کد خبر: ۶۸۱۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷
تعداد بازدید: ۷۳۵
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور:
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از درآمد 80 میلیارد دلاری ایران در بازار تجارت مجازی در سال آینده خبر داد.
درآمد 80 میلیارد دلاری ایران از بازار تجارت مجازی/ تفکر دانش بنیان باید جایگزین تفکر نفتی شودبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، سورنا ستاری در برنامه دورهمی شبکه نیسم سیمای ایران گفت: براساس کار کارشناسی صورت گرفته ما معتقدیم در سال آینده، ایران سال آینده در بازار تجارت مجازی درآمدی معادل 80 میلیارد دلار خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه مشاغل فراوانی در این بازار نیز برای جوانان ایران فراهم می شود، اظهار کرد: 2 هزار و 700 شرکت دانش بنیان اکنون در کشور فعال هستند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: تفکر نفتی باید کنار گذاشته شده و تفکر دانش بنیان جایگزین آن شود.

ستاری با اشاره به وضعیت کنونی اقتصادی کشور و مشکلات مرتبط با آن، بیان کرد: به لحاظ اقتصادی، کشور مشکلات خاص خود را دارد اما نباید انتظار داشت تمام مشکلات اقتصادی کشور توسط دولت‌ها رفع شود.

وی گفت: دولت‌ها ظرفیت‌های خاص خود را دارند و به جای استخدام دولتی باید فضای کسب و کار را بهبود بخشید.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری بابیان اینکه کمتر از 20 درصد اقتصاد کشور بر روی نفت بسته شده است، خاطرنشان کرد: این موضوع برای ما مزیت‌های فراوانی دارد و ما معتقدیم قیمت نفت اگر بالا برود برای ما خوب نیست.

ستاری افزود: افزایش قیمت نفت برای ما خوب نیست چون پویایی را از اقتصاد می‌گیرد و حتی جوانان و ایده های آنان را از کشور می‌گیرد.

وی به وضعیت کنونی حضور ایران در صفحات فارسی " وب " اشاره و تصریح کرد: تعداد صفحات فارسی در " وب " بیشتر از تعداد صفحات عربی بوده و این درحالی است که کشورهای عربی در دنیا بسیار است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ، دلیل برتری ایران در صفحات فارسی " وب " از کشورهای عربی را فراهم بودن زیرساخت‌ها عنوان کرد.

ستاری در ادامه تاکید کرد که برای مدیریت کشور نیاز به تفکرات جدید فارغ از تمام مشکلات کنونی است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، گریزی به وضعیت اقتصادی کشور زد و تاکید کرد که تا همه در کنار همدیگر نباشند وضعیت اقتصادی کشور بهبود پیدا نمی‌کند.

ستاری افزود: کاش می‌شد از جلسات عادی دولت فیلم گرفت و پخش کرد تا مردم می‌دیدند چه مشکلاتی در دولت مطرح و چه تلاش‌هایی می‌شود هرچند که باوجود تمام این تلاش‌ها، شب‌ها که کار تمام می‌شود باز فکر می‌کنیم هیچ کاری انجام نداده‌ایم.

وی از تورم 45 درصدی با نفت 140 دلاری هم سخن گفت و تصریح کرد: دولت با چنین تورمی دست و پنجه نرم کرد و اینکه ما می‌گوئیم افزایش قیمت نفت منفعتی برای ما ندارد یعنی همین.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: درصد شهرنشینی ایران از آلمان و ایتالیا بالاتر بوده و اکنون " جی دی پی " تهران از بمبئی و منچستر بالاتر است.

ستاری در پاسخ به این سوال که آیا خود را آدم خوشبختی می‌دانید با خنده هم افزود: تاقبل از پست دولتی احساس خوشبختی می‌کردم چون یه استاد دانشگاه عضو هیئت علمی کاری به خیلی از این مسائل ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: