کد خبر: ۶۷۶۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰
تعداد بازدید: ۲۷۱۰

پدال نوشت: نسل ششم شورلت کاماروی افسانه‌ای که سال قبل رونمایی شد تحسین اکثر منتقدین را برانگیخت. چندی بعد نسخهٔ کانورتیبل این خودرو نیز معرفی شد که لذت رانندگی با آن‌را دوچندان می‌کند. حال در تعطیلات آخر هفته یک دستگاه شورلت کامارو SS کانورتیبل مدل 2016 در اختیار من است. پس از رانندگی با این ماسل کار اصیل آمریکایی دلایل فراوانی در آن یافتم که ثابت می‌کردند این کامارو بهترین کامارویی است که تاکنون رانده‌ام.

2016-chevy-camaro-ss-1

محاسن

لازم به گفتن نیست که من قطعاً گیربکس دستی را برای این ماشین ترجیح می‌دهم اما درواقع فکر می‌کنم گیربکس 8 سرعتهٔ اتوماتیک نیز گزینهٔ خوبی برای کامارو SS است. گیربکس اتوماتیک خودرو همواره تمام گشتاور موتور V8 بزرگ SS را بدون لحظه‌ای تردید منتقل می‌کند و به همین دلیل همواره گشتاور یکنواختی برای شتاب گیری در اختیار داشتم.

قصد ندارم در بررسی این خودرو صرفاً به بیان اعداد و ارقام بپردازم اما آیا می‌توان دربارهٔ این موتور فوق‌العاده صحبت نکرد؟ موتور 6.2 لیتری V8 خشن تنفس طبیعی که 455 اسب بخار قدرت و 615 نیوتن متر گشتاور ناب را در اختیار راننده قرار می‌دهد. هنگام رانندگی با کامارو SS جدید عاشق شخصیت آن می‌شوید. ماشینی که در نزدیک به 4 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر در ساعت رسیده و هیچ‌گونه تنبلی در آن احساس نمی‌شود.

2016-chevy-camaro-ss-11

هر آنچه که تاکنون دربارهٔ خودروهای عضلانی کانورتیبل قدیمی ازجمله لرزش بدنه، ترمزهای بد و لاستیک‌های باریک شنیده‌اید را فراموش کنید زیرا هندلینگ و چسبندگی این کامارو عالی است. هیچ افتی در داینامیک و کیفیت رانندگی کامارو کانورتیبل نسبت به نسخهٔ کوپه ایجاد نشده است و سواری خودرو در جاده‌های پرپیچ‌وخم و بالا و پایین مسیر هنوز هم بهترین است.

معایب

من داخل کامارو را چندان نپسندیدم. هرچند که کامارو در نسل ششم گام بزرگی روبه‌جلو در این زمینه برداشته است اما هنوز آن میزانِ کاملاً خوبی که من انتظار دارم نیست خصوصاً زمانی که باید 54 هزار دلار را برای خرید آن صرف کنید. هرچند مقداری چرم در داخل اتاق خودرو بکار رفته اما کاربرد پلاستیک مشکی موجب ضعف آن شده و نقطهٔ منفی بشمار می‌رود. البته این مشکلی ذاتی در خودروهایی است که در مدل‌های مختلف با طیف قیمتی متنوع عرضه می‌شوند.

2016-chevy-camaro-ss-12

هرچند وجود پیشرانهٔ V8 در زیر کاپوت کامارو SS را بسیار دوست دارم اما دربارهٔ نسخهٔ کانورتیبل موتور V6 را بیشتر دوست دارم خصوصاً که بسیار هم ارزان‌تر است. بااینکه فشار دادن دکمهٔ استارت موتور V8 و استفاده از 455 اسب بخار قدرت آن بیشتر سرگرم‌کننده است اما موتور کوچک‌تر V6 هنوز هم هندلینگ خوبی را در کنار مقدار زیادی قدرت ارائه می‌کند. آن‌هم با صرف چندین هزار دلار پول کمتر.

2016-chevy-camaro-ss-2

حذف سقف از جذابیت‌های کامارو کاسته است. هرچند هنوز هم از هر زاویه‌ای که به آن نگاه کنید زیبا است اما شیب شیشهٔ جلو زیاد بوده و بیش‌ازاندازه به نظر می‌رسد. بعلاوه اسپویلر نیز بیش‌ازحد به درِ صندوق چسبیده است به‌گونه‌ای که در بیشتر موقعیت‌ها اثر چندان زیادی در برابر باد و ایجاد نیروی داون فورس ندارد.

2016-chevy-camaro-ss-5

مشخصات فنی

Chevrolet Camaro SS Convertible 2016
پیشرانه6.2 لیتری V8
قدرت455 اسب بخار
گشتاور615 نیوتن متر
گیربکس8 سرعته اتوماتیک
محور محرکعقب
مصرف سوخت11.7 لیتر
وزن خالص1814 کیلوگرم
ظرفیت سرنشین4 نفر
قیمت پایه44,295 دلار
قیمت مورد آزمایش54,075 دلار

رقبا:
فورد موستانگ کانورتیبل و نیسان 370Z رودستر

منبع: Motor1

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: