کد خبر: ۶۷۹۷۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۹
تعداد بازدید: ۸۷۳
حسین محب اهری گفت: در تاریخ ویژگی‌های رفتاری و شخصیتی کمی از شخصیت «ایادی» ثبت شده است و ما با توجه به اطلاعات محدودی که از خصیصه‌های او داشتیم، شخصیتی برایش طراحی کردیم.
به گزارش خبرداغ به نقل از رکنا: «حسین محب اهری» بازیگر سریال «معمای شاه» عنوان کرد: گریم همه شخصیت‌ها در این سریال بر اساس چهره واقعی افراد حقیقی‌شان طراحی شده است و آقای ورزی به همراه شهرام خلج حساسیت ویژه‌ای روی گریم‌های کار داشتند که چهره بازیگران تطبیق کامل با شخصیت‌های واقعی سریال داشته باشد.

وی درباره گریم این شخصیت ادامه داد: همانطور که گفتم، چهره واقعی‌ام زیاد شبیه به زاهدی نیست، اما به این دلیل که هیچ عکسی از این فرد نیست،‌ مردم او را به خاطر نمی‌آورند. هر چه جلوتر می‌رویم بازی او در سریال بیشتر و جذابتر خواهد شد.

این بازیگر افزود: «ایادی» سه دوره گریم دارد. از سال ۳۸ تا سال ۴۲ یک گریم، ۴۲ تا ۵۵ و دوره سوم گریم او نیز از سال ۵۵ تا زمان مرگش خواهد بود.

وی با اشاره به شخصیت «ایادی» که ایفاگر آن بود، عنوان داشت: شخصیت و چهره واقعی این فرد زیاد برای مردم و در سطح گسترده شناخته شده نیست. حتی دو عکس بیشتر از او دیده نشده و گریمی که خلج روی صورت من انجام داد، باعث شد تا شباهتی بین من و او ایجاد شود.

بازیگر سریال «علی البدل» درباره شناختی که از شخصیت ایادی و مطالعه تاریخ معاصر داشته است نیز گفت: کارگردان «معمای شاه» اطلاعاتی درباره این شخصیت در اختیار من قرار داد. هر چند در تاریخ ویژگی‌های رفتاری و شخصیتی کمی از این فرد ثبت شده است و ما با توجه به اطلاعات محدودی که از خصیصه‌های او داشتیم، شخصیتی را برایش طراحی کردیم.
وی با اشاره به شخصیت ایادی نیز گفت: او در دربار نفوذ کرده بود و به طور پنهانی و با سیاستی که داشت، تعدادی افراد را وارد سیاست کرده و کارهای زیادی را در دربار انجام داد و افرادی را وارد دولت کرد. از همه مهمتر اینکه همه اینها را طوری انجام می‌داد که هیچ فردی متوجه نمی‌شد. همچنین حدود ۸۰ شغل داشت و از همه آنها هم حقوق می‌گرفت و با توجه به همین دو خصیصه مهم و پنهان‌کاری‌هایش که باعث شده بود مردم زیاد او را نشناسند و شناخت بیرونی از او نداشته باشند، ما شخصیتی را برای او طراحی کردیم و همین موضوع دست من را باز می‌گذاشت تا شخصیت تازه‌ای را در بازی‌ام نشان دهم.

این بازیگر درباره بازخوردهای مخاطبان نیز گفت: تا الان مردم از این سریال و نقش «ایادی» رضایت داشتند،‌ چراکه ایادی را به گونه‌ای بازی کردم که علاوه بر نشان دادن وجهه تاریخی‌اش،‌ جذابیتی هم برای مخاطب دارد تا آن را دنبال کند. ضمن اینکه هنوز نقش من در این سریال شروع نشده و حضورم از سال ۳۸ به بعد پررنگ خواهد شد.

بازیگر سریال «خوب، بد، زشت» ادامه داد: جالب است بدانید تا آن زمان هیچ اسمی از «ایادی» نشنیده بودم و هر چه شنیدم همگی در اسنادی بود که آقای ورزی در اختیارم قرار دادند.
محب اهری ضمن بیان پایان بازی‌اش در «معمای شاه» گفت: من از سال ۹۰ تا ۹۴ هر روز در لوکیشن حاضر بوده و بازی می‌کردم، اما مدتی است که بازی من در این سریال تمام شده است و الان گروه مشغول ضبط بخش‌هایی خارج از دربار هستند. همچنین طولانی شدن کار، برایم سخت نبود و حتی دوست داشتم بیشتر از اینها بازی داشته باشم.

وی با اشاره به اینکه «معمای شاه» می‌تواند در شناخت تاریخ به نسل جوان کمک دو چندانی کند،‌گفت: ما تاریخ معاصر را در کتاب‌ها خوانده ایم و تا به حال سریالی به این دقت به تاریخ معاصر نپرداخته‌ است. علاوه بر این از بخش تکنیکی کار و تصویربرداری و کارگردانی بسیار راضی هستم و معتقدم ورزی تبحر خاصی در این سبک کارها دارد و بعید می‌دانم کسی بتواند مثل او سریالی تاریخی آنهم با حضور تعداد بالای بازیگر بسازد
این بازیگر درباره حضورش در سریال «معمای شاه»‌، گفت:‌در این سریال بخشی که در کاخ بازی می‌کردند تمام شد و در حال حاضر گروه مشغول ضبط بخش‌هایی در قم هستند.

وی درباره حضورش در آثار تاریخی گفت:‌ تا به حال دو بار با محمدرضا ورزی همکاری داشتم، در سریال «تبریز در مه»‌ نقش ابوالحسن‌خان شیرازی وزیر امور خارجه فتحعلی شاه را بازی می‌کردم. سریال «عین‌الدوله»‌نیز اولین همکاری ام با ورزی بود. هر نقشی برای بازیگر جذابیت‌هایی دارد و ورزی از قبل کارهای من را دیده و دنبال می‌کرد.

بازیگر این سریال درباره سکانس ورود خود به این سریال گفت:‌ بسیاری از افراد معتقدند ورودم به این سریال خیلی خوب بود و من هم در جواب با خنده می‌گویم من خیلی بازیگر خوبی هستم. بسیاری از مردم می‌گفتند شخصیت ایادی را کاملاً شبیه به خود او درآورده‌ای و من فقط یک عکس از ایشان دیده بودم که موهای سفیدی داشت و همیشه موهایش را رنگ می‌کرد.

وی ادامه داد: در این سریال پزشک برادر شاه هستم و صحنه‌های تأثیرگذاری را در معمای شاه بازی کردم. برای ارتباط با این شخصیت با کارگردان مشورت کرده و ایشان اطلاعاتی را در خصوص او به من دادند. تا جایی که می‌دانم ایادی حدود ۸۰ شغل داشته از بازیگران نقش مقابلم که یکی از آنها آقای شجره بود نیز راضی هستم.

 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: