کد خبر: ۶۷۸۴۹۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶
تعداد بازدید: ۸۶۵
تکواندو ایران در حسرت فینال / شاگردان مهماندوست یک طلا و یک برنز؛
سرمربی ایرانی تیم ملی تکواندوی آذربایجان برای این کشور دو مدال گرفت؛ یکی برنز و دیگری مدال خوشرنگ طلا.
یک ایرانی دو مدال خوشرنگ را از چنگ کشورمان درآورد!به گزارش خبرداغ به نقل از جام نیـوز، در حالی که تکواندوکاران ما غیر از برنز باارزش کیمیا علیزاده هیچ مدالی در ریو نیاوردند و هر 3 تکواندوکار ما حذف شدند (فرزان عاشورزاده یک مسابقه داد و باخت، مهدی خدابخشی بعد از پیروزی مقابل یک وایلد کارتی به میلاد بیگی باخت و سجاد مردانی هم بعد از حذف پرچمدار تونگا، مغلوب ورزشکار ساحل عاجی بریتانیا شد) رضا مهماندوست که در این دوره سرمربی تیم ملی تکواندوی آذربایجان بود، کشوری که در تکواندوی دنیا قدرت درجه سوم محسوب می شود را به دو مدال با ارزش طلا و برنز المپیک رساند.
 
در تیم آذربایجان، میلاد بیگی ایرانی یک برنز المپیک گرفت و حالا هم رادیک عیسی اف به مدال طلای تکواندوی وزن 80+ کیلوگرم المپیک دست یافت. همان وزنی که سجاد مردانی از کشورمان در آن حذف شد.
 
میلاد بیگی مقابل خدابخشی ما پیروز شد و لقب خائن و سردوشی مزدور را از فدراسیون تکواندو ایران گرفت ولی بی توجه به این القاب، بعد از یک شکست، با هدایت مهماندوست خودش را جمع و جور کرد و به مدال برنز رسید.
 
رادیک عیسی اف هم تکواندو کار برنده سجاد مردانی را برد و به مدال طلا دست یافت. سجاد در یک چهارم نهایی به تکواندوکار ساحل عاجی که زیر پرچم بریتانیا مبارزه می کند، باخت اما شاگرد آذربایجانی رضا مهماندوست در یک چهارم کره جنوبی را برد و در نیمه نهایی هم از سد همان ساحل عاجی بریتانیا گذشت تا با پیروزی مقابل ایسوفو از نیجریه در فینال به مدال طلا رسید و نخستین طلای کاروان ورزشی جمهوری آذربایجان یک روز مانده به پایان المپیک به دست آید.
 
خیلی دردناک است. سوزناک هم هست که تکواندوی ما به عنوان قدرت درجه یک تکواندوی مردان جهان (ایران و کره جنوبی قدرت درجه یک تکواندو دنیا هستند) از 3 نماینده و سهمیه خود به یک مدال هم نرسد آن وقت آذربایجان که در تکواندوی جهان درجه 3 محسوب می شود، با سرمربی ایرانی اش یک طلا و یک برنز بگیرد.
 
ایران بدون مدال به کار خود پایان داد اما مهماندوست موفق شد دو مدال برای آذربایجان بیاورد تا یاد ضرب المثل ایرانی چراغی که به خانه رواست، به مسجد حرام است، بیافتیم.
 
* صد رحمت به کشتی فرنگی / تکواندو شانس آورد کیمیا را داشت
حالا کشتی فرنگی را نمی توان شاگرد آخر ورزش های مدال آور ایران نامید چرا که تکواندو با شکست مردانی در حسرت فینال ماند و شاگرد آخر شد.
 
تکواندوی ایران با داشتن 4 نماینده در ریو، فقط یک مدال گرفت که این مدال برنز را هم کیمیا علیزاده به دست آورد. هر چند برنز کیمیا چون اولین مدال تاریخ ورزش بانوان ما در المپیک است، به اندازه 10 طلا می ارزد اما تکواندوی ما در قیاس با رشته های مدال آور کشتی فرنگی، کشتی آزاد و وزنه برداری شاگرد آخر شده است.
 
در المپیک قبلی هم کشتی فرنگی با 3 طلا شاگرد اول شده بود، وزنه برداری یک طلا و دو نقره و یک برنز داشت، کشتی آزاد یک نقره و 2 برنز و تکواندو مثل دو ومیدانی فقط یک نقره... در این المپیک هم وزنه برداری دو طلا آورد، کشتی فرنگی دو برنز، کشتی آزاد تا این جای کار یک طلا، یک نقره و یک برنز (بدون احتساب بازی های امروز رضا یزدانی و نصیری) و تکواندو فقط یک برنز کیمیا را دارد.
 
در بخش مردان فرزان عاشورزاده، مهدی خدابخشی و سجاد مردانی سه نماینده تکواندوی ما بودند که عاشورزاده در همان مبارزه اول حذف شد، خدابخشی در دور دوم به میلاد بیگی باخت و ناکامی مقابل ورزشکار ایرانی تیم ملی آذربایجان منجر به حذف او شد (میلاد بیگی برنز گرفت) و حالا هم سجاد مردانی در وزنی که یک آذربایجانی طلا گرفته حذف شد!
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: