژی خود را در هنر تعریف می‌کند. ما نمی‌توانیم این دوره را با گذشته مقایسه کنیم. باید آرزو کنیم نظام تولید حرکت کند و همه سر جای خود قرار بگیرند.

بازیگر «روزگار قریب» در خصوص اکران فیلم‌های خارجی در ایران عنوان کرد: معاونت سینمایی بر اساس اهداف از پیش تعیین شده یک فرصت طلبی تاریخی را انجام می‌دهند. سینما ثروت ملی ایران است. نیروهایی که تربیت کردیم فضای هنری را اشغال کردند، حالا چگونه می‌توانیم به آنها آسیب بزنیم. فکر می‌کنم اکران فیلم‌های خارجی به سینما لطمه می‌زند.
 
توکلی در خصوص حضور خود در تلویزیون بعد از چند سال خاطرنشان کرد: سریال «آرام می‌گیریم» را به خاطر متن خیلی خوب، عوامل و کارگردان جوان آن پذیرفتم. اعتقادات کارگردان را می‌پسندم. بعد از شش سال با این سریال به تلویزیون برمی گردم. شبکه دو در اواخر پاییز شاهد سریال خوبی خواهد بود. طبق معمول نقش پدری را بازی می‌کنم که فرزندان زیادی دارد و مشکلات خانواده خود را با نگاه درست پیگیری می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: