کد خبر: ۶۷۹۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۲
تعداد بازدید: ۹۲۶
فیلم مستند «صفر تا سکو» به کارگردانی سحر مصیبی و تهیه‌کنندگی طهورا ابوالقاسمی و مهتاب کرامتی، در دهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت شرکت خواهد کرد.
به گزارش خبرداغ به نقل از وب‌سایت فیلم نت نیوز: فیلم مستند «صفر تا سکو» به کارگردانی سحر مصیبی و تهیه‌کنندگی طهورا ابوالقاسمی و مهتاب کرامتی، در دهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت شرکت خواهد کرد.

مهتاب کرامتی تهیه‌کننده فیلم مستند شد
سحر مصیبی طی گفتگویی درباره‌ی موضوع فیلم مستند «صفر تا سکو» گفت: این مستند زندگی سه خواهر ورزشکار (شهربانو، سهیلا و الهه منصوریان) را روایت می‌کند که در رشته رزمی «ووشو» قهرمان آسیا و جهان شده‌اند. شهربانو منصوریان قهرمان پنج دوره مسابقات جهانی، الهه منصوریان فاتح سه دوره رقابت‌های جهانی و سهیلا منصوریان هم دارای مدال طلای بازی‌های آسیایی است.

وی افزود: متاسفانه ورزش ووشو در المپیک به رقابت گذاشته نمی‌شود و در حال حاضر این سه خواهر مشغول تمرین برای مسابقات آسیایی تایوان هستند.

مصیبی پیرامون نحوه آشنایی خود با این افراد خاطرنشان کرد: سه سال پیش که مسابقات بدلکاران حرفه‌ای را برگزار می‌کردیم، با الهه منصوریان آشنا شدم که با این پروژه همکاری داشت. آن ‎زمان تازه با مدال طلا از مسابقات جهانی ووشو مالزی بازگشته بود، اما به شدت از ناحیه صورت آسیب دیده بود. بعد از آن یک فیلم کوتاه اکشن را کارگردانی کردم که شهربانو و الهه در آن بازی کردند. رفته رفته با شرایط زندگی آنها آشنا شدم و تصمیم گرفتم مستندی از فراز و نشیب زندگی‌شان تولید کنم.

وی تصریح کرد: از دو سال پیش مراحل پژوهش این مستند را آغاز کردم و از اردیبهشت سال گذشته هم تصویربرداری آن شروع شد که تا نیمه مرداد 95 ادامه داشت؛ ضمن اینکه تدوین کار نیز همزمان توسط همیلا موید صورت می‌گرفت.

مصیبی به مراحل دشوار تصویربرداری این مستند اشاره‎ای کرد و افزود: «ووشو» ترکیبی از بوکس، کاراته و تکواندو  است. تصویربرداری کار توسط رضا عبیات انجام شده که با توجه به تسلط و شناخت ایشان از تصویر در سینمای مستند، توانستیم کلیه اتفاقات به خصوص در زمان مسابقات را با سه دوربین ثبت کنیم و هیچ پلانی هم بازسازی نشد.

این فیلمساز تصریح کرد: در حال حاضر این مستند در مرحله نهایی تدوین و صداگذاری قرار دارد و برای اولین نمایش عمومی به دبیرخانه دهمین دوره جشنواره «سینماحقیقت» ارائه خواهد شد.

مصیبی در پایان، ضمن تشکر از همکاری دکتر علی‎نژاد و خانم نظری (رئیس و نایب‌رئیس فدراسیون ووشو) و قدردانی از حمایت و زحمات مهتاب کرامتی و طهورا ابوالقاسمی به عنوان تهیه‌کنندگان این اثر افزود: آشنایی ما به یک دوستی 15 ساله بر‌می‌گردد. سال‌هاست با هم کار می‌کنیم و در حقیقت انگیزه ساخت این فیلم را خانم ابوالقاسمی در من ایجاد کرد. البته مشکلات زیادی بر سر تولید بود؛ یکی بحث هزینه‌ها که تولید این مستند بیش از یک سال زمان برد و دیگر اینکه علی‌رغم تلاش‌های زیاد، متاسفانه بجز حمایت تهیه‌کننده‌های فیلم نتوانستیم سرمایه‌گذار جذب کنیم، زیرا افراد با سینمای مستند ناشناخته‌اند و توجیه اقتصادی برای آنها ندارد.

گفتنی است که عوامل تولید مستند «صفر تا سکو» عبارتند از: پژوهشگر و کارگردان: سحر مصیبی/ مدیر تصویربرداری: رضا عبیات/ صدابردار: علی علوی/ تدوینگر: همیلا موید/ صداگذار: رامین ابوالصدق/ مدیر تولید: سمیرا علائی/ عکاس: مریم مجد/ تهیه‌کنندگان: طهورا ابوالقاسمی و مهتاب کرامتی

«صفر تا سکو» اولین فیلم مستند بلند «سحر مصیبی» است. وی بعنوان دستیار کارگردان و برنامه‌ریز، با کارگردان‎هایی نظیر احمدرضا معتمدی، مانی حقیقی، بهروز شعیبی، نگار آذربایجانی، سیاوش اسعدی و مونا زندی همکاری داشته و دو فیلم کوتاه «این بازی نیست» و «ایستگاه متروک» را نیز در کارنامه فیلمسازی خود به ثبت رسانده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: