کد خبر: ۶۷۹۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۹
تعداد بازدید: ۴۵۴
وزیر امور خارجه کشورمان در پایان سفر دوره ای خود به آمریکای لاتین ونزوئلا را به مقصد تهران ترک کرد.
به گزارش خبرداغ به نقل از خبرگزاری فارس: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در پایان اولین سفر دوره ای خود به آمریکای لاتین پس از رایزنی با مقامات ونزوئلا این کشور را به مقصد تهران ترک کرد.

ظریف که یکشنبه هفته گذشته عازم آمریکای لاتین شده بود، در طول این سفر با مقامات کوبا، نیکاراگوئه، اکوادور، شیلی، بولیوی و ونزوئلا دیدار و رایزنی کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان را در این سفر یک هیات اقتصادی ٦٠ نفره از مسئولان و مدیران عالی بخش خصوصی و بیش از ٢٠ نفر از مدیران بخش های اقتصادی دولتی ظریف را در این سفر همراهی می کنند و در کوبا، نیکاراگوئه و اکوادور، شیلی و بولیوی همایش های تجاری و اقتصادی با حضور بخش های خصوصی ایران و این کشورها برگزار شد.

امضای یک توافقنامه و یک یادداشت تفاهم همکاری‌های بانکی بین ایران و اکوادور، امضای یادداشت تفاهم برقراری مکانیسم مشورت‌های سیاسی بین ایران و شیلی و امضای یادداشت تفاهم همکاری‌های صلح‌آمیز در علوم و فناوری فضایی بین ایران و بولیوی از دیگر رخ دادهای سفر دوره ای ظریف به 6 کشور آمریکای لاتین بود.

همچنین در سفر به بولیوی عالی‌ترین نشان دولت این کشور به وزیر خارجه ایران اعطا شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: