کد خبر: ۶۷۹۰۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۱
تعداد بازدید: ۱۴۹۳

معاون سابق نظارت بانک مرکزی گزارشی از آخرین وضعیت تسویه و تعیین تکلیف سپرده‌های موسسه منحله میزان اعلام کرد و گفت که بدهی پدیده شاندیز به این موسسه تا ۱۰۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته، ولی توان پرداخت آن را ندارد، از این رو کاملا غیرنقدی تسویه خواهد شد. به گزارش «ایسنا» در حدود ۹ ماه از واگذاری موسسه منحل شده میزان به بانک صادرات و تعیین تکلیف مرحله‌ای سپرده‌گذاران این موسسه، از اول شهریورماه پرداختی‌ها تا سقف ۵۰ میلیون تومان سپرده از سوی بانک عامل آغاز شد.

 آخرین اخباری که حمید تهرانفر، قائم‌مقام بانک صادرات به «ایسنا» اعلام کرده حاکی از آن است که در پایان پرداخت‌های تا سقف ۵۰ میلیونی تا ۹۶ درصد سپرده‌گذاران میزان تعیین تکلیف خواهند شد. در عین حال که تعداد باقی‌مانده نیز در ادامه مورد رسیدگی قرار می‌گیرند و مشکلی در این رابطه وجود ندارد و موضوع با هماهنگی با هیات تصفیه و مقامات استانی در حال انجام است. قائم‌مقام بانک صادرات، درباره روال تسویه تسهیلات دریافتی از موسسه میزان نیز عنوان کرد که در ابتدا با منحل شدن این موسسه وصول مطالبات تا حدی با مشکل مواجه بود، اما در ادامه که به بانک صادرات واگذار شد با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته اکنون جریان وصول اقساط در روال مناسبی قرارگرفته و پرداخت می‌شود.

تهرانفر در این زمینه به بدهی ۸۰۰ میلیارد تومانی پدیده شاندیز که از بزرگ‌ترین بدهکاران به میزان بوده و موجبات کمبود نقدینگی برای تسویه اموال سپرده‌گذاران را فراهم آورده بود اشاره کرد و توضیحاتی داد. وی گفت که پدیده شاندیز اکنون با مشکلات زیادی مواجه است و با توجه به اینکه بخش زیادی از منابع را به ملک تبدیل کرده و در شرایط فعلی امکان فروش تمام املاک در بازار مسکن و املاک وجود دارد، توان فروش بسیار پایین بوده و پدیده نمی‌تواند بدهی خود را به طور نقد پرداخت کند.

قائم‌مقام بانک صادرات همچنین گفت: در حال حاضر میزان بدهی پدیده شاندیز به بانک صادرات با نهایی شدن بررسی‌ها به ۱۰۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته، اما پدیده نمی‌تواند آن را نقدی پرداخت کند، از این‌رو در ازای ملک تسویه خواهد شد. تهرانفر همچنین درباره‌ تامین مالی برای تعیین تکلیف سپرده‌های میزان، با اشاره به حجم حدود ۳۳۰۰ میلیاردی سپرده‌های مردم نزد موسسه میزان در زمان فروپاشی، اعلام کرد که با تسویه بخشی از این سپرده‌ها، هنگامی که موسسه به بانک صادرات واگذار شد، این رقم حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان بوده است. وی ادامه داد: به هر حال این موسسه دارایی‌هایی هم داشته که به فروش رفته، اما آنقدر نبود که بتواند کفاف بدهی‌های خود را بدهد، از سوی دیگر با توجه به شرایطی که در بازار املاک وجود دارد، تمام دارایی‌های غیرنقدی اعم از ملک و ساختمان‌های این موسسه امکان فروش نداشته است.

قائم‌مقام بانک صادرات، ادامه داد: بر این اساس در حال حاضر بخشی از بدهی‌ها و سپرده‌های میزان با استفاده از منابع بانک صادرات پرداخت می‌شود که چندان هم به نفع نقدینگی آن نیست، اما در ادامه با فروش املاک و سایر دارایی‌هایی این موسسه جایگزین خواهد شد. معاون سابق نظارت بانک مرکزی در رابطه با وضعیت مدیران و مسوولان موسسه میزان در جریان مسائل پیش آمده نیز، عنوان کرد که این موضوع در حیطه دادستانی و قضایی بوده و در مورد آن تصمیم‌گیری می‌کنند که در حال رسیدگی است. تهرانفر در مورد اینکه آیا تاکنون موضوع اختلاس از سوی مدیران موسسه میزان مطرح شده گفت که در این باره هنوز موضوعی اعلام نشده، اما بعید به نظر می‌رسد که مشکلات میزان از اختلاس شروع شده باشد، بلکه بیشتر به نبود تجربه مدیریتی در این موسسه برمی‌گردد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
سپرده گذار میزان دادگستری خراسان
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
0
0
این رجز خوانی ها مسولین استنانی وکشوری برای سپرده گذاران میزان دادگستری خراسان که 21 ماه است به سپرده شون نرسیدند پول نمی شود .ما اسامی تمام دانه درشت هاروکه بعداز انحلال میزان با حکم دادستانی پولاشونو از میزان گرفتند در اختیار داریم وشبانه به سراغ اونها می رویم تا ثابت کنیم که جمهوری اسلامی بابی بنام پارتی بازی ندارد .حق گرفتنی است نه دادنی .دولت از صبوری سپرده گذاران میزان دادگستری خراسان ضمن سوئاستفاده .حق الناس را بشدت پایمال کرده ومی کند.
سپرده گذار میزان
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
0
0
اقایان دست اندر کار تسویه میزان دادگستری خراسان اگه تمام تلاشتون رو برای سپرده گذاران می گذارید خدا وند باتون اجر بده اما اگر موضوع را با اکراه وباری بهر جهت به پیش می برید خدواند پدر ومادرتونو به عذایتون بنشونه.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
0
0
آقای تهرانفر دلیل بدترین نوع برخورد با موسسه میزان را فهمیدیم
شما اول ته دل مردم را خالی کردید بعدش سپرده میزان نزد بانک مرکزی را ندادید تا شلوغ بشه بعدش اموالشو دادید بانک صادرات الان هم خودت شدی قایم مقام بانک صادرات
تدبیر تدبیر که میگفتین همین بود بابا دمتون گرم چقدر عالی برنامه ریزی کرده بودین مردم بدبخت سرکار شما در حال هاپولی قانونی

لطفاااااااااااا نترسید و پخش کنید
سپرده گذار میزان دادگستری خراسان
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۴
0
0
درود بیکران بر مدیر مسول وخبرنگاران مخلص خبرداغ .انصافا شما می توانید برای مردم احقاق کنید دمتون خدایارویاورتان باد .شما اگر نبودید مسولین اصلا مامردم را عددی حساب نمی کردند .شما برای ماسپرده گذاران میزان دادگستری از جان مایه گذاشته ومی گذارید ما می دانیم که توسط دولتی ها مرتبا تهدید می شوید .فقط این جمله تیتر کنید که ما فقط جان سیف ریس فرمایشی بانک مرکزی را می خواهیم نه سپرده مان را .21 ماه سیف مارا محاصره پولی کرده باید بهمین میزان او نزد ما باشد تا ببیند بر زن وبچه ما چه می گذرد .اور می سپارم به پسر 30 ساله ام که 21 ماه است می خواهد عروسش را به خانه ببرد اما میزان سپرده پدرش را نمی دهد.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: