کد خبر: ۶۷۹۶۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵
تعداد بازدید: ۷۹۹
محمدنبی حبیبی:
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه سخنان آیت‌الله علم‌الهدی در مورد کنسرت‌ها تحریف شده و به آن تحریف تاختند، گفت: متأسفانه رئیس‌جمهور هم بر اساس ریلی که رسانه‌های منحرف تعیین کردند، موضع گرفتند.
به گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا، محمدنبی حبیبی در پایان نشست دبیران حزب موتلفه افزود: پسندیده نیست روحانی نقشی را ایفا کند که او را در برابر باورهای دینی مردم و حساسیت‌های علما و مراجع قرار دهد. در قضیه کنسرت‌ها اصلاً بحث موسیقی نیست بلکه بحث حواشی آن است. رئیس جمهور نباید به بهانه بحث کنسرت‌ها از حواشی غیرقانونی و بر خلاف هنجارهای اخلاقی و اسلامی پدید می‌آید، حمایت کند.

وی با اشاره به سخنان رئیس جمهور در توبیخ وزیر ارشاد که او نباید در برابر هیچ فشاری کوتاه بیاید، گفت: آیا رئیس جمهور در حوزه سیاست خارجی به همین فرمان معتقدند یا در آنجا می‌توان در برابر فشارها عقب‌نشینی کرد و حتی آن را «برد» نام نهاد، اما در سیاست داخلی در برابر افکار عمومی، مردم و مراجع و علما باید ایستادگی کرد و در عوض در برابر سکولارها فشارپذیر شد. آیا وزیر ارشاد شما که در برابر منطق مشفقانه آیت‌الله علم‌الهدی عقب‌نشینی کرد باید او را تشویق کرد یا تنبیه؟!

حبیبی اظهار داشت: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند ما طرفدار جزم‌اندیشی و اختناق در عرصه فرهنگ نیستیم اما آزاداندیشی به معنای ولنگاری نیست.

دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی بیان داشت: ضمن احترام کامل به آیت‌الله علم‌الهدی، می‌دانیم که ایشان در رعایت تقدس شهر زیارتی مشهد و حفظ حرمت شهر امام هشتم حضرت ثامن‌الحجج (علیه السلام) نظر دارند که کنسرت‌های مغایر با شان امام معصوم(ع) و آداب زیارت مشهد آن امام همام و رعایت احساسات پاک مذهبی مشتاقان امام هشتم، انجام نگیرد ولی متاسفانه برخی این امر را بهانه قرار دادند که شاید زمینه را برای کنسرت های مبتذل و ولنگاری های فرهنگی و تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام مهیا سازند.

وی با بیان اینکه برخی دشمنان برای حرمت شکنی در قم و مشهد طراحی‌هایی کرده‌اند، گفت: موتلفه اسلامی به آقای دکتر روحانی متذکر می شود که حرمت حریم مقدس امام هشتم را رعایت کند. احترام علمای بزرگ و نمایندگی محترم ولی فقیه را حفظ کند و اگر پاسخی را لازم می داند آن را با رعایت همه شئون و در حد ریاست جمهوری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح نماید و از وزیر فرهنگ و ارشاد بخواهد در پاسداری از فرهنگ ارزش‌های اسلام، پاسخگوی تهاجمات به موازین اخلاقی و ادب اسلامی باشد.

دولت و مجلس پاسخی به مردم در مورد حقوق‌های نجومی نداده‌اند

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با هیئت دولت که فرمودند نباید از قضیه حقوق‌های نجومی به آسانی عبور کرد، گفت: دولت و مجلس پاسخی به مردم در مورد حقوق‌های نجومی نداده‌اند و لازم است انتظار مردم را با تصمیم‌گیری‌های جدی و همه جانبه پاسخ بدهند.

حبیبی ادامه داد: مطالبه رهبری و مردم، ائمه جمعه و نخبگان، محاکمه، مجازات، رد وجوه و برکناری کسانی است که دریافت‌های غیرقانونی از بیت‌المال داشته‌اند. همچنین کسانی که دستورالعمل این پرداخت‌ها را صادر کردند باید تحت پیگرد قرار بگیرند اما متأسفانه نزدیک به ۴ ماه از این حادثه می‌گذرد هنوز دولت و مجلس حتی نام یک نفر که فرآیند رسیدگی به جرایم آنها در نهادهای نظارتی صورت گرفته است را به افکار عمومی معرفی نکرده‌اند.

وی تصریح کرد: اولین فیش حقوقی که در رسانه‌ها افشا شد دریافت ماهانه ۸۷ میلیون تومان توسط یک مدیر دولت در بیمه مرکزی بود. این تخلف در سال ۹۲ توسط حسابرس دیوان محاسبات رصد شده بود اما متأسفانه دادخواست آن از سوی دادستان دیوان مربوط به خرداد ۹۵ است! یعنی ۳ سال به این تخلف رسیدگی نشد تا صدای مردم و رسانه‌ها در مورد حقوق‌های نجومی درآمد. حالا که پس از سه سال رسیدگی کردند شنیدم حداکثر مجازاتی که مقرر کردند رد وجوه، توبیخ‌ کتبی و درج در پرونده است. آیا این مجازات با جرمی که صدای مردم را درآورده است واقعاً تناسب دارد؟ امیدوارم نمایندگان مجلس به وظایف نظارتی خود عمل کنند و پرونده حقوق‌های نجومی را در نهاد نظارتی دیوان محاسبات پیگیری نمایند.

کارآمدی بهترین تبلیغ دولت برای انتخابات است

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به بخش دیگری از سخنان رهبر انقلاب در دیدار با هیئت دولت بیان داشت: رهبر انقلاب هفت اولویت و سرفصل مهم جهت اقدام و عمل در چهارمین سال خدمت دولت یازدهم برشمردند. لازم است آقای رئیس جمهور واقعاً برای عملیاتی کردن این هفت اولویت همت ویژه به خرج دهند.

وی افزود: اقتصاد همچنان مسئله اول کشور است دولت باید براساس خطوط ترسیمی در اقتصاد مقاومتی راه برون رفت از رکود را پیدا کند تا بتواند پاسخ مشخصی برای حل مشکل بیکاری که مهمترین مسئله مردم است، پیدا کند.

حبیبی خاطر نشان کرد: دولت اگر بخواهد سرگرم مسائل انتخاباتی شود از وظایف اساسی خود دور می‌ماند. البته اگر بخواهد هم برای انتخابات کار کند راه روشن آن اقدام و عمل است که بهترین راه تبلیغ، کارآمدی دولت است.

اگر خبر ملاقات اخیر آقای روحانی صحیح باشد، جای تأسف دارد

وی با اشاره به پدیده نفوذ در دهه ۶۰ گفت: هدف پدیده نفوذ در دهه ۶۰ که منجر به شهادت ۷۲ تن از یاران امام در فاجعه انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی شد و نیز انفجار دفتر نخست وزیر که ما رئیس جمهور و نخست وزیر و شماری از مسئولان دلسوز را از دست دادیم، براندازی بود. اما امروز پدیده نفوذ پیچیده عمل می‌کند. هدفش اثرگذاری روی سیاست‌گذاری‌ها و تصمیم‌گیری‌ها و اخلال در منافع و مصالح ملی است. دولت باید خیلی هوشیار در این باره عمل کند.

حبیبی با اشاره به رهنمودهای رهبری در دیدار با ائمه جماعات تهران اظهار داشت: بحث فتنه سال ۸۸ و درک تهدیدهای امنیتی آن فوق‌العاده مهم است. ما باید با پررنگ کردن خطوط قرمز با دشمن جلوی فتنه‌های جدید را بگیریم. لذا اگر خبر ملاقات آقای روحانی با برخی از سران فتنه که این‌روزها برخی اصلاح‌طلبان آن را لو دادند صحیح باشد مورد تأسف است. آقای روحانی باید موضع شفافی در مورد فتنه ۸۸ و مرزبندی با آن داشته باشد و همان موضعی را که در سخنرانی ۲۳ تیر ۷۸ به صراحت اعلام کردند در مورد فتنه ۸۸ نیز به صراحت اعلام دادند.

اردوغان راهی نرود که مجبور شود دوباره عذرخواهی کند

حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد آخرین تحولات منطقه گفت: در سوریه هر وقت ارتش سوریه و هم‌پیمانان آنان در جبهه مقاومت پیشروی دارند، آمریکایی‌ها می‌گویند راه حل سوریه نظامی نیست باید از راه سیاسی مشکل را حل کرد هر وقت تروریست‌ها را تجهیز می‌کنند؟ آنها دست به کشتار می‌زنند ولی می‌گویند اسد باید برود!

وی افزود: الحمدالله وضعیت جبهه‌ها در سوریه و عراق و یمن به نفع مقاومت پیش می‌رود. اخیراً یمنی‌ها آسیب‌های جدی به آل سعود در مناطق نفتی و دیگر مناطق مرزی وارد آورده‌اند بطوری که آل‌سعود بمباران‌ها را بی‌هدف در یمن را ادامه می‌دهد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تجاوز ترکیه به سوریه را کاملاً به زیان سیاست‌های اردوغان دانست و اظهار داشت: به عنوان حزبی در یک کشور همسایه ترکیه عقیده داریم اردوغان نباید راه اشتباه گذشته را برود که مجبور شود دوباره عذرخواهی کند.

شهدای شهریور ۶۰ می‌توانند الگوی جامعی برای مسئولان باشند

وی در پایان با گرامیداشت یاد شهیدان باهنر، رجایی، لاجوردی، اندرزگو، گفت: همه ما کنار سفره شهیدان نشسته‌ایم، شهریور سال ۶۰ بهترین یاران امام(ره) برای استحکام مبانی نظام به خاک و خون افتادند تا این انقلاب و این سرزمین بماند و مردم سرافراز یک زندگی توأم با عزت و حیات طیبه داشته باشند.

حبیبی بیان داشت: هر کدام از شهدا الگوی ویژه‌ای برای ادامه دهندگان راهشان هستند. شهدای شهریور  یادگارهای پایداری از تدین، انقلابی بودن، شجاعت و مدیریت انقلابی از خود به جای گذاشتند که در همه مکان‌ها و همه زمان‌ها می‌توانند الگوی جامعی برای مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی باشند. روحشان شاد و راهشان پررهرو باد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: