کد خبر: ۶۷۹۰۲۹
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۶
تعداد بازدید: ۱۰۷۸
'نادیا مراد' یک دختر 21 ساله ایزدی بازمانده از حمله گروه تروریستی داعش به روستای 'کوچو' در عراق، خواستار ارجاع پرونده جنایات داعش توسط شورای امنیت سازمان ملل به دادگاه جنایی بین المللی و پیگرد قانونی تروریست ها شد.
به گزارش خبرداغ و به نقل از ایرنا، این دختر ایزدی که به عنوان برده در دست داعشی ها چرخیده است سال گذشته طی سخنانی در جلسه شورای امنیت سازمان ملل در باره برده داری داعش و ظلم و ستم آنان به زنان و کودکان، اعضای این شورا را به گریه انداخت.
وی قرار است امروز سه شنبه با 'مالکوم ترنبول' نخست وزیر و 'جولی بیشاپ' وزیر امور خارجه استرالیا صحبت کند و گفت که قصد دارد از آنها بپرسد به اقدام علیه داعش به اتهام حمله به ایزدی ها و نسل کشی دست می زنند.
همه مردان روستای 'نادیا مراد' قتل عام شدند از جمله 6 برادر و مادرش، و تمام زنان و کودکان به بردگی گرفته شدند.
نادیا، خریداری و چندین بار به عنوان برده جنسی توسط گروه تروریستی داعش به فروش رسید.
به نوشته روز سه شنبه تارنمای 'ای.بی.سی'، نادیا مراد، گفت: در نخستین روز حمله به روستا در سال 2014 میلادی بیش از چهار هزار نفر کشته شده و بیش از 6 هزار زن و کودک به بردگی گرفته شدند.
وی گفت: بسیار سخت است که از احساسم و رنج هایم در دورانی که برده بودم به شما بگوییم. اینکه چگونه آنها ما را می فروختند، مورد تجاوز قرار می دادند و یا چگونه ما را مورد آزار جسمی قرار می دادند.
وی معتقد است: این تنها در مورد من نیست، در مورد کل جامعه انجام شد. این یک پویشی برای از بین بردن ایزدی ها از سطح زمین بود.
نادیا مراد با اشاره به اینکه در دیدار با ترنبول و بیشاپ پیامی را ارائه می کند که طی 7 ماه به تمام رهبران جهان داده است، گفت: من به آنها می گویم نسل کشی ایزدی ها را به رسمیت بشناسند.
وی تاکید کرد در دو سال گذشته پس از حمله به روستایش در عراق توسط داعش هیچ اقدام جدی از سوی رهبران جهان برای مقابله با مشکل داعش انجام نشده است و از این روش انتقاد کرد.
وی گفت: جهانیان باید در مرحله نخست منبع مالی تروریسم را قطع کنند و مبارزه به لحاظ ایدئولوژیک نیز انجام شود و تنها این مقابله نباید نظامی باشد. در غیر این صورت این یک سازمان بسیار خطرناک برای جهان و بشریت خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: