کد خبر: ۶۸۰۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۹
تعداد بازدید: ۴۵۸
فرمانده نیروهای امنیتی مراسم حج در نشستی خبری حجاج را تهدید کرد که اگر خارج از چارچوب مراسم حج اقدامی انجام دهند با آنها برخورد جدی خواهد شد.
به گزارش خبرداغ به نقل از خبرگزاری فارس: «خالد الحربی» فرمانده نیروهای امنیتی مراسم حج در عربستان حجاج را تهدید کرد اگر اقدامی غیر از اجرای مراسم حج انجام دهند به صورت جدی با آنها برخورد خواهد شد.

وی به همراه دو تن دیگر از فرماندهان بخش‌های امنیتی برگزاری مراسم حج در نشستی خبری که شبکه «الاخباریه» عربستان، به صورت زنده پوشش داده بود از حجاج خواسته فقط در مراسم حج امسال به عبادت بپردازند.

الحربی اعلام کرد که با وزارت حج هماهنگی‌های لازم صورت گرفته تا در حین مراسم رمی جمرات حادثه‌ای برای حجاج رخ ندهد و «ازدحام» صورت نگیرد.

این در حالی است که بی‌کفایتی و عدم مسئولیت پذیری متولیان سعودی برگزاری مراسم حج سال گذشته مراسم این سال را با دو فاجعه دردناک همراه کرد.

ابتدا در 20 شهریورماه 1394 یک جرثقیل در محوطه مسجدالحرام سقوط کرد که منجر به کشته شدن 107 نفر و زخمی شدن 238 نفر شد.

پس از آن نیز در 2 مهر 1394 همزمان با عید قربان در مراسم رمی جمرات در «خیابان 204» نزدیک تقاطع آن با «خیابان 223»، در منطقهٔ منا چندهزار حاجی کشته شدند.

در حالی که مقامات رسمی عربستان 2 روز پس از وقوع حادثه تعداد جانباختگان را 769 نفر اعلام کردند؛ بر اساس مجموع آمار استخراج‌شده از گزارش‌های جداگانه کشورهای مختلف تعداد فعلی جانباختگان 2431 نفر است.

در این حادثه 464 ایرانی جان باختند و در ایران سه روز عزای عمومی اعلام شد؛ با توجه به این مسأله و نگرانی ایران در خصوص نحوه برگزاری مراسم حج، دو کشور برای اعزام حجاج ایران به مکه به توافق نرسیدند و  رئیس سازمان حج وزیارت ایران اعلام کرد به علت کارشکنی‌ها و بدعهدی‌هایی که عربستان درباره نگرانی‌های ایران درخصوص حج داشت، امسال ایرانیان به این مراسم اعزام نمی‌شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: