کد خبر: ۶۸۱۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹
تعداد بازدید: ۷۴۵
اولین شاسی چرخ‌دار خودروهای "ولی" قدرت خود را از یک موتور افقی 2 سیلندر دریافت می‌کرد که توسط خود او ساخته شده بود.
به گزارش خبرداغ به نقل از عصر ایران: قرن 19 میلادی ، حمل و نقل شخصی متحول شد و چهره متفاوتی به خود گرفت. در حالیکه بسیاری از مردم در آن زمان برای رفت و آمدهای معمول و روزانه و سفرهای طولانی سوار بر اسب و کالسکه می‌شدند،یک مدل خودروی جدید ارائه شد.

به گزارش "کاراسکوپ"، احتمالا این سوال برای شما مطرح خواهد شد که Vallée Vis-à-Vis چیست. این وسیله چهار چرخ و چهار صندلی یک مدل ابتدایی خودرو است که در سال 1986 ساخته شد. خالق این خودرو کسی است که در گروه تولیدی "آمادی بوله" Amadée Bollée روی ساخت کالسکه‌های بزرگ بخاری کار می‌کرد. او در سال 1890 کمپانی شخصی خود را برای ساخت دوچرخه در شهر "لمانز" فرانسه تاسیس کرد.

اولین شاسی چرخ‌دار خودروهای "ولی" قدرت خود را از یک موتور افقی 2 سیلندر دریافت می‌کرد که توسط خود او ساخته شده بود. این خودرو اولیه 5 سال بعد در  پاریس به نمایش درآمد. خالق این خودرو که از ساخت اولین اتومبیل ابتدایی‌اش لذت برده بود، دو مدل 4 صندلی جدید را با نام‌های "ویکتوریا" و Vis-à-Vis برای نمایشگاه سال بعد طراحی کرد و به نمایش آنها پرداخت.

در سال‌های بعد "ولی" خودروهایی با موتورهای قدرتمندتر تولید کرد، اما موفقیت این مدل‌ها در کوتاه مدت محو شد . پس از آن "ولی" مجبور به تولید دوچرخه‌هایی شد که در سال‌های قبل تولید آن را کاملا متوقف کرده بود.


مدل خودروی ابتدایی Vis-à-Vis "هنری ولی" یکی از دو مدل این خودروساز به شمار می‌آید که نسخه اصلی آن تا کنون حفظ شده است. البته قسمت‌های رنگ و پنل‌های کانواس آن شامل نسخه اصلی نمی‌شود. تا سال 1970 این خودروی کلاسیک و آنتیک بخشی از کلکسیون "هنری مالارتر" در لیون فرانسه بوده است. ویژگی‌های این خودرو بسیار نادر و کمیاب به شمار می‌آید.

 این خودرو برای فروش در یک حراجی در روز  17 شهریور ما در معرض دید عموم قرار گرفته است و قیمت تخمینی آن نیز  بین 91 تا 117 هزار دلار پیش‌بینی می‌شود.
 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: