کد خبر: ۶۷۹۵۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۸
تعداد بازدید: ۷۸۲
در نمایشگاه خودروی توکیو 2015 مزدا از کانسپتی بنام RX-Vision رونمایی کرد. RX ویژن کوپهٔ اسپرتی مجهز به موتور وانکل بود و مزدا اعلام نمود که این خودرو پیش‌نمایشی از مدل تولیدی و جدید RX-9 خواهد بود.
به گزارش خبرداغ به نقل از وب سایت پدال - امیر دهقان: مزدا تنها خودروسازی است که همچنان به استفاده از پیشرانه‌های وانکل یا روتاری وفادار مانده و از آن‌ها در خودروهای تولیدی سری RX خود استفاده می‌کند؛ اما پس از توقف تولید مدل RX-8 در سال 2012 به‌عنوان تنها خودروی تولیدی دنیا با موتور وانکل، گویی دوران این موتورها به پایان رسید چراکه مزدا نیز قصد استفادهٔ مجدد از آن‌ها را نداشت؛ اما در نمایشگاه خودروی توکیو 2015 همه‌چیز تغییر کرد چراکه مزدا در این نمایشگاه از کانسپتی بنام RX-Vision رونمایی کرد. RX ویژن کوپهٔ اسپرتی مجهز به موتور وانکل بود و مزدا اعلام نمود که این خودرو پیش‌نمایشی از مدل تولیدی و جدید RX-9 خواهد بود.

 مزدا RX-9 سال 2020 به تولید خواهد رسید

حال گویا انتظار طولانی‌مدت جهت تولید خودرویی اسپرت با موتور وانکل در حال پایان است چراکه گزارشی منتشرشده مبنی بر اینکه پس از مدت‌ها انتظار جهت تولید مزدا RX-9، سرانجام هیئت‌مدیرهٔ مزدا تولید این خودرو را برای سال 2020 تأیید کرده‌اند. با توجه به این گزارش، اولین پروتوتایپ RX-9 در نمایشگاه توکیو سال آینده معرفی‌شده و نسخهٔ تولیدی نیز در سال 2019 رونمایی خواهد شد. پس‌ازاین درنهایت در سال 2020 همزمان با جشن صدسالگی مزدا تولید انبوه RX-9 نیز آغاز خواهد شد.

 مزدا RX-9 سال 2020 به تولید خواهد رسید

امیدواریم طراحی و ویژگی‌های RX-9 که جایگزین و ادامه‌دهندهٔ راه مدل‌های RX-7 و RX-8 است مشابه کانسپت RX ویژن باشد و مزدا تغییرات زیادی در آن اعمال نکند چراکه RX ویژن از طراحی بسیار زیبا و فوق‌العاده‌ای برخوردار است. بااین‌حال احتمالاً طراحی RX-9 نسبت به کانسپت RX ویژن کمی تعدیل‌شده و کمتر از آن رادیکال خواهد بود اما سبک سنتی دماغهٔ کشیده و عقب کوتاه RX-9 مشابه RX ویژن خواهد بود. البته طول دماغهٔ آن کوتاه‌تر می‌شود. طراحی قسمت جلویی RX-9 به‌احتمال‌زیاد شبیه به دیگر محصولات جدید مزدا بوده و جهت تطابق با قوانین حفاظت از عابر پیاده، خط کاپوت بلندی خواهد داشت.

 مزدا RX-9 سال 2020 به تولید خواهد رسید

 مزدا RX-9 سال 2020 به تولید خواهد رسید

در RX-9 همانند نسخهٔ کانسپت، از نسل جدید موتورهای وانکل مجهز به تکنولوژی اسکای‌اکتیو مزدا استفاده خواهد شد. تصور می‌شود در نسخهٔ تولیدی از یک پیشرانهٔ وانکل 1.6 لیتری با دو روتور استفاده شود که هر روتور 800 سی‌سی حجم داشته و با استفاده از توربوشارژر مجموعاً 400 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این قدرت برای استفاده در خودرویی با وزن 1300 کیلوگرم کاملاً کافی است؛ بنابراین به‌احتمال فراوان مزدا RX-9 عملکردی مناسب و توزیع وزن و هندلینگ خوبی خواهد داشت.

 مزدا RX-9 سال 2020 به تولید خواهد رسید

 مزدا RX-9 سال 2020 به تولید خواهد رسید
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: