کد خبر: ۶۸۰۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰
تعداد بازدید: ۲۳۷
سیدحسین میرشجاعیان حسینی، معاون امور اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی در جمع خبرنگاران در محل این معاونت اعلام کرد: برنامه دولت این است که تک‌نرخی شدن و یکسان‌سازی نرخ ارز در زمستان سال جاری اجرایی شود.
زمان قطعی یکسان‌ سازی نرخ ارز به گزارش خبرداغ به نقل از انتخاب، وی افزود: برای تک‌نرخی کردن ارز منابع مالی و ارزی کافی باید داشته باشیم، البته هنوز موضوع ارز تک‌نرخی قطعی نیست. معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: مسلما افزایش تورم خواهیم داشت، اما کنترل می‌کنیم و تک‌نرخی شدن ارز باید با ثبات و مستمر باشد.

معاون وزیر اقتصاد گفت: باید در این زمینه دقت زیادی شود؛ زیرا تبعات تورمی دارد و اینکه این یکسان‌سازی با ثبات بوده و موجب شکاف مجدد نشود. زمانی ارز تک‌نرخی می‌شود که دولت وظیفه مدیریت کنترل شده داشته باشد و از نقطه تعادل خارج نشویم. 

برنامه این است که یکسان‌سازی زمستان امسال اجرایی شود و دولت باید منابع مالی و ارزی کافی برای اجرا داشته باشد و ساز و کار انتقال ارز تسهیل و مقدمات آن فراهم شود. مسلماً افزایش تورم خواهیم داشت، اما به شکل کنترل شده است و همچنین نرخ آن قطعی نیست. در حال حاضر شکاف ارز رسمی و غیررسمی 16 درصد است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: