کد خبر: ۶۷۷۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۹
تعداد بازدید: ۴۳۳
 معاون سیاسی وزارت کشور گفت: دولت به دنبال زنده کردن امید در مردم است اما برخی در پی ناامید کردن مردم هستند و قصدشان القای ناکارآمدی و ناموفق جلوه دادن دولت است اما متوجه نیستند که بحث دولت به حاشیه می‌رود و موضوع ناامیدی به نظام جمهوری اسلامی مطرح می‌شود.

محمدحسین مقیمی روز دوشنبه در همایش توجیهی آموزشی فرمانداران و بخشداران استان خراسان رضوی در مشهد افزود: دولت هر اقدامی انجام دهد اعم از مثبت و منفی طرف مقابل فقط یک برخورد در قبال این تلاش‌ها دارد، از ابتدای فعالیت دولت یازدهم همه تلاش این گروه بر آن بوده که دولت را در همه زمینه‌ها ناموفق و ناکارآمد نشان دهد.

وی ادامه داد: اینان حاضر نیستند بپذیرند دولت در تامین امنیت و آرامش مردم، سیاست خارجی، آموزش و پرورش، بهداشت و درمان و فعالیت‌های جاری کشور اقدامات گسترده و ارزشمندی انجام داده اما در گوشه و کنار کشور جست‌وجو می‌کنند تا یک نارسایی و مساله کوچک را در تریبون‌های مختلف و نماز جمعه عنوان کنند.

معاون سیاسی وزارت کشور گفت: نه فقط در صداوسیما و برخی تریبون‌ها بلکه در همه حوزه‌های مربوطه، موفقیت‌های دولت یازدهم را به‌گونه‌ای جلوه می‌دهند که گویی دولت در پی آن است که مردم را در تنگنا قرار دهد، این اقدامات در نهایت موجب یاس و ناامیدی مردم می‌شود.

مقیمی با طرح این پرسش که آیا وظیفه ما زنده کردن امید در مردم و امیدوار نمودن آنها به آینده است یا ایجاد یاس، ادامه داد: به عنوان نمایندگان دولت وظیفه خود می‌دانیم از لحظه شروع کار به گونه‌ای عمل کنیم که امید را در مردم تقویت و آنان را به حضور، کار و مشارکت بیشتر برای رونق و پیشرفت کشور ترغیب نماییم.

وی گفت: نامگذاری دولت یازدهم با عنوان 'تدبیر و امید' این تکلیف را ایجاد کرده که در پی امیدواری مردم باشیم، کار باتدبیر باید مبتنی بر مطالعه، پژوهش و تحقیق باشد که عملکرد دولت یازدهم نیز در همین راستا بوده است.

معاون سیاسی وزیر کشور افزود: در این راستا اقدامات، تهدیدها، فشارها و محدودیت‌هایی برای کشور طی سال‌های گذشته ایجاد شده بود از جمله تصویب قطعنامه‌های بین‌المللی متعدد علیه ایران، لذا ضرورت نخست دولت یازدهم آن بود که فعالیت‌ها با تدبیر ویژه پیگیری شود و اینگونه هم شد.

مردم مهمترین سرمایه اجتماعی کشور

وی مردم را مهمترین سرمایه اجتماعی کشور توصیف و بیان کرد: دولت برای حفظ مردم در صحنه باید اقداماتی انجام دهد ضمن آنکه اطلاع‌رسانی اقدامات انجام شده در افزایش امید جامعه بسیار مهم است و پشتیبانی از نظام را افزایش می‌دهد.

مقیمی با تاکید بر لزوم حضور بیشتر مسئولان و مدیران اجرایی در بین مردم و بازگویی خدمات افزود: در مقابل تخریب‌ها و انتقادهای خارج از انصاف راهی جز تبیین و شفاف‌سازی این خدمات و عملکردها نداریم.

از مقابل هجمه‌ها نمی‌توان بی‌تفاوت گذشت

وی ادامه داد: امروز هجمه‌ها علیه دولت یازدهم به حدی زیاد است که دیگر نمی‌توان از کنار آنها بی‌تفاوت گذشت چنانکه سخنان کنایه‌آمیز و الفاظ نامناسب درباره رئیس‌جمهوری بکار می‌برند.

معاون وزیر کشور گفت: نقدهای منصفانه به دولت و عملکردها را باید پذیرفت. هرجا نارسایی باشد، عملکرد کیفیت مطلوب نداشته و استفاده بهینه از منابع نشود بطور قطع با جان و دل می‌پذیریم اما تخریب، توهین و ایجاد یاس در جامعه قابل پذیرش نیست.

وی افزود: پاسخ به این موارد هم باید توام با رعایت ادب، متانت و اخلاق باشد تا حق کسانی که در کشور صادقانه و بی‌ادعا کار و تلاش می‌کنند، ادا شود.

 دولت موضوع برجام را با موفقیت پیش برد

مقیمی ادامه داد: هیچکس حق ندارد خدمات و اقدامات مثبت ارائه شده به مردم را زیر سوال ببرد.

وی گفت: در موضوع برجام، دولت یازدهم با موفقیت تمام امور را پیش برد و امروز که آثار آن حداقل در بعد اقتصادی نمود بیرونی دارد شاهد نحوه برخورد طرف مقابل با این موضوع هستیم.

معاون سیاسی وزیر کشور در پاسخ به برخی نقادی‌ها که در آن عنوان می‌شود 'دولت سه سال وقت و انرژی خود را بر روی مذاکره گذاشت' اظهار کرد: دولت یازدهم بیش از دو سال با جدیت این موضوع را به پیش برد و به سرانجام رساند اما فقط بخشی از دولت این مسئولیت را بر عهده داشت و بقیه تیم دولت کارهای جاری خود را انجام داده و به مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور پرداخته‌اند.

وی تلاش این بخش از دولت را در به سرانجام رساندن برجام افتخار کشور توصیف و بیان کرد: این در حالی است که پیش از آن سال‌ها رفتند و مذاکره کردند و نتیجه‌ای حاصل نشد.

کاهش تورم از ۴۳ به ۹ درصد

مقیمی گفت: زمانی که دولت یازدهم کار خود را شروع کرد میزان تورم ۴۳ درصد بود، اگر دولت همه وقت خود را بر مذاکره و برجام گذاشته پس چگونه این میزان امروز به ۹ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: رشد منفی اقتصادی۶،۷ درصدی، بیکاری ۱۳ درصدی، رکود و پایین آمدن قیمت و صادرات نفت، کاهش شدید تولید و کارخانه‌های بسیاری که به دلیل سیاست‌های اقتصادی آن دوران تعطیل شد و امروز به پای این دولت گذشته‌اند همه نتیجه عملکردهای قبل است.

معاون وزیر کشور ادامه داد: طی سه سال اخیر دولت تلاش‌های زیادی کرد تا امروز رشد اقتصادی منفی ۶،۷ درصدی کشور به سه درصد و تا پایان امسال به پنج درصد برسد.

وی گفت: کسانی که رشد اقتصادی هشت درصدی کشور را به رغم وجود درآمدهای سرسام‌آور و دلارهای نفتی به ۶،۷ درصد رساندند نباید از ما سوال کنند بلکه فقط مردم این حق را دارند.

مقیمی افزود: هم اکنون دولت تورم را از ۴۳ درصد به ۹ درصد، بیکاری را به ۱۳ درصد رسانده است و امسال از رکود هم عبور می‌کنیم.

 تشکیل سازمان اجتماعی

وی در حوزه آسیب‌های اجتماعی هم گفت: وزارت کشور در این ارتباط مطالعاتی چندبعدی را با دانشگاه‌های برجسته انجام داد و نتیجه این مطالعات در وزارت کشور و نیز برای استانداران و فرمانداران ارائه شد و تصمیمات جدی در این حوزه گرفته شد.

معاون سیاسی وزیر کشور افزود: برای سازماندهی این مباحث سازمان اجتماعی تشکیل شد زیرا تاکنون مسئول مستقیمی در این حوزه کشور وجود نداشت.

وی وظایف استانداران و فرمانداران را در این حوزه سنگین توصیف و بیان کرد: در بخش سلامت هم اقدامات وسیعی صورت گرفت و در حوزه فرهنگی نیز انجام یک برنامه و کار کوچک فرهنگی با موضع‌گیری‌های متعدد مواجه می‌شود.

مقیمی ادامه داد: باید به نیازها و شرایط مردم توجه شود، دولت در بخش فرهنگی باید گام‌های زیادی بردارد هر چند درصد کمی از فعالیت‌های فرهنگی توسط دولت انجام می‌شود.

وی گفت: عمده کارهای فرهنگی بر عهده دستگاه‌ها و نهادهایی است که از بیت‌المال بودجه می‌گیرند و تریبون‌ها و امکانات وسیعی در اختیار دارند.

معاون وزیر کشور در خصوص مسائل سیاسی هم عملکرد دولت را در انتخابات اسفند ۱۳۹۴ شاخص و موجب رضایتمندی بالای مردم ذکر و بیان کرد: برگزاری انتخابات مجلس به دور از هرگونه تنش، با فعالیت احزاب، گروه‌ها و نشست‌های متعدد در آرامش و بدون تعرض به فرد و گروهی از دیگر فعالیت‌های دولت یازدهم در سه ساله اخیر است.

وی افزود: دولت تدبیر و امید به دنبال نشاط سیاسی و امنیت بود که در انتخابات نمود عینی داشت.

مقیمی مشارکت و ثبت نام ۱۲ هزار نفر در انتخابات مجلس شورای اسلامی را نشانگر عملکرد مطلوب دولت در جلب اعتماد مردم و تحقق توسعه سیاسی دانست.

وی ادامه داد: خانه احزاب پیش فعالیت دولت یازدهم تعطیل شده بود اما دولت تدبیر و امید این فضا را برای رونق فعالیت حزبی در کشور فراهم و خانه احزاب را دوباره فعال کرد.

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: احزاب باید بتوانند عملکرد دولت را نقد کنند و حرف بزنند و امروز این فضا در کشور ایجاد شده و نشست‌ها در هر نقطه‌ای برگزار می‌شود حال آنکه در ابتدای فعالیت دولت یازدهم اینگونه نبود و بسیاری از نشست‌ها به هم می‌خورد.

وی افزود: اگر اجازه داده بودند احزاب نقد کنند و به موقع حرف خود را بزنند این حجم گسترده اختلاس اعم از سه هزار، پنج هزار و هفت هزار میلیارد و فساد اقتصادی نداشتیم.

مقیمی ادامه داد: باید شرایطی فراهم کنیم که نشاط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در جامعه فراهم شود در عین آنکه مهمترین وظیفه ما است که امنیت را هم بطور کامل در کشور آن هم در شرایطی که منطقه به شدت ناامن است برقرار کنیم که این کار را نیز کردیم.

به گزارش انتخاب، وی گفت: طی زمان باقیمانده از فعالیت دولت یازدهم باید زمینه ارتقا رضایتمندی و امید به آینده در مردم افزایش یابد زیرا خیلی‌ها دوست ندارد مردم امیدوار به ایران، نظام جمهوری اسلامی و دولت باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: