کد خبر: ۶۷۷۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۴:۲۴
تعداد بازدید: ۷۱۳

شاهکار وزنه برداری در ریو/ سهراب مرادی هم قهرمان المپیک شدسهراب مرادی توانست مدال طلای دسته 94 کیلوگرم وزنه برداری المپیک ریو را از آن خود کند.

به گزارش ایسنا، در نهمین روز بازی های المپیک ریو سهراب مرادی  و علی هاشمی در دسته 94 کیلوگرم وزنه برداری بر روی تخته رفتند که مرادی توانست مدال طلای المپیک را به دست آورد.

همچنین علی هاشمی با 173کیلوگرم در  یک ضرب، 210 کیلوگرم در دوضرب  و مجموع383 کیلوگرم هفتم شد.

 حرکت یک ضرب

علی هاشمی در اولین حرکت پشت وزنه 172 کیلوگرم قرار گرفت که آن را انداخت.  انوشیروانی سرمربی تیم ملی برای دومین حرکت هاشمی یک کیلوگرم به وزنه درخواستی اضافه کرد و نماینده ایران باید 173 کیلوگرم را مهار می کرد که ناموفق بود. او در سومین حرکت و در شرایطی که در آستانه حذف از المپیک بود موفق به ثبت رکورد 173 کیلوگرم شد.  او در یک ضرب هفتم  شد.

سهراب مرادی کار خود را در یک ضرب باید با مهارر وزنه 178 کیلوگرم آغاز  می کرد که ناموفق بود اما در دومین حرکت موفق شد 178 کیلوگرم را به ثبت برساند. مرادی به عنوان آخرین وزنه بردار برای مهار وزنه 182 کیلویی به روی تخته رفت که موفق شد آن را بلند کند و با اختلاف پنج کیلوگرم نسبت به نفر دوم این دسته، در رده نخست قرار گرفت.

حرکت دوضرب

هاشمی در اولین حرکت باید 210 کیلوگرم را مهار می کرد که موفق عمل کرد. هاشمی در دومین حرکت پشت وزنه 220 کیلوگرم قرار گرفت که نتوانست وزنه را بر روی سینه بکشد.

او در سومین حرکت خود نیز باز هم نتوانست از پس وزنه 220 کیلوگرم برآید و  با همان 210 کیلوگرم به کار خود پایان داد و  در مجموع دو حرکت 383 کیلوگرم را به ثبت رساند.

مرادی کار خود را در دوضرب با مهار 221 کیلوگرم آغاز کرد که با مهار همین وزنه قهرمانی‌اش در المپیک قطعی شد. او که خیالش از قهرمانی راحت شده بود، برای حرکات دوم و سوم به وزنه 234 کیلوگرم حمله کرد تا رکورد المپیک را بشکند اما نا موفق بود.

با این حال وزنه برداری ایران تابحال با دو طلای کیانوش رستمی و سهراب مرادی توانسته کاروان ایران را در جدوا مدالها تا مکان بیستم بالا بکشد.

نتایج دسته 94 کیلوگرم:

1-سهراب مرادی از ایران  با رکورد 182 یک ضرب، 221 دوضرب  و مجموع 403 کیلوگرم ( مدال طلا)

2-واژدیم استرالتسو از بلاروس با رکورد 175 یک ضرب، 220 دوضرب  و مجموع 395 کیلوگرم ( مدال نقره)

3-آیوریماس دیژبالیس از لیتوانی با رکورد 177 یک ضرب، 215 دوضرب  و مجموع 392 کیلوگرم (مدال برنز)

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: