کد خبر: ۶۷۹۶۷۱
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷
تعداد بازدید: ۳۵۴
آیت‌الله وحید خراسانی با ابلاغ سلام به رئیس‌جمهوری از تلاش‌های دولت قدردانی کرد آیت‌الله مکارم شیرازی: جامعه نیازمند تبیین و تشریح تلاش‌های دولت است آیت‌الله صافی گلپایگانی: آرامش موجود، مهم‌ترین دستاورد دولت است آیت‌الله سبحانی: مجموعه اقدام‌های دولت رضایتبخش و خوشحال کننده است آیت‌الله موسوی اردبیلی: باید شکرگزار خدمات دولت در حوزه‌های مختلف بود آیت‌الله شبیری زنجانی: وظیفه خود می‌دانم برای توفیق بیشتر دولت دعا کنم حجت‌الاسلام شهرستانی: امروز باید دولت، مرجعیت و مردم در کنار یکدیگر باشند.
نهاوندیان، با حضور در جلسه جامعه مدرسین، با رئیس و اعضای این جامعه دیدار و گفت‌وگو کرد.

 نهاوندیان روز گذشته از قم عازم مشهد شد و با مراجع و علمای ساکن در این شهر مذهبی نیز دیدار و گفت وگو کرد.آیت‌الله العظمی وحید خراسانی در دیدار رئیس دفتر رئیس جمهوری با ابلاغ سلام به دکتر روحانی و تقدیر از اقدامات و تلاش‌های انجام شده در سه سال گذشته، برای مسئولین و دولتمردان آرزوی توفیق خدمت بیشتر کرد. این مرجع عالیقدر تقلید افزود: اگر در تمام کارها رضایت خداوند و امام زمان(عج) در نظر باشد، شک نکنید که در تمام اقدامات موفق خواهید بود. آیت‌الله وحید خراسانی اظهار داشت: خدمت به مردم با نیت خیر و در راستای جلب رضایت اهل بیت(ع) به عنوان اصول اصلی دولت در تمامی برنامه‌ریزی‌ها  و اقدامات باید مدنظر باشد.

اگر مسئولین بیش از پیش رابطه خود را با خداوند و امام زمان(عج) تقویت کنند، حتماً در برابر همه مشکلات پیروز و موفق خواهند بود و هیچ مشکلی در برابر این دو کلمه تاب مقاومت نخواهد داشت.

محمد نهاوندیان، رئیس دفتر رئیس جمهوری در سفر به قم با آیات عظام موسوی اردبیلی، مکارم شیرازی، سبحانی، صافی گلپایگانی و نماینده آیت‌الله سیستانی دیدار و گفت‌وگو کرد. وی بعدازظهر جمعه  و مصادف با چهارمین روز هفته دولت به قم سفر کرد تا در دیدار با مراجع عظام تقلید ضمن ابلاغ سلام رئیس جمهوری، دستاوردهای دولت در عرصه‌های مختلف را تشریح کند. دیدارهایی که تا دیروز ادامه یافت. علمای ارشد قم در این ملاقات، ضمن قدردانی از اقدام‌های دولت در عرصه‌های مختلف، توصیه‌هایی را توشه راه دولت در ماه‌های باقیمانده کردند.

 آیت‌الله مکارم شیرازی: در پرداخت یارانه تجدید نظر شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در این دیدار با ابلاغ سلام به رئیس‌ جمهوری و قدردانی از تلاش‌های انجام شده توسط دولت در سه سال گذشته تأکید کرد: جامعه نیازمند تبیین و تشریح تلاش‌ها و فعالیت‌های دولت است و حتماً باید با به‌کارگیری شیوه‌های مؤثر این دستاوردها برای مردم تبیین شوند. اگر اقدام‌های دولت با سبک منظم و ادبیات روشن بیان شود، آثار بیشتری در افکار عمومی خواهد داشت، البته این مسأله به معنای نفی کلی مشکلات نیست. وی،  قاچاق، سود بانکی و پرداخت یارانه‌ها را سه معضل اصلی حوزه اقتصاد برشمرد و گفت: این معضلات، آسیب‌های جدی برای اقتصاد کشور هستند که اگر حل شوند، قطعاً اقتصاد وضعیت بهتری خواهد داشت.

پشت پرده قاچاق‌ها افشا شود

این مرجع عالیقدر ادامه داد:  باید ریشه‌ها و منشأ اصلی قاچاق مورد شناسایی قرار بگیرد و برای افکار عمومی گفته شود که چه کسانی و گروه‌هایی این معضل را برای اقتصاد کشور به وجود آورده‌اند و برای مردم افشا شود که چه کسانی از این وضعیت منفعت می‌برند. آیت‌الله مکارم شیرازی همچنین با برشمردن سودهایی که در بانک‌ها پرداخت می‌شود، از آن به عنوان معضل جدی اقتصاد کشور نام برد و تصریح کرد: سیاست‌ بانک مرکزی و مصوبات آن باید از سوی همه بانک‌ها تبعیت شود و ضمانت اجرایی برای آن وجود داشته باشد ولی متأسفانه هنوز عملی نشده است. وی اضافه کرد: سیاست غلط سال‌های گذشته در تبلیغات افسار گسیخته‌ای که در مورد پرداخت سود و گره زدن  اقتصاد کشور به فعالیت‌های بانکی به وجود آمد، باعث ایجاد مشکل اقتصاد کشور شده است لذا باید سود عقود شرعیه در بانک‌ها به شکل منطقی و به شیوه‌ای که بانک مرکزی تصویب می‌کند، از سوی همه بانک‌ها تبعیت شود. آیت‌الله مکارم شیرازی به پرداخت غلط یارانه‌ها به همه مردم در سال‌های گذشته اشاره و تأکید کرد: این برنامه اقتصادی از ابتدا غلط اجرا شد و این موضوع یکی از بزرگ‌ترین مشکلات را ایجاد کرده است که حتی می‌تواند معضلات اجتماعی و فرهنگی هم به دنبال داشته باشد. وی ادامه داد: باید تجدید نظر جدی در این موضوع صورت بگیرد و ادامه این سیاست غلط، اصلاً منطقی و به نفع کشور نیست. آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به تأثیراتی که گسترش شبکه‌های مجازی بر فرهنگ و اعتقادات مردم دارد، ادامه داد: امروز تنها با سیاست‌های انقباضی و فیلتر کردن شبکه‌های مجازی نمی‌توان مانع آسیب‌های این فضا شد و چنین سیاست‌هایی امروز دیگر کارایی ندارد و باید اقدام‌های اثباتی و ایجابی انجام داد و راهکار آن راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات و ساخت نرم‌افزارهای داخلی و بومی است و ما گروهی را مأمور کرده‌ایم که این کار را دنبال و کمک به حل این مشکل کنند.

نهاوندیان هم در این دیدار با ابلاغ سلام رئیس جمهوری، به اهتمام ویژه دولت برای حل و فصل بنیادین مشکلات مردم و کشور اشاره کرد و اظهار داشت: دولت یازدهم براساس ارزیابی‌های انجام داده، اصلاح مناسبات خارجی و رفع تحریم‌ها و نیز ایجاد آرامش در اقتصاد و فضای داخلی کشور را به عنوان دو اولویت اساسی در دستور فعالیت‌های خود قرار داد و به فضل الهی در سه سال گذشته توفیقات و پیروزی‌های بزرگی در این حوزه‌ها حاصل شده است. وی خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید بر این باور است که رفع مشکلات اقتصادی مردم و جامعه می‌تواند مسیر فعالیت اجتماعی و فرهنگی را مهیاتر کند لذا با برنامه‌ریزی مناسب و با جدیت در این مسیر حرکت می‌کند. نهاوندیان بعد از این دیدار در دفتر آیت‌الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی حضور یافت و با این مرجع تقلید دیدار کرد.

آیت‌الله سبحانی: مجموعه اقدام‌های دولت رضایتبخش و خوشحال کننده است

آیت‌الله العظمی سبحانی نیز در ملاقات با رئیس دفتر رئیس جمهوری، با قدردانی و تشکر از تلاش‌های دولت یازدهم، اظهار داشت: مجموعه اقدام‌هایی که دولت برای خدمت به مردم و جامعه در حوزه‌های مختلف انجام می‌دهد، رضایتبخش و خوشحال‌کننده است.  این مرجع عالیقدر با ابلاغ سلام به رئیس‌ جمهوری و سایر مسئولان دولت، بر ضرورت توجه به سه معضل باقیمانده از سال‌های گذشته و نهادینه شده در جامعه، یعنی ازدواج جوانان، کاهش جمعیت و وضعیت حجاب در جامعه  تأکید کرد.

آیت‌الله سبحانی همچنین با اشاره به وضعیت حجاب در جامعه تأکید کرد: حفظ حجاب به عنوان یکی از ارکان اصلی جامعه دینی باید مورد توجه قرار بگیرد و همه مسئولان، ‌علما، نخبگان، نویسندگان و رسانه‌ها، لازم است با یک عنایت جمعی به این موضوع بپردازند. معضل حجاب باید با نگاه فرهنگی و اقناع در جامعه مورد توجه قرار بگیرد و مادامی که همه دستگاه‌ها، گروه‌ها و آحاد جامعه به شکل منسجم و دقیق عمل نکنند به مقصود نهایی و مطلوب نخواهیم رسید.رئیس دفتر رئیس‌ جمهوری نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی جامع از دستاوردهای دولت تدبیر و امید در سه سال گذشته، گفت: بزرگ‌ترین دستاورد دولت تدبیر و امید که مورد تأیید بزرگان نظام و کشور نیز قرار گرفته، ایجاد آرامش و ثبات در حوزه اقتصاد بوده که از این رهگذر، بستر فعالیت اقتصادی در کشور به نحو مناسبی سامان یافته و امروز بخش خصوصی به دور از التهاب و اضطراب‌های گذشته می‌تواند فعالیت اقتصادی داشته باشد. وی با برشمردن شرایط دشوار کشور در سال‌های پیش از آغاز فعالیت دولت یازدهم، افزود: دولت تلاش داشته تا شرایط تورمی، بیکاری و رکود را که در سال‌های گذشته رشد اقتصادی را به منفی 6.8 رسانده بود با مقاوم‌سازی اقتصاد و پیگیری و اجرایی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با کمترین اتکا به منابع درآمد نفت، به مثبت 5 درصد در سال جاری برساند. نهاوندیان با اشاره به شرایط اقتصادی کشور بعد از رفع تحریم‌ها و اجرایی شدن برجام، گفت: دولت با حفظ استقلال، مبانی و اصول انقلابی نظام و از رهاورد تعامل سازنده با کشورهای دیگر، موفق شده شرایط بین‌المللی را به نفع اهداف و مطالبات نظام و کشور نزدیک کند.

 آیت‌الله صافی گلپایگانی: آرامش موجود، مهم‌ترین دستاورد دولت است

آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی نیز در دیدار رئیس دفتر رئیس جمهوری، با قدردانی و تمجید از تلاش‌های دولت و مسئولان تصریح کرد: دولت در مسیری که تاکنون پیموده موفقیت‌های زیادی به دست آورده است.  این مرجع عالیقدر عالم تشیع با ابلاغ سلام به رئیس جمهوری و آرزو و دعای خیر برای توفیق مسئولان دولت، گفت: من از فعالیت‌های دولت آگاهم و برای رئیس جمهوری و مسئولان دعا می‌کنم و باید باور داشت که وقتی قصد و نیت خیر و خدمت به خدا و مردم در نظر باشد،  قطعاً موفقیت، قرین راه خواهد بود. آیت‌الله صافی گلپایگانی با اشاره به آرامش موجود در جامعه افزود: تعادل در رفتار دولت و تعامل بین قوا و آرامشی که در اثر رفتار دولت در جامعه به وجود آمده، کاملاً مشهود و عیان است و این موضوع از جمله دستاوردهای مهم دولت است. وی با اشاره به مشکلاتی که دولت میراثدار آن بوده، گفتند: مطمئنم که مردم می‌دانند و درک می‌کنند که دولت با چه مشکلاتی مواجه بوده و هست و دولت در مسیری که تا اینجا پیموده، موفقیت‌های زیادی به دست آورده است. آیت‌الله صافی گلپایگانی با اشاره به گزارش رئیس دفتر رئیس جمهوری از دستاوردهای دولت یازدهم  اظهار داشت: حق این مردم و کشور، پیشرفت و ارتقای روزافزون است و امروز می‌توانیم ببینیم که اگر افراد عاقل و متدین و متخصص، امور را در دست داشته باشند، موفقیت و پیشرفت دور از دسترس نخواهد بود. این مرجع عالیقدر تشیع با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی در کشور،  افزود: نیازهای فرهنگی جامعه به گونه‌ای است که باید برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌های بیشتری انجام بگیرد.

آیت‌الله موسوی اردبیلی: دولت یازدهم دولت خوب و کارآمدی است

آیت‌الله العظمی موسوی اردبیلی نیز در دیدار رئیس دفتر رئیس جمهوری با بیان اینکه «انصافاً دولت یازدهم، دولت خوب و فعالی است و زحمات زیادی می‌کشد»، گفت: دعای خیر مردم، بهترین پشتیبان این دولت خواهد بود. این مرجع عالیقدر تقلید پس از شنیدن گزارش جامع عملکرد سه ساله دولت تدبیر و امید، تصریح کرد: فعالیت‌ها و اقدامات دولت قابل تقدیر است و باید شکرگزار خدمات دولت در حوزه‌های مختلف بود. وی ضمن دعای خیر برای موفقیت رئیس جمهوری و مجموعه دولت، تصریح کرد: دولت یازدهم دولت خوب و کارآمدی است و احتیاج به دلگرمی و پشتیبانی دارد تا اگر ضعف‌هایی هم هست، با برنامه‌ریزی دقیق و فعالیت و تلاش بیشتر رفع گردد. آیت‌الله موسوی اردبیلی، اداره کشور و کار اجرایی را بسیار سخت و دشوار دانست  و در عین حال گفت که دولت در برابر مشکلاتی که هر روز ممکن است بروز کند،  باید صبور و بردبار باشد. وی همچنین با بیان اینکه مردم باید آرام آرام آثار فعالیت‌های دولت را در زندگی خود حس کنند،  توصیه کرد که اقدامات دولت در همه حوزه‌ها، به طور ملموس برای مردم تبیین و تشریح شود.

 آیت‌الله شبیری زنجانی: برای توفیق بیشتر دولت دعا می‌کنم

آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی نیز در دیدار رئیس دفتر رئیس جمهوری با ابلاغ سلام به دکتر روحانی، از زحمات و تلاش‌های دولت قدردانی کرده و گفت: زحماتی که دولتمردان در مسیر خدمت به مردم و پیشرفت کشور متحمل می شوند، نزد خداوند متعال محفوظ است و آرزوی قبولی خدمات دولت در پیشگاه خداوند متعال را دارم.  این مرجع عالیقدر تقلید با بیان اینکه اگر خداوند در تصمیمات و اقدامات در نظر گرفته شود، حاصل تلاش‌ها مورد تأیید الهی خواهد بود، اظهار داشت: برای همه دولتمردان آرزوی توفیق در خدمت به کشور و مردم و اسلام را دارم و وظیفه خودم می‌دانم برای توفیق بیشتر دولت دعا کنم. تلاش و مجاهدت مسئولین و دولتمردان با قصد و نیت خیر، عنایت و کمک خداوند و حل و فصل مشکلات را به دنبال خواهد داشت. آیت‌الله شبیری زنجانی تصریح کرد: ابعاد مادی و معنوی زندگی مردم باید در کنار هم دیده شوند و نباید هیچ کدام در سایه دیگری قرار گیرد. اقتصاد نباید هدف باشد اما عدم اهتمام به آن به هدف اصلی که بعد معنوی زندگی مردم است هم لطمه خواهد زد. وی خواستار بهترین عنایات و توجهات اولیای الهی به جمهوری اسلامی ایران به عنوان مرکز تشیع در جهان شدند.

حجت‌الاسلام شهرستانی: دولت در کنار علما، حوزه‌های علمیه و مرجعیت است

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در ادامه سفر به قم با حجت‌الاسلام شهرستانی نماینده آیت‌الله العظمی سیستانی در قم دیدار و گفت‌وگو کرد. نهاوندیان در این دیدار با اشاره به برخی دستاوردهای دولت و اقدام‌هایی که به منظور ایجاد زمینه و بستر مناسب برای فعالیت‌های دینی و فرهنگی انجام شده، اظهار داشت: امروز با توجه به فرصتی که در دنیا فراهم آمده است و شناختی که جهانیان در رابطه با سلفی‌ها و افراطیون و تفاوت آن با اسلام حقیقی پیدا کرده‌اند، باید از این فرصت در جهت معرفی هر چه بهتر اسلام و تشیع استفاده کرد و در این راستا دولت در کنار علما، حوزه‌های علمیه و مرجعیت قرار دارد. نهاوندیان با اشاره به پذیرش طرح ویو (WAVE) که به پیشنهاد رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل با اجماع به تصویب رسیده است، گفت: این موضوع جلوه‌ای دیگر از دیپلماسی فعال ایران در دولت یازدهم بود و ایران را به عنوان کشوری با حکومت دینی در خط مقدم مقابله با خشونت و تروریسم معرفی کرد. حجت‌الاسلام شهرستانی نیز در این دیدار با قدردانی و تشکر از تلاش‌های دولت، لزوم حفظ انسجام و وحدت جامعه را مورد تأکید قرار داد و گفت: امروز باید دولت، مرجعیت و مردم در کنار یکدیگر و در مسیر واحد حرکت کنند و در مقابل مشکلات و معضلات به صورت یکپارچه و متحد اقدام‌های مؤثری را انجام دهند.

حضور نهاوندیان در جلسه جامعه مدرسین

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری همچنین در جلسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به ریاست آیت‌الله یزدی حضور یافت و ضمن ارائه گزارشی از اقدام‌های دولت تدبیر و امید، با رئیس و اعضای این جامعه دیدار و گفت‌وگو کرد. وی در دیدار رئیس و اعضای دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، مهم‌ترین دستاوردها و اقدام‌های دولت یازدهم در سه سال گذشته را در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی تشریح کرد. در این جلسه آیت‌الله یزدی و اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با قدردانی از تلاش‌های دولت و موفقیت‌های به دست آمده، دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود را در خصوص موضوع‌های مختلف مطرح کردند.

منبع: ایران
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: